Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2015-11-29, 14:01
  #14893
Medlem
talgtrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waconda
Ja, det hade varit kul att se lite nya bilder och dom behöver inte alls vara perfekta eller manipulerade utan helt vanliga gosbilde med snusen och fnusen och deras familjer .

Hans historier var ju egentligen mycket mer fantastiska än hans (manipulerade) bilder.

Fast egentligen hoppas jag att han fått hjälp med sin mytomani om jag ska vara helt seriös.


Han har nya vänner nu, Snusen och hans familj har tagit starkt avstånd från Terje efter att ha blivit uthängda på det där viset
Kvar finns bara några få andra fyrbenta vänner, en av dom är räven Frank som han brukar grilla korv med, och kanske ta en bira eller två:

https://hellesophotography.wordpress...09-3/#comments
Citera
2015-11-29, 14:05
  #14894
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Han har nya vänner nu, Snusen och hans familj har tagit starkt avstånd från Terje efter att ha blivit uthängda på det där viset
Kvar finns bara några få andra fyrbenta vänner, en av dom är räven Frank som han brukar grilla korv med, och kanske ta en bira eller två:

https://hellesophotography.wordpress...09-3/#comments
Tråkigt ändå att det fick så stor effekt på hans liv...
Citera
2015-11-30, 18:29
  #14895
Medlem
Nu påstår kära Terje igen att han har full koll på Lodjuren i Mullsjöskogarna. Är det för att det inte finns några?
Citera
2015-11-30, 19:22
  #14896
Medlem
Fnodens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trendsetter
Nu påstår kära Terje igen att han har full koll på Lodjuren i Mullsjöskogarna. Är det för att det inte finns några?

Ha, ha, ha. Han är för rolig. Inte ens Länsstyrelsens folk som jobbar med detta dagligen har koll på var lodjuren är - för att de hela tiden rör sig över så stora områden. Några få har sändare och de kan så klart följas, men inte av den galne före detta fotografen i Mullsjö Det är mycket sorglig läsning egentligen. Det här visar att han faktiskt inte är frisk ännu. Tragiskt. Hela inlägget visar på missnöje att han inte längre får vara ute och föreläsa samt visa sina bilder.

Terje skriver: Jag vet redan innan jag sticker ut med kameran vad jag kan räkna med att få uppleva; jag vet var orrarna och tjädrarna har sina spelplatser, var storälgen står i morgondimman, var trollskogarna och vattenfallen är på sitt finaste. Jag har koll på vildsvinen, lodjuren och uttrarna.
Citera
2015-11-30, 19:41
  #14897
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnoden
Terje skriver: Jag vet redan innan jag sticker ut med kameran vad jag kan räkna med att få uppleva; jag vet var orrarna och tjädrarna har sina spelplatser, var storälgen står i morgondimman, var trollskogarna och vattenfallen är på sitt finaste. Jag har koll på vildsvinen, lodjuren och uttrarna.

Om jag vore han, skulle jag från och med nu fota i raw+jpg så jag kunde bevisa att fotona är äkta, men även ta flera bilder av varje situation istället för en enda, för att verkligen bevisa att både foton och situation är äkta.

Men med tanke på att han uppenbarligen inte tar säljbara bilder, eller försöker motbevisa oss tvivlare, så tror jag inte att han har den där kollen han påstår sig ha. För med tanke på att han uppenbarligen inte är en fotograf som tar bilder för sin egen skull, utan för att synas och vara "någon", så borde han pressa sig själv till att leverera bilder med stort B till massorna.
Citera
2015-12-04, 13:08
  #14898
Medlem
Chozos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goran333
Tråkigt ändå att det fick så stor effekt på hans liv...
Well, hade han hanterat det bättre hade effekten inte behövt bli så pass stor. Självinsikten verkar lysa med sin frånvaro ännu, och då blir det svårt att dra någon lärdom av det hela.
Citera
2015-12-04, 20:37
  #14899
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av talgtroll
Han har nya vänner nu, Snusen och hans familj har tagit starkt avstånd från Terje efter att ha blivit uthängda på det där viset
Kvar finns bara några få andra fyrbenta vänner, en av dom är räven Frank som han brukar grilla korv med, och kanske ta en bira eller två:

https://hellesophotography.wordpress...09-3/#comments

Den bilden ser ju mer än lovligt skum ut..kolla frambenen t.ex.
Jaja, han har ju kvar en liten fanclub iaf som verkar imponerade.
Citera
2016-01-02, 11:40
  #14900
Medlem
MeMajks avatar
https://hellesophotography.wordpress.com/2015/12/18/

Citat:
[i]Däremot är naturfotoflocken hela tiden där och spionerar, nyfikna på vad jag gör. Bitvis kan det prassla riktigt ordentligt i buskarna runt mig…[/I
]

Terje ser och hör spionerna prassla i buskarna, undrar om han kommer att lägga ut några Terjade foton på dem
Citera
2016-01-04, 12:21
  #14901
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Om jag vore han, skulle jag från och med nu fota i raw+jpg så jag kunde bevisa att fotona är äkta, men även ta flera bilder av varje situation istället för en enda, för att verkligen bevisa att både foton och situation är äkta.

Men med tanke på att han uppenbarligen inte tar säljbara bilder, eller försöker motbevisa oss tvivlare, så tror jag inte att han har den där kollen han påstår sig ha. För med tanke på att han uppenbarligen inte är en fotograf som tar bilder för sin egen skull, utan för att synas och vara "någon", så borde han pressa sig själv till att leverera bilder med stort B till massorna.
Om jag vore som han så skulle jag ta med mig en, två personer från naturvårdsverket ut och under några månader visa dem allt detta som ingen annan har en aning om att det finns (en svala gör ingen sommar och ett lyckosamt slumpmöte med ett lodjur förändra inte att han påstår sig se dessa djur på regelbunden basis, därav upprepade tillfällen med oberoende observatörer). Möjligtvis då skulle han återvinna ett visst förtroende från omgivningen.
/
Citera
2016-02-05, 16:31
  #14902
Medlem
Tänk att få vinna en heldag med Terje(ad)värde 2900:- , man kan bara drömma. Det mest intressanta med hans bilder är att se hur utvecklingen av digitala kameror gått framåt.

Han knallar runt med en Nikon D200 och när han kommer upp på 400iso så blir det så brusigt att man knappt ser vad det är. Nu levererar Nikon en kamera med 1miljon i iso , då är väl brusnivån likvärdig!?
Citera
2016-02-05, 19:39
  #14903
Medlem
_Dante_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stormkatten
Den bilden ser ju mer än lovligt skum ut..kolla frambenen t.ex.
Jaja, han har ju kvar en liten fanclub iaf som verkar imponerade.


Håller med! Troligen Terjad!
Citera
2016-03-10, 08:40
  #14904
Medlem
Danneliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av honkan
Hahahaha..... terje HAR ett lite speciellt bildspråk/bildstil som inte alla uppskattar! =) speciellt på senare år gör han gärna lite mörkare lite "oskarpare" bilder där han leker med höga iso och medveten oskärpa i många bilder!, inte många fotografer jag känner skulle få för sig att gå omkring i skogen mitt i natten och faktiskt forografera och få användbara bilder!!!!!. Titta istället ppå hans många bilder bla från hallands väderö på vild harar! en del är fantastiska till episka mått! därmed inte sagt att jag är ett fan av alla hans bilder! långtifrån! men en ärligare och ödmjukare fotograf vad det gäller hans yrke är svårt att hitta idag!.
Berätta gärna lite mer...
Hur går det för Terje idag?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback