Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-16, 23:16
  #6889
Medlem
legoboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Discotraxx
sitter och knåpar på denna: http://oi51.tinypic.com/fp8o3l.jpg

har kollat igenom alla tänkbara bilder på superstock och googlat lodjursbilder i över en timme, och det närmsta jag kommit är denna: http://www.google.se/imgres?q=lynx+p...t:429,r:3,s:25

isf spegelvänd, med lite annan lutning och isf har han terjat dit en svans på den också. skulle någon med PS kunna jämföra?
Nej. Vinkel och kroppshållning är fel. Huvudet är dessutom i olika positioner jämfört med kroppen. Men keep up the good work
Citera
2011-09-16, 23:18
  #6890
Medlem
Anno-Malins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blid
Nytt förslag till engelsk text, nedkortad och nedtonad, har lagt till något om Glöersen

V. G. kolla fakta igen

--------

An informal group of anonymous members belonging to the internet discussion site Flashback has been successful in uncovering extensive manipulation of photographs by the well-known, award-winning Swedish nature photographer Terje Hellesö.

Pictures of lynx, wolf, badger, and raccoon dog were copied by Mr. Hellesö from internet sites and pasted into his own photographs of Swedish landscapes. A few images were copied from web sites like the Swedish Hunters' Association, but the majority were collected from the stock photo site Superstock.

...

EDIT: revelations > disclosures
Funderar på om Hellesø med norskt ø är bättre på engelska eftersom det då stämmer för de som också kollar hans egen blogg, men det kanske förvirrar att blanda på vår sida
Citera
2011-09-16, 23:19
  #6891
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anno-Malin
Funderar på om Hellesø med norskt ø är bättre på engelska eftersom det då stämmer för de som också kollar hans egen blogg, men det kanske förvirrar att blanda på vår sida
Jepp, på engelska skulle jag nog också köra på Hellesø.
Citera
2011-09-16, 23:22
  #6892
Medlem
Blids ord ligger nu uppe med de smärre modifieringarna som har tagits upp, säg till om det är något mer som anses vara out of place.
Citera
2011-09-16, 23:22
  #6893
Medlem
Blids avatar
Version 3

Nytt förslag till engelsk text, nedkortad och nedtonad, har lagt till något om Glöersen

V. G. kolla fakta igen

--------

An informal group of anonymous members belonging to the internet discussion site Flashback has been successful in uncovering extensive manipulation of photographs by the well-known, award-winning Swedish nature photographer Terje Hellesö.

Pictures of lynx, wolf, badger, and raccoon dog were copied by Hellesö from internet sites and pasted into his own photographs of Swedish landscapes. The images were copied from several web sites, but the majority were collected from the stock photo site Superstock.

The photographs were initially questioned by an employee of the Swedish Hunters' Association, Gunnar Glöersen. These suspicions were based partly on the very large number of sightings of lynx reported by Hellesö.

At first Mr. Hellesö denied that any manipulations had taken place, and it was not until the Flashback group presented incontrovertible evidence that he admitted the alterations.

The story has generated intense interest in Swedish media, and the number of pictures that have been shown to be manipulated is increasing daily. The small town of Söderhamn, one of several municipalities that purchased photographs from Hellesö, stated on September 16 that it will not be able to use any of the pictures that it paid 740 000 SEK for (approx. 81 000 EUR).

Hellesö was awarded the 2010 Photographer of the Year prize by the Swedish Environmental Protection Agency. The prize has been revoked due to the recent disclosures.
Citera
2011-09-16, 23:26
  #6894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det är faktiskt inget synd om Terje i dag, kankse någon gång i framtiden.
I dag är det mer synd om anhöriga och nära vänner som låter honom hållas med med sina bilder och i den det kommer kommer inget gott!
Karln är S J U K och får får tydligen ingen som hjälp av Malin och de som finns i deras deras närhet. D E T är tragiskt, att han få fortsätta att stirra på sina bilder dag ut och dag in, och ingen verkar fatta hur illa ställt der egentligen är!
Men här på Flaschback måste jag säga att några är enastående energiska och beundransvärda i det jobb och den tid de lägger ner.

Att han inte skulle få hjälp av sina närmaste är väl ändå rena spekulationer? Men jag håller med om att det även är synd om dom som finns i hans närhet. Men jag känner fortfarande empati för Terje bara för att jag förstår att han mår skit. Sedan är det förstås hans eget fel att han mår skit men att må skit är helt enkelt skit..
Citera
2011-09-16, 23:28
  #6895
Medlem
Blids avatar
Bloggen ser bra ut.

Skulle vara idealiskt om menytiteln var på engelska "English summary"
Citera
2011-09-16, 23:30
  #6896
Medlem
Bylines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Blids ord ligger nu uppe med de smärre modifieringarna som har tagits upp, säg till om det är något mer som anses vara out of place.
Ändra revelations till disclosures.
Citera
2011-09-16, 23:32
  #6897
Medlem
kan nån jämföra dessa?

terjes: http://oi55.tinypic.com/2o1w8.jpg

superstock: http://www.superstock.com/preview.as...ilterForFotog=

(fast spegelvänd då såklart)
Citera
2011-09-16, 23:33
  #6898
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blid
Bloggen ser bra ut.

Skulle vara idealiskt om menytiteln var på engelska "English summary"


Ja jag har tänkt på det jag med. Men då blir det en eng bland de svenska - men det får man nog ta.
Fixar.
Citera
2011-09-16, 23:33
  #6899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byline
Ändra revelations till disclosures.

Mais oui.
Citera
2011-09-16, 23:36
  #6900
Medlem
Lodjurens avatar
.
__________________
Senast redigerad av Lodjuren 2011-09-17 kl. 00:07. Anledning: Korr
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback