Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-30, 15:12
  #1
Medlem
Hej, jag jobbar som it-konsult på ett stort företag och jobbar åt min uppdragsgivare och de tycker jag gör ett bra jobb och det gör jag men jag har sjukanmält mig lite för mycket då jag har problem med min mage som jag fick när jag blev påkörd när jag var mindre och orsakar kramper.

Nu tycker de att vi ska ha ett möte angående min frånvaro och jag är orolig då jag verkligen inte vill förlora detta jobb..Detta är det första mötet vi ska ha angående just detta så förhoppningsvis så är de snälla på första mötet och om jag skulle bli sjuk igen så vill de säkert kräva sjukintyg och det är okej för mig men vad tror ni? Har jag risk att förlora jobbet imorgon? Jag kommer alltid i tid och jobbar bra och flitigt men har som sagt varit borta kanske 10ggr på 7 mån ungefär.
Citera
2011-08-30, 15:30
  #2
Medlem
aceblacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ariola
Hej, jag jobbar som it-konsult på ett stort företag och jobbar åt min uppdragsgivare och de tycker jag gör ett bra jobb och det gör jag men jag har sjukanmält mig lite för mycket då jag har problem med min mage som jag fick när jag blev påkörd när jag var mindre och orsakar kramper.

Nu tycker de att vi ska ha ett möte angående min frånvaro och jag är orolig då jag verkligen inte vill förlora detta jobb..Detta är det första mötet vi ska ha angående just detta så förhoppningsvis så är de snälla på första mötet och om jag skulle bli sjuk igen så vill de säkert kräva sjukintyg och det är okej för mig men vad tror ni? Har jag risk att förlora jobbet imorgon? Jag kommer alltid i tid och jobbar bra och flitigt men har som sagt varit borta kanske 10ggr på 7 mån ungefär.

Hur många dagar är du borta då? Är du borta tio dagar så är det nog ok, men stannar du hemma 2 - 3 dagar varje gång är det ju en hel månad som faller bort.
Citera
2011-08-30, 15:30
  #3
Medlem
Är det flera dagar i rad du har varit borta, eller är det bara enstaka tillfällen?