2011-08-29, 23:49
Medlem
D_Devils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GP.se
Fem till förhör efter skottlossning

Ett skott avlossades på Toleredsgatan på måndagskvällen.
Relaterat

Det var strax efter klockan nio som polisen fick in larm om skott på Toleredsgatan.

– Någon form av skott har avlossats, bekräftar inre befälet hos polisen på Hisingen.

Enligt vittnesuppgifter fanns två män med pistoler på platsen. De försvann därifrån i en bil som polisen senare på kvällen hittade på Karl Staafsgatan......

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-skottlossning

Ännu en skottlossning alltså, vad är det som händer egentligen?
Jag bor på Hisingen och helikoptern har hörts ett bra tag nu. (Hisingsbacka)

Nästa gång kanske någon oskyldig blir skjuten, hur långt får detta gå innan drastiska åtgärder behövs?
Jag har stor respekt för poliskåren, men tyvärr inte för de människor som sitter en bit högre upp i polishierarkin, eller i riksdagen.
Dags att skrota dialogpoliserna och be försvarsmakten om hjälp?
Senast redigerad av D_Devil 2011-08-29 kl. 23:54.
Citera
2011-08-30, 00:02
Medlem
Händer ju något liknande varje vecka på Hisingen minst.
Citera
2011-08-30, 08:08
Medlem
fluff995s avatar
Underlig plats för en skottlossning. Någon som vet var exakt på Toleredsgatan skottlossningen skedde? Torget, eller skolan, eller längre uppåt mot Slätta damm i bostadsområdet?
Citera
2011-08-30, 08:43
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Jag bor mot Slätta Damm-hållet och hörde inte ett smack. Ska väl vara om de sköt runt midnatt för då sov jag, men annars skulle jag gissa att det var på annat håll.

Fan, när folk ifrågasätter varför jag bor på Hisingen brukar jag säga att jag åtminstone inte bor på pistolskyttebanorna men det får man väl ändra på nu...
Citera
2011-08-30, 09:13
Medlem
fluff995s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sigge Slagpåse
Jag bor mot Slätta Damm-hållet och hörde inte ett smack. Ska väl vara om de sköt runt midnatt för då sov jag, men annars skulle jag gissa att det var på annat håll.

Fan, när folk ifrågasätter varför jag bor på Hisingen brukar jag säga att jag åtminstone inte bor på pistolskyttebanorna men det får man väl ändra på nu...

Skall ha varit runt nio-tiden igår.
Citera
2011-08-30, 11:54
Medlem
blir man förvånad längre
Citera
2011-08-30, 15:38
Medlem
Bor på Toleredsgatan, hörde smällen men tänkte inte närmare på det. Dags att beväpna sig?

Idioter!
Citera
2011-08-31, 19:32
Medlem
Sigge Slagpåses avatar
Nu har helikoptern snurrat runt här ett tag igen, något nytt djävulskap på gång? Börjar ligisterna dra runt här också blir det nog faktiskt så att man får börja träna lite brännboll kanske...
Citera
2011-09-10, 00:51
Medlem
Har hört en hel del vanliga fyrverkerier den senaste veckan runt Selma Lagerlöfs torg, men nu för 20 minuter sedan lät det precis som 5 pistolskott som brann av någonstans i krokarna. Hoppas det är jag som har hört fel.
Citera
2011-09-10, 09:14
Medlem
Helle031s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gudskomplex
Har hört en hel del vanliga fyrverkerier den senaste veckan runt Selma Lagerlöfs torg, men nu för 20 minuter sedan lät det precis som 5 pistolskott som brann av någonstans i krokarna. Hoppas det är jag som har hört fel.
Startpistol vid Lisa Sass gata tydligen, tänk att jag bott på den sunkiga gatan innan.
Citera
2011-09-10, 09:29
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helle031
Startpistol vid Lisa Sass gata tydligen, tänk att jag bott på den sunkiga gatan innan.

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1....-skottlossning

Citat:
Vid halv ett-tiden på natten fick polisen flera samtal om att sju–åtta skott hade avlossats inne i en lägenhet på Lisa Sass gata.
Citera
2011-09-10, 09:51
Medlem
Men smart att ställa sig på Hisingen och skjuta med startpistol, hoppas det var värt att åka dit för "ringa narkotikabrott"...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in