Hmm... Bilden på lodjuret ser ut att vara ett underexponerat försök att göra HDR.
Uppenbarligen tagen med vidvinkel och jag vet mycket väl om hur otroligt skygga lodjur är så jag skulle nog tyvärr tro att detta är ett tamt lodjur.
Nu kan det dock kanske iof vara så att han har en rörelsesensor på kameran och har lagt ut nåt bete för att locka dit den och sen har kameran helt enkelt tagit denna bild, men det låter ju knepigt i mitt tycke.
Jag förstår inte riktigt varför han håller på att göra såna här dåliga efterbehandlingar om jag ska vara ärlig, att vi inte får se dem mer högupplöst än såhär beror nog förmodligen på att de ser förjävliga ut i högre upplösning.
Och jo, man kan vattenstämpla för er som tänker påpeka detta.
http://terjehelleso.files.wordpress....pg?w=423&h=600
Ja, detta var ju pinsamt dåligt helt enkelt, helt klart så har han lagt dit lodjuret i efterhand.
ELLER så har han faktiskt lyckats med denna bilden och medvetet gjort just lodjuret oskarpt eftersom han tydligen gillar att göra så av någon anledning.
Förstår inte hur en av Sveriges absolut bästa naturfotografer kan hålla på såhär, hade någon amatör gjort det så hade han blivit lynchad för att han fuska.