Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-14, 11:39
  #11785
Medlem
Fickludds avatar
Vilka fina kommentarer han får till sina bilder på bloggen:

Citat:
Ursprungligen postat av Per Nikolai Haukeland
Flint å se blikkene og individualiteten hos dyrene du fotograferer Terje.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom
Herlige elgbilder det her Terje. Nummer 4 er helt klart en favoritt:-)

Citat:
Ursprungligen postat av Mariell
Ja, nummer 1 och nummer 4 är mina favoriter.
Framförallt 4an… Klockren!

Hade jag tagit bilderna hade det kallats ett misslyckande och rent skräp.
Citera
2012-02-14, 11:48
  #11786
Medlem
Cobra Mk IIIs avatar
Att han kallar det manifest är bara för att han ska kunna ta på sig offerkoftan sen och säga att han jämförs med Breivik på flashback. Klassisk Terjesetup.
Citera
2012-02-14, 11:53
  #11787
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Vilka fina kommentarer han får till sina bilder på bloggen:







Hade jag tagit bilderna hade det kallats ett misslyckande och rent skräp.


Själv funderar jag över hur många alias Bildskaparen använder sig av på sin blogg. Många kommentarer känns som han skrivit själv.
Citera
2012-02-14, 12:13
  #11788
Medlem
KaffeMedKotletts avatar
Han sitter där ensam på sin blog och skriver fina kommentarer till sig själv, samtidigt som han hoppas att någon gäst trillar in och imponeras. Samtidigt som vi sitter och ser rakt igenom vad det är han gör. Det är lite synd om människan
Citera
2012-02-14, 15:54
  #11789
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Vilka fina kommentarer han får till sina bilder på bloggen:







Hade jag tagit bilderna hade det kallats ett misslyckande och rent skräp.
Nu har ju Terje en gång för alla lagt skulden för sitt terjande på de som dagligen var inne och röstade på hans bilder i bloggen, och nu är det alltså dags för nytt tröstande vilket då skulle tyda på att Terje när som helst böjar terja igen
(nu finns ju den mer troliga möjligheten att det är Terje själv som skriver inlägg i sin egen blogg och sedan återigen skyller sitt framtida beteende på dessa "personer" som hetsar honom )
Citera
2012-02-14, 15:57
  #11790
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cobra Mk III
Att han kallar det manifest är bara för att han ska kunna ta på sig offerkoftan sen och säga att han jämförs med Breivik på flashback. Klassisk Terjesetup.

Jag får lite kalla kårar och onda aningar när folk använder "manifest" på det här sättet.
Citera
2012-02-15, 05:03
  #11791
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Jag får lite kalla kårar och onda aningar när folk använder "manifest" på det här sättet.

Det är bara Terjes slutliga omvandling till en total rättshaverist. Han kommenterar sig själv på sin blogg och skriver långa manifest. Precis som om någon vettig människa skulle bry sig om vad han har att säga längre.

Problemet med Terje är att han inte är någon stor fotograf. Han har ingen speciell talang. Därför måste han hela tiden hålla på att sälja in sina bilder och sitt "konstnärskap."

Men Terje, om du läser det här (och det vet jag att du gör): Du är en föredetting. Det kommer aldrig att bli som förr. Om du så skriver tusentals manifest så kommer det inte göra någon som helst skillnad. Du sumpade det totalt. Hitta något mer produktivt att göra med din tid. (Och nu menar jag steka burgare på donken, inte ditt s.k. lodjursprojekt)
Citera
2012-02-15, 06:46
  #11792
Medlem
KaffeMedKotletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter234
Det är bara Terjes slutliga omvandling till en total rättshaverist. Han kommenterar sig själv på sin blogg och skriver långa manifest. Precis som om någon vettig människa skulle bry sig om vad han har att säga längre.

Problemet med Terje är att han inte är någon stor fotograf. Han har ingen speciell talang. Därför måste han hela tiden hålla på att sälja in sina bilder och sitt "konstnärskap."

Men Terje, om du läser det här (och det vet jag att du gör): Du är en föredetting. Det kommer aldrig att bli som förr. Om du så skriver tusentals manifest så kommer det inte göra någon som helst skillnad. Du sumpade det totalt. Hitta något mer produktivt att göra med din tid. (Och nu menar jag steka burgare på donken, inte ditt s.k. lodjursprojekt)

Jag håller nog delvis med dig i det du skriver. Han borde nog ge upp med sitt skrivande av manifestet och att lägga ut gamla bilder. Dels är dom inget att bygga upp sin forna glas med, alls, och dels så kvittar det hur bra han är. Han kommer ändå aldrig att jobba professionellt med fotografering igen.

Jag kan inte låta bli att tänka på vad jag skulle fråga honom om jag fick chansen att ställa en enda fråga. Det bästa jag kommer på är "Var det värt det?".
Citera
2012-02-15, 08:44
  #11793
Medlem
Borde inte hans inlägg heta MANIfest . . . . . Det är väl mer passande.

Är det någon som bläddrat i hans självutgivna böcker? Hur ser dom ut - lika taskiga bilder där eller?
Terjat?
Citera
2012-02-15, 08:46
  #11794
Medlem
veyloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fickludd
Hade jag tagit bilderna hade det kallats ett misslyckande och rent skräp.


Jag påpekade detta i ett av mina första mail till Terje. När någon, som jag själv, som är ren, inte får samma uppmärksamhet.
Jag fick som svar att han såklart förstod att det handlade om svartsjuka.
Det kan ha varit ett sätt eller jargong från Terje i den stunden att skriva så för att "försvara" sig. Eller bara att han totalt saknade insikt.
Jag var tvungen att förklara att jag tog mig själv som exempel eftersom det är det närmsta jag kom i nuläget, men att det finns flera exempel.

Såklart är det roligt när någon kommer till mig och säger "Vilken fin bild du har tagit, grattis", men i det stora hela bryr jag kanske inte mig så värst mycket om uppmärksamheten.
Det jag stör mig på är att efter allt som hänt, så syns fortfarande Terje pga sin tidigare stardom, och det droppar in "guuu' ja ba' älskar din bild assåå" kommentarer på bilder som ser ut som ren skit.
Brunnäsorna tycks inte försvinna.
Citera
2012-02-15, 10:55
  #11795
Medlem
stortans avatar
Då vart det dags för manifest#5

”Skenbart ointressanta motiv kan bli anmärkningsvärda bilder.”


Är det denna mening han tänkt på då han Terjat?
Citera
2012-02-15, 10:58
  #11796
Medlem
KaffeMedKotletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Då vart det dags för manifest#5

”Skenbart ointressanta motiv kan bli anmärkningsvärda bilder.”


Är det denna mening han tänkt på då han Terjat?

Åtminstonde det här "manifestet" kan ge lärdom vad gäller fotografering. Jag är absolut ingen Hellesö fanboi, men däremot så tycker jag att även om det är onödigt mycket prosa så säger det lite att att ett ointressant motiv faktiskt kan förmedla känslor och tankar med rätt komposition, ljussättning, färgmättnader etc etc.
__________________
Senast redigerad av KaffeMedKotlett 2012-02-15 kl. 11:17.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback