Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-10-13, 14:56
  #9025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vi kan väl dra dit ett Flashbackgäng med våra Cannon Powershot groggfotokameror och
varsina Photoshop-skivor i högsta hugg.

Varför dissar du min Canon?
Groggfotokamera?!
Nu känner jag mig mobbad.
Citera
2011-10-13, 15:13
  #9026
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpokHusse
Varför dissar du min Canon?
Groggfotokamera?!
Nu känner jag mig mobbad.

Känn dig för all del inte mobbad. Jag har en själv
och klassificerar mig själv som första klassens
groggfotograf.
Citera
2011-10-13, 15:41
  #9027
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverstream
Vet inte om denna har varit uppe innan, men moderskeppet (sveriges största photoshopsida) visar hur man definierar penslar i photoshop. Terje-style.
Det där var bland det roligaste jag sett (sedan Herje-bloggen).

Samtidigt visar det rätt bra hur genombränd Snusens vän är...han verkar ha blivit något av ett skämt i fotokretsar.
Citera
2011-10-13, 17:49
  #9028
Medlem
Lodjurens avatar
Heta listan uppdaterad. Efter 9001 inlägg hittades terjning nr 38.
Nu alltså hela 38 terjningar i Terje Hellesös foton.

Listan i spoilern:


Citera
2011-10-13, 18:37
  #9029
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Kul om man anmält sej till kursen och går fram till honom och råkar vända på bokstäverna "är det du som är Herje Tellesö"?

Om han nu verkligen skall hålla en kurs, borde han då inte publicera bilder från den på sin blogg för att visa att den verkligen ägt rum? Och om det inte dyker upp bilder, kommer det då att tolkas som att kursen bara fanns inne i Terjes huvud?

Borde inte hans fru vara informerad om kursen på lördag eller ljuger han för henne om detta också, hon läser väl Terje´s blogg?
Citera
2011-10-13, 19:11
  #9030
Medlem
Mitt första möte med Terje Hellesö var i TV. Terje Hellesö hade en kurs i Grövelsjön och mins jag rätt var när och fjärran där och gjorde ett reportage.
Såg också någon glimt från en film med moderskeppet tror jag det var.
Intrycket var en man som snackade mycket och kan vända på allt till sin fördel! Genom åren har man träffat den typen förr!
Mycket snack men svarar inte på dom frågorna som ställs utan svamlas bort med lite lull lull.

Jag har tillbringat massor av tid i naturen och vist har jag väl stött på lite lodjur och ett par kort har jag lyckats med. Så med den bakgrunden kändes det ledsamt att se hans bilder. Först häpnade jag och funderade på hur i hela värden han lyckats få dom korten. Spegelglas och åtel var det första jag tänkte på men då borde man sett lite andra djur innan lo kom på besök. Så såg jag fler bilder och tja man kan inte fatta att folk inte reagerade tidigare.

Jag är bara en glad fotograf i min början av karriären men vill nå ganska långt när det gäller foto och vill utvecklas för att få fina bilder folk häpnar över. Jag har satsat mycket pengar i utrustning och ska konkurrera med tjuvar och oärliga fuskare
Nu känns det bara konstigt att säga man är naturfotograf då man får höra hur man klipper in andras bilder.

Det Terje har gjort för naturfotografin har han troligen inte skälv fattat men vi andra som har rent mjöl i våra bilder får lida för det.
Att de han nu försöka komma in på banan igen känns inte alls bra, ska jag vara riktigt ärlig så känns det för jävligt.

En undran är hur många bilder det rör sig om och om hur mycket skadestånd han rätteligen borde få betala till bild ägarna. Kanske det borde vara en sak för polis att titta på.
Om han bevisligen har stulit bilderna och från vem är det kanske inte svårt att få en fällande dom kan man tycka.
Det borde tillverkas en baner/logga eller liten bild man kan lägga ut på sin hemsida !
Kanske länkas till en sida som tydligt framgår man tar avstånd från sånt som Terje har gjort. Kanske en sida där fler än Terje som har stulit bilder och klistrat in eller på annat sett förstört för oss andra.
Hade jag bott i närheten av ställen han skulle ha föreläsning, kurs eller annan verksamhet på skulle jag åka dit och sätta upp ett plakat som informerade om det var en fuskare/tjuv mm som var anlitad.

Hatten av för er som fick han på fall !
Citera
2011-10-13, 19:22
  #9031
Medlem
Radhusbiffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dftyjk
Mitt första möte med Terje Hellesö var i TV. Terje Hellesö hade en kurs i Grövelsjön och mins jag rätt var när och fjärran där och gjorde ett reportage.
Såg också någon glimt från en film med moderskeppet tror jag det var.
Intrycket var en man som snackade mycket och kan vända på allt till sin fördel! Genom åren har man träffat den typen förr!
Mycket snack men svarar inte på dom frågorna som ställs utan svamlas bort med lite lull lull.

Jag har tillbringat massor av tid i naturen och vist har jag väl stött på lite lodjur och ett par kort har jag lyckats med. Så med den bakgrunden kändes det ledsamt att se hans bilder. Först häpnade jag och funderade på hur i hela värden han lyckats få dom korten. Spegelglas och åtel var det första jag tänkte på men då borde man sett lite andra djur innan lo kom på besök. Så såg jag fler bilder och tja man kan inte fatta att folk inte reagerade tidigare.

Jag är bara en glad fotograf i min början av karriären men vill nå ganska långt när det gäller foto och vill utvecklas för att få fina bilder folk häpnar över. Jag har satsat mycket pengar i utrustning och ska konkurrera med tjuvar och oärliga fuskare
Nu känns det bara konstigt att säga man är naturfotograf då man får höra hur man klipper in andras bilder.

Det Terje har gjort för naturfotografin har han troligen inte skälv fattat men vi andra som har rent mjöl i våra bilder får lida för det.
Att de han nu försöka komma in på banan igen känns inte alls bra, ska jag vara riktigt ärlig så känns det för jävligt.

En undran är hur många bilder det rör sig om och om hur mycket skadestånd han rätteligen borde få betala till bild ägarna. Kanske det borde vara en sak för polis att titta på.
Om han bevisligen har stulit bilderna och från vem är det kanske inte svårt att få en fällande dom kan man tycka.
Det borde tillverkas en baner/logga eller liten bild man kan lägga ut på sin hemsida !
Kanske länkas till en sida som tydligt framgår man tar avstånd från sånt som Terje har gjort. Kanske en sida där fler än Terje som har stulit bilder och klistrat in eller på annat sett förstört för oss andra.
Hade jag bott i närheten av ställen han skulle ha föreläsning, kurs eller annan verksamhet på skulle jag åka dit och sätta upp ett plakat som informerade om det var en fuskare/tjuv mm som var anlitad.

Hatten av för er som fick han på fall !

Bra förslag. Det finns många duktiga medlemmar här med PS-skills.

Förslag på lösning: Stopphanden som används för "vi gillar olika" med texten: Säg nej till terjade bilder! Alternativt: Den här sidan är garanterat fri från terjade bilder. Ytterligare alternativ: Rör inte min bild, oterjat är bäst. Bannern kan sen länkas till terjadefoton.wordpress.com. Eventuellt med någon hänvisningstext: Misstänker du att en bild är terjad, klicka här.
__________________
Senast redigerad av Radhusbiff 2011-10-13 kl. 19:24.
Citera
2011-10-13, 20:13
  #9032
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Bra förslag. Det finns många duktiga medlemmar här med PS-skills.

Förslag på lösning: Stopphanden som används för "vi gillar olika" med texten: Säg nej till terjade bilder! Alternativt: Den här sidan är garanterat fri från terjade bilder. Ytterligare alternativ: Rör inte min bild, oterjat är bäst. Bannern kan sen länkas till terjadefoton.wordpress.com. Eventuellt med någon hänvisningstext: Misstänker du att en bild är terjad, klicka här.
100% oterjad! http://i55.tinypic.com/j0b6m8.jpg
Citera
2011-10-13, 20:39
  #9033
Medlem
Svidmyras avatar
Nu har Herje lagt in en ny bild med kommentar i sin blogg. Bilden är från fårreviret i Hellsingland och har klassificerats som ”den bästa fårbilden genom tiderna".

.
Citera
2011-10-13, 20:40
  #9034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svidmyra
Nu har Herje lagt in en ny bild med kommentar i sin blogg. Bilden är från fårreviret i Hellsingland och har klassificerats som ”den bästa fårbilden genom tiderna".

.

En fantastisk bild från en fantastisk fotograf. Önskar Herje Tellesö kunde ha "En dag med Herje".
Citera
2011-10-13, 20:46
  #9035
Medlem
Svidmyras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
En fantastisk bild från en fantastisk fotograf. Önskar Herje Tellesö kunde ha "En dag med Herje".

Bland kommentarerna finns den hittills vackraste av alla, skriven av poeten Mållös:

"Jag får en nästintill religiös känsla då jag blickar över fårfältet. Helt fantastiskt.

Jag undrar, om det möjligtvis kan vara så att det fåret bräker mot… är det möjligtvis fårmånen? Ser du den, fårmånen? Jag tror att fåret skymtar den, högt uppe i det blå. Fårmånen."


Citera
2011-10-13, 20:51
  #9036
Medlem
Hexagonics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Bra förslag. Det finns många duktiga medlemmar här med PS-skills.

Förslag på lösning: Stopphanden som används för "vi gillar olika" med texten: Säg nej till terjade bilder! Alternativt: Den här sidan är garanterat fri från terjade bilder. Ytterligare alternativ: Rör inte min bild, oterjat är bäst. Bannern kan sen länkas till terjadefoton.wordpress.com. Eventuellt med någon hänvisningstext: Misstänker du att en bild är terjad, klicka här.

Här är mitt bidrag. Man kanske ska lägga till en text också för att förtydliga!?
http://tinypic.com/r/2m4ov9e/7
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback