Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-23, 22:32
  #14977
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vonrak
Ja herregud, den här tråden följde jag slaviskt från att diskussionen började. Måste erkänna att jag var lite kluven, för även om Terjes berättelser om lodjursmöten var helt overkliga, så kändes det otroligt att en så pass erkänd fotograf skulle ha klistrad in djur i sina bilder.

Kan än idag komma ihåg när den första bilden avslöjades, försvararna i tråden tystnade som genom ett trollslag och själv tänkte jag på hur oerhört bedrägligt och förkastligt hans handlande var. Blev väldigt, väldigt, väldigt besviken den dagen.


Tyvärr så verkar länken till pdf-versionen av utmärkelsen till tråddeltagarna vara stendöd, vilket är synd då det är en liten bit av svensk internethistoria (och en stor del av svensk fotografihistoria). Men någon har kanske en fil på datorn så de skulle kunna ladda upp, så att inte diplomet försvinner i cyberrymden

Ja, jag har den någonstans, det är jag ganska säker på. Jag ska gräva lite på hårddiskarna.
Citera
2017-04-26, 12:00
  #14978
Medlem
Zcapegoats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Ja, jag har den någonstans, det är jag ganska säker på. Jag ska gräva lite på hårddiskarna.
Hur har det gått med grävandet?
Citera
2017-04-26, 21:53
  #14979
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zcapegoat
Hur har det gått med grävandet?

Jäklar, hade jag glömt! Ursäkta mig, ska kolla.
Citera
2017-05-05, 09:52
  #14980
Medlem
Nu Terje vaknat ordentligt och gråtit ut på bloggen. Nu efter alla dessa år är han plötsligt oskyldig???
Är det ingen som sitter på materialet som gav oss priset Mediaormen (hette det så). Nu måste allt på bordet igen!!!
Citera
2017-05-06, 01:05
  #14981
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trendsetter
Nu Terje vaknat ordentligt och gråtit ut på bloggen. Nu efter alla dessa år är han plötsligt oskyldig???
Är det ingen som sitter på materialet som gav oss priset Mediaormen (hette det så). Nu måste allt på bordet igen!!!
Nu du talar väldigt argt.

En länk skulle passat, kanske? Bara sådär, liksom.
Citera
2017-05-06, 01:11
  #14982
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Nu du talar väldigt argt.

En länk skulle passat, kanske? Bara sådär, liksom.

Rubriken är Fake news…

"Jag har faktiskt ALDRIG manipulerat några prisbelönta bilder!

Det är hur lätt som helst för mig att dementera detta; helt enkelt för att jag INTE har några prisbelönta bilder! Jag deltar nämligen inte i några fototävlingar, därför kan jag heller inte ha några prisbelönta bilder. Jag har inte deltagit i någon stor fototävling sedan 1987, och då var det med analoga bilder – vilket gav mig titeln Årets Naturfotograf 1987 i Norge."

https://hellesophotography.wordpress.com/
Citera
2017-05-06, 01:23
  #14983
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Rubriken är Fake news…

"Jag har faktiskt ALDRIG manipulerat några prisbelönta bilder!

Det är hur lätt som helst för mig att dementera detta; helt enkelt för att jag INTE har några prisbelönta bilder! Jag deltar nämligen inte i några fototävlingar, därför kan jag heller inte ha några prisbelönta bilder. Jag har inte deltagit i någon stor fototävling sedan 1987, och då var det med analoga bilder – vilket gav mig titeln Årets Naturfotograf 1987 i Norge."

https://hellesophotography.wordpress.com/
Oh. Damn.

Så intressant det skulle vara att sätta honom på prov då det gäller bilder han vägrat besvara. Bilder han vägrat kommentera. Bilder han sett varit utanför konspirationen mot honom. ”gråtsnyft”.

Helt ärligt, om han visat mig råfiler på alla frågor som är obesvarade hade jag blivit skitglad. Jag är liksom en som hellre ser glädje än sorg.
Citera
2017-05-06, 23:08
  #14984
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av system
Oh. Damn.

Så intressant det skulle vara att sätta honom på prov då det gäller bilder han vägrat besvara. Bilder han vägrat kommentera. Bilder han sett varit utanför konspirationen mot honom. ”gråtsnyft”.

Helt ärligt, om han visat mig råfiler på alla frågor som är obesvarade hade jag blivit skitglad. Jag är liksom en som hellre ser glädje än sorg.


Han säger inte att han inte har manipulerat bilder. Han säger att han inte manipulerat några bilder som vunnit priser. Är faktiskt beredd att ge honom rätt, för mig veterligen har han inte vunnit priser för sina bilder på rätt länge (87 är ju 30 år sedan).

Han erkänner ju att han manipulerat bilder. Men visst vore det intressant att faktiskt få alla kort på bordet någon gång.
Citera
2017-05-18, 00:41
  #14985
Medlem
Holder dere på enda? 6 år siden og dere fortsetter. Hmmm mye energi man kan bruke på viktig ting
Citera
2017-06-04, 15:18
  #14986
Medlem
Parallaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrNorway
Holder dere på enda? 6 år siden og dere fortsetter. Hmmm mye energi man kan bruke på viktig ting

Självklart! Detta får aldrig glömmas och Terje får aldrig sätta sig på sina höga hästar igen, även om han verkar ha gjort det ändå...
Citera
2017-06-04, 16:18
  #14987
Medlem
Parallaxs avatar
Denna får ju en att fundera lite...

https://hellesophotography.files.wor...170430-012.jpg

(från https://hellesophotography.wordpress...djur/#comments)
Citera
2017-06-04, 17:43
  #14988
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parallax
Denna får ju en att fundera lite...

https://hellesophotography.files.wor...170430-012.jpg

(från https://hellesophotography.wordpress...djur/#comments)

Man vet inte om man skall skratta eller gråta. Han lägger upp bilder på andra forum utan någon respons.
Det har gått så lång tid att han börjar intala sig att folk glömt. Men såg i Norsk tidning att kända fotografer snackade om honom och de hade inte glömt.

Jag säger igen, är det ingen som sitter kvar på materialet som, vad var hans "nickname" som gjort som en bok om allt fusket. Det skulle behöva visas igen, nu när folk tror att han var oskyldig, samt diplomet vi fick för grävandet och avslöjandet av honom. Var är Mediaormens diplom? Endel länkar ligger kvar i tråden, men de går ingenstans.
__________________
Senast redigerad av trendsetter 2017-06-04 kl. 17:47.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback