Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2020-09-14, 20:43
  #85
Medlem
Supertuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Jag kommer från förorten, så jag är van med allt som händer där. Jag finner det extremt underhållande när goda anti-rasister får en lägenhet från pappa och ska flytta till orten. De har aldrig någonsin varit kring invandrare tidigare, förutom ett par adoptivbarn och en familj välintegrerade iranier.

De "älskar doften av mat" i trappuppgången och att det är så "levande". Folk hälsar och pratar med henne hela tiden - hon älskar uppmärksamheten från männen.

Tre månader senare flyttar hon hem till den säkra sidan hos mamma och pappa igen. Men det har givetvis ingenting med invandringen att göra, hon är ju trots allt anti-rasist. Nu kan hon dessutom i diskussioner påpeka att hon faktiskt bott i förorten.

Jag har sett såna som TS komma och gå under hela mitt liv. Alla följer samma naiva och obildade mönster. De lever i någon fantasivärld. En annan skakar bara på huvudet och undrar var i helvete deras fäder är..

Jag har dock aldrig berättat vart jag är uppvuxen och att du drar slutsatsen att jag ”får en lägenhet från pappa” kan du ju stryka på en gång.
Citera
2020-12-18, 01:04
  #86
Medlem
adebisi89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supertuff
Jag har dock aldrig berättat vart jag är uppvuxen och att du drar slutsatsen att jag ”får en lägenhet från pappa” kan du ju stryka på en gång.

Hur blev det med kontraktet? Tycker själv att hässelby är ett schysst område och skulle tagit det direkt om jag var du
Citera
2020-12-18, 07:00
  #87
Medlem
JosephMcCarthys avatar
Hässelby Gård är ett riktig svin område, bara kriminalitet och problem där. Men visst skall TS bara bo där , sedan pendla dom till tryggare zonerna av Stockholm.

Men akta dej för att producera familj och låta Barnet gå på dagis där, då kommer leken knappast vara rödskinn och cowboy, utan hur man spränger otrogna i luften med ett bombbälte kring midjan..
Citera
2020-12-19, 02:17
  #88
Medlem
adebisi89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JosephMcCarthy
Hässelby Gård är ett riktig svin område, bara kriminalitet och problem där. Men visst skall TS bara bo där , sedan pendla dom till tryggare zonerna av Stockholm.

Men akta dej för att producera familj och låta Barnet gå på dagis där, då kommer leken knappast vara rödskinn och cowboy, utan hur man spränger otrogna i luften med ett bombbälte kring midjan..

Nu tar du allt i hässelby är inte så illa, bor du i närheten eller vart har du bildat din uppfattning ifrån?
Sen visst kan jag hålla med om att låta ungar växa upp där det kan va en annan femma
Men för en vanlig vuxen är det en helt okej förort
Citera
2020-12-19, 03:10
  #89
Medlem
JosephMcCarthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adebisi89
Nu tar du allt i hässelby är inte så illa, bor du i närheten eller vart har du bildat din uppfattning ifrån?
Sen visst kan jag hålla med om att låta ungar växa upp där det kan va en annan femma
Men för en vanlig vuxen är det en helt okej förort

Oja! Hör blåsljusen på bälltstavägen på väg till Hässelby gård. Rödskinnen är numera arab packet och cowboys är kling och klang.
Citera
2020-12-20, 05:09
  #90
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adebisi89
Nu tar du allt i hässelby är inte så illa, bor du i närheten eller vart har du bildat din uppfattning ifrån?
Sen visst kan jag hålla med om att låta ungar växa upp där det kan va en annan femma
Men för en vanlig vuxen är det en helt okej förort

Min bror pluggade på en viss gymnasieskola i en finare del av stan just för att slippa ortenbarn efter 9 år bland 99% invandrare i grundskolan... men hans årskurs och årskurserna efter var ganska 50/50 uppdelad svenskar och invandrare. Enligt honom var de allra stökigaste eleverna somalier och alla kom från Hässelby gård. Fingervisning bara där... har även hört från andra att Hässelby gård är kaos. Hässelby strand är ok förutom varma och soliga dagar då alla kaos ortenbarn från gård kommer och ska hänga vid vattnet. Strand bra - gård kaos. Lite som med Hornsbergstrand. Fint och lugnt fram till sommar, då skulle man lika gärna kunna tro att man har hamnat i Kista/Tensta/Rinkeby...
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback