Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-04, 17:52
  #14989
Medlem
yips avatar
Det är inte ofta jag tittar in här, men nu blev det lägligt.
Varsågod, lite minnesförfriskning kan inte skada

https://minfil.org/X1ucK1b7ba/Allt-o..._111129_1_.pdf
Citera
2017-06-05, 14:54
  #14990
Medlem
Länken var ju suverän, många gamla minnen växts till liv. Ni som tvivlar på denna tråd, läs länken!!

Stort tack yip!
Citera
2017-09-05, 09:26
  #14991
Medlem
Har någon koll på om Terje kommit på fötter ekonomiskt? Nu vet man ju efter många år hur han är, i bloggen säger han sig jobba med alla Nikons ljusstarka objektiv från 180mm-800mm kostnad mer än en halv miljon, så det är knappast troligt. Men han pratar om att för första gången på länge byta ut sin kamerautrustning, köpa viltkamera och drönare. Har han äntligen gjort rätt för sig ekonomiskt mot alla han var skyldig pengar.
Han skriver på bloggen att han inte trivs att jobba i photoshop???? Förstår inte riktigt hur han når ut till folk och kan tjäna pengar, som gör det möjligt att leva på naturfotografering och några föredrag, är han sjukpensionär, finns det ordet fortfarande? Togs det inte bort av borgarna att vara sjukpensionär. Finns ju flera naturforum på Facebook, samt Fotosidan och Flikkr, han har försökt med något gästspel, men får ingen respons.
Hur finns det pengar i hans familj som gör att han kan åka omkring i Sverige och fotografera hela dagarna, utan någon inkomst(eller minimal)? Han skickar fortfarande meddelande till sina gamla "vänner" och kastar skit och bitterhet över dom. Jag är vänner med flera, så jag vet, så Terje har inte lagt "lögnen" bakom sig, varför skall då vi andra göra det?
Citera
2017-09-05, 17:10
  #14992
Avstängd
EternalGlorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trendsetter
Har någon koll på om Terje kommit på fötter ekonomiskt? Nu vet man ju efter många år hur han är, i bloggen säger han sig jobba med alla Nikons ljusstarka objektiv från 180mm-800mm kostnad mer än en halv miljon, så det är knappast troligt. Men han pratar om att för första gången på länge byta ut sin kamerautrustning, köpa viltkamera och drönare. Har han äntligen gjort rätt för sig ekonomiskt mot alla han var skyldig pengar.
Han skriver på bloggen att han inte trivs att jobba i photoshop???? Förstår inte riktigt hur han når ut till folk och kan tjäna pengar, som gör det möjligt att leva på naturfotografering och några föredrag, är han sjukpensionär, finns det ordet fortfarande? Togs det inte bort av borgarna att vara sjukpensionär. Finns ju flera naturforum på Facebook, samt Fotosidan och Flikkr, han har försökt med något gästspel, men får ingen respons.
Hur finns det pengar i hans familj som gör att han kan åka omkring i Sverige och fotografera hela dagarna, utan någon inkomst(eller minimal)? Han skickar fortfarande meddelande till sina gamla "vänner" och kastar skit och bitterhet över dom. Jag är vänner med flera, så jag vet, så Terje har inte lagt "lögnen" bakom sig, varför skall då vi andra göra det?

Sjukpension finns fortfarande fast det har bytt namn till sjukersättning, men är i stort sett samma sak. Vissa regeländringar och såvidare skedde men i allmänhet kallas det nog sjukpension i folkmun fortfarande.


Bara en inflikning...Om Terjes situation är jag ovetandes.
Citera
2017-09-12, 11:14
  #14993
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yip
Det är inte ofta jag tittar in här, men nu blev det lägligt.
Varsågod, lite minnesförfriskning kan inte skada

https://minfil.org/X1ucK1b7ba/Allt-o..._111129_1_.pdf

Det var ju lite komiskt när man ser på vem som har laddat ner PDF filen
Citat:
Skattemyndigheten i Kristianstads Län 1 gång
Citera
2017-09-12, 11:18
  #14994
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Det var ju lite komiskt när man ser på vem som har laddat ner PDF filen
Varför är det skumma myndigheter som laddar ner fall som inte berör dem?
Citera
2017-09-12, 11:25
  #14995
Medlem
MeMajks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekallasman
Varför är det skumma myndigheter som laddar ner fall som inte berör dem?

Det jag tyckte var komiskt (inte skumt) var att skatteverket bevakar Terje via Flashback
för övrigt var det väldigt trevlig länk med många glada minnen
Citera
2017-09-12, 11:25
  #14996
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dekallasman
Varför är det skumma myndigheter som laddar ner fall som inte berör dem?

Det ar sakert bara nagon uttrakad manniska som sitter och inte har sa mycket att gora pa jobbet och surfar lite flashback...precis som jag
Citera
2017-09-19, 10:12
  #14997
Medlem
Clay Allisons avatar
Inslag och intervju med Terje just nu i Kropp och själ i P1.

Han verkar även fortsatt se sig som offret.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1272
Citera
2017-09-19, 10:31
  #14998
Medlem
wishyouwereheres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inslag och intervju med Terje just nu i Kropp och själ i P1.

Han verkar även fortsatt se sig som offret.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1272

nu sa den att fusket inte va så stort för han hade ju sett lodjur runt mullsjö o hade riktiga lodjursfoton också (finns sånna, nån som sett??). Enda lilla fläcken va att folk verka tycka bättre om bildern me inklistrade lodjur

flashbacktråden dyker upp i programmet

karlen e narcissist va? den säger att mediasverige bara ville ha tag i två personer när fusket kom ut: Qadaffi i Libyen för det va kaos därnere. Och så Hellesø!
Citera
2017-09-19, 15:48
  #14999
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Inslag och intervju med Terje just nu i Kropp och själ i P1.

Han verkar även fortsatt se sig som offret.

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt...programid=1272
Tyvärr så fortsätter han att ljuga om sina många lodjursmöten, han tycks bara erkänna det han har blivit överbevisad om, i övrigt verkar han fortsätta som vanligt, "sad" som Trump skulle ha sagt.
Citera
2017-09-23, 08:36
  #15000
Medlem
Ja, Terje gråter på i sin blogg om vilket offer han blivit. Efter att ha skrivit om hans ekonomi här, så har ju Terje svarat direkt i bloggen. Gott med en trogen Flashbackanhängare till.

Hur ser ni vilka som laddat ner PDF:en på Terje?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback