Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-13, 14:48
  #5869
Medlem
Lodjurens avatar
Hur går det med nästa avslöjande ?
Är det något på G ?
Citera
2011-09-13, 14:50
  #5870
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Hur går det med nästa avslöjande ?
Är det något på G ?

Vi har ju några gamla på lager, så att säga, kanske är dags att lägga upp en till på bloggen?
Citera
2011-09-13, 14:53
  #5871
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Vi har ju några gamla på lager, så att säga, kanske är dags att lägga upp en till på bloggen?

Ja, ta en gamling. Gammal för er, men ny för världen
Citera
2011-09-13, 14:54
  #5872
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Hur går det med nästa avslöjande ?
Är det något på G ?

Tänkte få iväg en sammanställning av bilder på olösta fall till bloggen ikväll. Många har tyvärr hiskeligt dålig upplösning så de kommer bli mycket svårknäckta om vi inte kan spåra upp bättre versioner.

Rapporterar igen när jag är klar.
Citera
2011-09-13, 14:55
  #5873
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Spekulation:

Eftersom Terje nu hejvilt verkar plocka bort samtliga manipulerade bilder, skulle det innebära då att han plockar bort dem helt och hållet från hårddisken, och låter dem försvinna i tomma intet? I sådana fall försvinner ju som sagt även bildstölderna, och behovet av att betala ut skadestånd för de bilderna försvinner.

Vilken tur att bloggen finns då som en sammanställning för de manipulerade bilderna... de potentiella skadestånden finns kvar i vilket fall som helst.

Att dölja ett fel med en lögn är att ersätta en fläck med ett hål.
Ungefär så kan man sammanfatta Terjes terjande.
Det kommer bara vara ett hål kvar av Terje som naturfotograf, i stället för en befläckad naturfotograf som tvättar sitt byk ofentligt för att bli så ren som möjligt inför reserande bravander som han kan tänkas ge sig ut på.
Nu försöker han med halvsanningar i stället helt omevedveten om risken att man ska akta sig för halvsanningar för man kanske har fått fatt på fel halva att klamra sig fast vid.
Citera
2011-09-13, 14:56
  #5874
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Vi har ju några gamla på lager, så att säga, kanske är dags att lägga upp en till på bloggen?
Håll inne med dem tills slutet av veckan i fall.
Citera
2011-09-13, 14:57
  #5875
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Vi har ju några gamla på lager, så att säga, kanske är dags att lägga upp en till på bloggen?

Har också mailat kompletterande bilder till de befintliga avslöjandena på bloggen som skulle vara trevligt att få in på respektive sida.

Kan vi köra som regel att själva presentationsbilden för varje avslöjande är Terjes orginalbild? Så det blir enhetligt och snyggt liksom? Sedan när man klickar in på den så får man alla .gif:ar och tillhörande material?
Det röstar jag för.
Citera
2011-09-13, 14:58
  #5876
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Har också mailat kompletterande bilder till de befintliga avslöjandena på bloggen som skulle vara trevligt att få in på respektive sida.

Kan vi köra som regel att själva presentationsbilden för varje avslöjande är Terjes orginalbild? Så det blir enhetligt och snyggt liksom? Sedan när man klickar in på den så får man alla .gif:ar och tillhörande material?
Det röstar jag för.

Det har försökt att göras så, och är väl så på alla förutom en bild om jag inte missminner mig? Då jag tror ingen har återfunnit originalbilden.
Citera
2011-09-13, 14:59
  #5877
Medlem
Flus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodjuren
Och igen.
"Har hittills plockat bort 93 lodjursbilder (varav flera ej visats), 2 grävlingbilder och 1 mårdhundbild."
Jag vill minnas att han tidigare skrivit på bloggen att han hade totalt 104 lodjursbilder. Så någon äkta kanske existerar.
Uppmaningen till paret Hellesö att skjuta sig verkar komma från "fotoklubbens blogg". Oklart vilken blogg som avses.

Citat:
Ursprungligen postat av Malin H
Att få höra av andra att det finns folk som skrivit på fotoklubbens blogg att det är lika bra att jag och Terje går ut i skogen och skjuter oss själva, sånt gör jävligt ont.
http://malinhelleso.wordpress.com/2011/09/13/varfor-5/
Citera
2011-09-13, 14:59
  #5878
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Håll inne med dem tills slutet av veckan i fall.

En uppdatering kan vi bistå med... de nya bloggläsarna måste ju få ta del av gamla uppdaganden - men jag kör endast en, en inte alltför överdådig bild. Men vi håller inne med resten.
Citera
2011-09-13, 15:00
  #5879
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpetfet
Och Terje tomte har uppdaterat igen.

http://terjehelleso.wordpress.com/

På bilden syns att fladdermusen flugit c:a fem kroppslängder innan blixten gick (det mörka strecket bakom djuret). Stor fladdermus (om detta är en sådan?) är upp till 14,5 cm lång inklusive svans (tyvärr har jag använt kroppslängden 8 cm tidigare, så i dessa beräkningar får "högst 0,6 m/s" bytas ut mot "högst 1,1 m/s", vilket ändå är på tok för lågt). Detta motsvarar att den flugit sådär 75 cm. Flyger den med en hastighet av 6 m/s innebär det en slutartid på 0,125 s, d.v.s. 1/8 s. Det förefaller väl rimligt?
Tyvärr finns det ingen exif (http://www.findexif.com/?l=%2FVP7VUHnTrs) att kontrollera mot!
Citera
2011-09-13, 15:01
  #5880
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av episcophagus
På bilden syns att fladdermusen flugit c:a fem kroppslängder innan blixten gick (det mörka strecket bakom djuret). Stor fladdermus (om detta är en sådan?) är upp till 14,5 cm lång inklusive svans (tyvärr har jag använt kroppslängden 8 cm tidigare, så i dessa beräkningar får "högst 0,6 m/s" bytas ut mot "högst 1,1 m/s", vilket ändå är på tok för lågt). Detta motsvarar att den flugit sådär 75 cm. Flyger den med en hastighet av 6 m/s innebär det en slutartid på 0,125 s, d.v.s. 1/8 s. Det förefaller väl rimligt?
Tyvärr finns det ingen exif (http://www.findexif.com/?l=%2FVP7VUHnTrs) att kontrollera mot!

Vad tjänar karlstackarn på att ta bort EXIF, kan man undra...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback