Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-07, 00:26
  #3589
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungtkaffe
Exakt han tror att allt kommer vara frid och fröjd efter hans uttalande och han kommer ha samma rykte som några månader sedan. Känns som han är lite väl optimistisk för sitt eget bästa.

Hans kollegor/fans verkar redan stå med öppna armar. Han har väl varken blivit officiellt utesluten ur någon förening eller fråntagits någon utmärkelse än?
Citera
2011-09-07, 00:27
  #3590
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krukvaext
Fick ett intressant PM på Fotosidan:

"Det dom försöker göra nu är att sopa undan bevis för att Malin skulle vara inblandade i det hela.

Deras företag är nämligen registrerat på Malin.
Därför försöker dom hålla henne som oskyldig.

Både Dorthe och Terje lobbar ju som tusan för att Malin inte skall bli indragen."

Känns som en väldigt legitim förklaring till varför Terje desperat agerar som han gör.

Frugan gjorde ju bort sig med hennes inlägg att hon såg lo-djuret först i kameran och inte när hon tog bilder (och alltså INTE efter att de kommit hem och terjat bilderna). Det står både i inlägget och förtydligat i en kommentar längre ner. Screenshot på detta finns tidigare i tråden. Terje kan omöjligt lagt in lodjuret på den bilden i hennes kamera - alltså vet hon, och ljuger.
Citera
2011-09-07, 00:28
  #3591
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Hans kollegor/fans verkar redan stå med öppna armar. Han har väl varken blivit officiellt utesluten ur någon förening eller fråntagits någon utmärkelse än?
Naturfotograferna N/ har uteslutit honom. Och verkar ha stängt ner sin hemsida för rensning av hans bilder.
Citera
2011-09-07, 00:29
  #3592
Medlem
Har iallafall mailat Anneli Nivrén nu och bifogat samtliga animationer och bevisbilder från vargbilden, och försökt förklara vad vi har kommit fram till samt vad Terjes bild saknar, såsom skuggor och dyl. Hoppas hon tar sig tid att läsa igenom det, eller iallafall kollar på bilderna... de borde vara talande nog.
Citera
2011-09-07, 00:30
  #3593
Medlem
Jooncs avatar
Jag har tyvärr inte tid att läsa igenom de sidor jag missat sedan jag loggade ut i går natt, så det finns ganska stor risk att jag bara upprepar vad någon annan påpekat här. Hur som helst, angående Malins skuld: bland kommentarerna i den här länken (som gäller svartvit/fisheye-bilden) kan man läsa följande:
Citat:
Hur kan man komma så nära? Det luktar kreativ bildbehandling

Kommentar av Ove | augusti 19, 2011 | Svara

Kreativ bildbehandling? Jajamen: fisheye 17mm, närhet 0.8 meter, lägsta konstrastinställning i kameran, grynighet med 400 ISO, långvarigt arbete med att komma nära mm. Okreativ bildbehandling som exempelvis Photoshop sysslar jag däremot inte med, med undantag för en konvertering till s/v i detta fall.

Kommentar av Terje Hellesø | augusti 19, 2011 | Svara

”Hur kan man komma så nära? Det luktar kreativ bildbehandling”… Jag har sett råfilen, det finns ingen bildbehandling!!!

Kommentar av Malin H | augusti 19, 2011 | Svara
Citerade inlägg: 23, 29.
Detta visar att Malin ljuger (ja jag känner till att hon tidigare uttalat sig om att ha sett råfiler men hon har då så vitt jag vetat aldrig pratat om en specifik bild).
Citera
2011-09-07, 00:31
  #3594
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Naturfotograferna N/ har uteslutit honom. Och verkar ha stängt ner sin hemsida för rensning av hans bilder.

Frågan är om det är ett tycken på tillnyktring eller bara skademinimering...
Citera
2011-09-07, 00:31
  #3595
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ungtkaffe
Exakt han tror att allt kommer vara frid och fröjd efter hans uttalande och han kommer ha samma rykte som några månader sedan. Känns som han är lite väl optimistisk för sitt eget bästa.

Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Hans kollegor/fans verkar redan stå med öppna armar. Han har väl varken blivit officiellt utesluten ur någon förening eller fråntagits någon utmärkelse än?

Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn
Det är nog inte otroligt att Terje just nu går på en del psykofarmaka och inte riktigt inser hur sågad han är.

Det är väl alla ryggdunkarna och psykofarmakan som gör att han tror att han sitter i pole position och kan styra upp det hela till sin fördel.
Citera
2011-09-07, 00:34
  #3596
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyDungeon
Frågan är om det är ett tycken på tillnyktring eller bara skademinimering...
Jag uppfattar Naturfotograferna N/ som väldigt seriösa, har kollat genom rätt många gallerier och bloggar. Men skulle inte förvåna mig om dom kommer krypandes till Terje också. Fan vilken soppa det här utvecklar sig till

EDIT Det ska vara Förenade naturfotografer/FN.
__________________
Senast redigerad av crillecrille 2011-09-07 kl. 00:44.
Citera
2011-09-07, 00:35
  #3597
Medlem
pixelBenders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn
Frugan gjorde ju bort sig med hennes inlägg att hon såg lo-djuret först i kameran och inte när hon tog bilder (och alltså INTE efter att de kommit hem och terjat bilderna). Det står både i inlägget och förtydligat i en kommentar längre ner. Screenshot på detta finns tidigare i tråden. Terje kan omöjligt lagt in lodjuret på den bilden i hennes kamera - alltså vet hon, och ljuger.

Hon har också sagt att hon sett bilden på mårdhunden i Terjes kamera. Solklar lögn. https://www.flashback.org/sp32650741
Citera
2011-09-07, 00:35
  #3598
Medlem
mirran_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radhusbiff
Fick detta anonymt i inkorgen. Mycket intressant tycker jag. Om än helt bananas! Read!

"Ser att nån pratar om att Nikon sponsrar Terje men så är det inte nu längre, däremot Pentax. Undrar om de tycker att han är bra marknadsföring just nu... Så här skriver för övrigt Terje från sjuksängen precis;

Terje Hellesø
Börjar få en hyffsat klar strategi för hur jag ska gå vidare! Det kommer kunna återvinna mitt rykte som naturfotograf fullt ut under närmaste tiden. Jag skäms givetvis för det jag gjort; men kommer använda denna erfarenhet för ännu bättre fotokurser, föreläsningar, artiklar och böcker. Lodjursprojektet fortsätter, men inofficiellt tills det är klart! Tack för allt stöd till Malin o meg!"

Fejjan tydligen. Trovärdig källa. Ja, visst är det märkligt. Framför allt det fetmarkerade.


Vad är det för fel på honom? Han är redan på G med nya planer, strategier. En annan sund, "normal" person hade stannat upp i tillvaron, förmodligen däckat helt och verkligen bett om ursäkt samt "krupit" och bett om förtlåtelse, men han kör på med nya startegier. Hur kan han ens tro att någon skulle ha förtroende för honom i fortsättningen. Eller var detta en strategi?? ett PR knep för att skaffa sig ett namn även hos den bredare "publiken". Ibland kan man undra.

Verkar vara en person med en hel del "icke friska" drag.
Citera
2011-09-07, 00:38
  #3599
Medlem
KungPengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Naturfotograferna N/ har uteslutit honom. Och verkar ha stängt ner sin hemsida för rensning av hans bilder.

Står fortfarande kvar som medlem: http://naturfotograferna.se/medlem/index.html

Du har inte blandat ihop det med Förenade naturfotografer/FN? Deras sida ligger nere: http://www.forenadenaturfotografer.se/

Inte lite snårig föreningsvärld de har: Naturfotograferna/N, Photonatura/PN, Förenade naturfotografer/FN, BioFoto Sverige...

Tydligen fint med slash.

KungPeng/FB
Citera
2011-09-07, 00:39
  #3600
Medlem
sl1ck3potts avatar
Har tittat igenom tusentals bilder utan att kunna hitta nått som passar på denna: http://i53.tinypic.com/1esa3t.jpg
Finns knappt några foton överhuvudtaget som är tagna snett bakifrån och med ryggen spikrak, alla verkar gå/stå med frambenen lägre och inte röra sig som en dåsig lejonhona.
Skulle gissa att kroppen är fotograferad på djurpark där de kan lunka omkring som en tamkatt och huvudet kommer väl från superstock.

Att det är ett fotomontage är väl otvivelaktigt för om inte så är det det enda lodjuret jag sett som har haklapp...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback