Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-02-29, 14:46
  #12001
Medlem
Lodjurens avatar
Heta listan uppdaterad. Efter 9148 inlägg hittades terjning nr 39.
Nu alltså hela 39 terjningar i Terje Hellesös foton.

Nu med en del lagade gamla trasiga bildlänkar.

Listan i spoilern:


Citera
2012-02-29, 14:50
  #12002
Medlem
Lodjurens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoBreak
Trådhistoria är intressant, här är mer från början på tråden.

Den självuppfyllande spådomen om Malins lodjursbilder
Några dygn innan Terje blev överbevisad och erkände,
skrev medlemmen Raissac om de terjade lodjursbilderna som hittats på Malins blogg:
"har Terje lagt in ett lodjur i hennes bild med Photoshop för att göra henne glad?" https://www.flashback.org/sp32618205

EXAKT de orden "för att göra henne glad" använde Terje några dygn senare när han erkände, som om han läst Raissacs inlägg.

Så kan det finnas andra skäl att klistra in lodjur i malins bilder?
Ja, för att stärka lögnen om alla lodjursmötena. Om endast 1 fotograf lyckas plåta massa mullsjö-lodjur kan det bli trovärdighetsproblem. Men med bilder från ytterligare en fotograf blir lodjurens rikliga existens mer sannolik.

Ja, trådhistoria är hur kul som helst
Profetiskt uttryckt av Raissac.

Angående Heta listan som jag har uppdaterat, eftersom den innehöll så många trasiga gamla bildlänkar: det går tyvärr inte att fixa fler länkar då Heta listan-inlägget innehållet max antal tecken, annars kunde jag ha länkat till t ex varje montage, eller varje blogginlägg etc. Nu blev det tyvärr lite begränsat men förhoppningsvis är i alla fall de flesta länkarna hela nu.
__________________
Senast redigerad av Lodjuren 2012-02-29 kl. 15:03. Anledning: länk
Citera
2012-02-29, 21:53
  #12003
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uphill
Det verkar vara dags att skriva om Goodwins lag, i alla fall här i Norden.


Nu är det tydligen ABB som gäller. AH släng dig i väggen!

Kommande uppdatering i Godwins lag?
"Då en internetdiskussion blir längre, går sannolikheten för att en jämförelse görs som involverar TH, ABB eller AH mot ett"

i en framtid där terje tagit täten som guilt-by-association-ikon, tätt följd av de andra i manifestgänget
Citera
2012-02-29, 22:28
  #12004
Medlem
Storblottarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Terje känner sig som Björn Ranelid och jublade över att han gick till final


"Jag är verkligen inte rädd för att ge dig mitt fulla stöd Björn! Jag vet tyvärr så innerligt väl vad detta med vuxenmobbning innebär. Och jag kan säga att alla de olika påhopp jag läst i media på sistone från olika personer, får dessa personer att bli mindre i mina ögon. Oavsett vem som kommer med dessa påhopp. Däremot måste jag medge att jag inte var förtjust i låten, men jag kan samtidigt säga att jag troligen jublade högre än vad du gjorde när det visade sig att du hade kommit till final! Jag har vittnen här hemma. Det var nästan som om det var jag själv som hade gått till final.

Jag hoppas du orkar stå upp mot alla dessa påhopp, och jag vill personligen ge dig en styrkekram på vägen!

Fortsätt vara dig själv, och lycka till Björn!"

I mitt tycke 2 olika personer/konstnärer som tycker sig vara mer än andra, tro fan Terje känner igen sig.

Fast nu är det en ganska stor skillnad mellan Björn och Terje. Och jag tycker det är tragiskt att Björn skall behövas jämföras med Terje.

Skillnaden är den att Björn verkligen har åstadkommit något i livet. Han har lagt ner hela sin själ i sina böcker och gett någonting av betydelse till andra människor.

Terje har å andra sidan lagt ner hela sin själ i att ljuga och bedra andra människor. Det han har gett andra människor är ingenting annat än falskhet, för att han helt enkelt saknar den talang inom fotandet, som Björn besitter i sitt skrivande.

När Björn har skrivit från sitt hjärta, så har Terje ljugit och bedragit.

När man lägger de bådas karriärer så här bredvid varandra, så ser i alla fall jag vem av dessa två som förtjänar all den skit han fått ta emot.

Terje saknar hjärta, men det gör absolut inte Björn!
Citera
2012-02-29, 22:32
  #12005
Medlem
stortans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Fast nu är det en ganska stor skillnad mellan Björn och Terje. Och jag tycker det är tragiskt att Björn skall behövas jämföras med Terje.

Skillnaden är den att Björn verkligen har åstadkommit något i livet. Han har lagt ner hela sin själ i sina böcker och gett någonting av betydelse till andra människor.

Terje har å andra sidan lagt ner hela sin själ i att ljuga och bedra andra människor. Det han har gett andra människor är ingenting annat än falskhet, för att han helt enkelt saknar den talang inom fotandet, som Björn besitter i sitt skrivande.

När Björn har skrivit från sitt hjärta, så har Terje ljugit och bedragit.

När man lägger de bådas karriärer så här bredvid varandra, så ser i alla fall jag vem av dessa två som förtjänar all den skit han fått ta emot.

Terje saknar hjärta, men det gör absolut inte Björn!

Jag har inte påstått något annat utan jag håller med dig i sak av vad du skriver.
Bjuder dig dessutom på en länk om du nu vill vara Ranelid för en kväll så du kan ladda för den stora finalen.


http://mcranelid.delorean.se/
Citera
2012-02-29, 22:37
  #12006
Medlem
xcoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storblottarn
Fast nu är det en ganska stor skillnad mellan Björn och Terje. Och jag tycker det är tragiskt att Björn skall behövas jämföras med Terje.

Skillnaden är den att Björn verkligen har åstadkommit något i livet. Han har lagt ner hela sin själ i sina böcker och gett någonting av betydelse till andra människor.

Terje har å andra sidan lagt ner hela sin själ i att ljuga och bedra andra människor. Det han har gett andra människor är ingenting annat än falskhet, för att han helt enkelt saknar den talang inom fotandet, som Björn besitter i sitt skrivande.

När Björn har skrivit från sitt hjärta, så har Terje ljugit och bedragit.

När man lägger de bådas karriärer så här bredvid varandra, så ser i alla fall jag vem av dessa två som förtjänar all den skit han fått ta emot.

Terje saknar hjärta, men det gör absolut inte Björn!

Håller med till 100% det är en stor skillnad på dessa herrar. Det skulle va som om Björn vart avslöjad att ha skrivit första sidan och sista och sidorna imellan 300 är kopierade och inlagda i boken.

Ranlind är kontroversiell, och är personligen inget större fan, men det han skrivit är äkta i motsats till Terje som försökt lura till sig beundrare och pengar. Så att Terje jämför sig som offer med Björn R visar ju bara hur oförstående Terje är för det han gjort i fotokretsar
__________________
Senast redigerad av xcom 2012-02-29 kl. 22:41.
Citera
2012-02-29, 23:32
  #12007
Medlem
På tal om malins lodjur (tidigare inlägg), så har hon kvar en lodjursbild från 2010 på sin blogg:

http://malinhelleso.wordpress.com/20...ck-ett-lodjur/

Även med denna bild upptäckte malin inte lodjuret förrän senare när hon "gick igenom bilderna på skärmen i kameran."
Vi vet nu att både terje och hon använde det uttrycket för att lura folk att bilderna är äkta. Senast terje använde det uttrycket var nyligen, på nyårsdagen 2012, i en kommentar på bloggen (typ: du kan få se lodjuret på skärmen i kameran när jag kommer hem).

Bilden gjordes i maj 2010, några månader efter denna:
http://oi55.tinypic.com/mjvf4g.jpg

De andra av malins terjade lodjur (nu bortplockade) var väl dessa två:
http://i.imgur.com/lDbqq.jpg (beskuren: http://i.imgur.com/yLQGc.jpg )
http://oi53.tinypic.com/143kkg7.jpg
Citera
2012-03-01, 13:22
  #12008
Medlem
stortans avatar
Då vart det dags för Den store bildskaparen igen

Bildskaparens MANIfest# 18”För att göra effektfulla bilder behöver jag träna ögonen så att jag ser världen så som kameran gör.”

Och om man misslyckas kan man alltid klistra in ett Lodjur


Bildskaparens MANIfest# 19”Upprepa någonting enbart om jag kan förbättra det, annars måste jag gå vidare.”

Personligen undrar jag om alla Terjningar är avslöjade/presenterade eller är det så att Terje förbättrat klipp o klistrandet?
Citera
2012-03-01, 17:03
  #12009
Medlem
Lodjurens avatar
I morgon bitti klockan 8 annonseras, på Föreningen Grävande Journalisters hemsida vilka bidrag som nomineras till Guldspaden respektive vilka som tilldelas ett hedersomnämnande. Resterande bidrag gallras alltså bort (vilket skedde för Bjästagrävet 2011).

Sju bidrag är anmälda i webbkategorin, däribland Flashbackgrävet. SVT har grävt fram avslöjande om Fas3, Aftonbladet om vinstdrivande friskolor samt om den ojämlika psykiatriska vården - för att nämna några av de konkurrerande bidragen. Vi får hålla tummarna

Resultatet kommer såklart att annonseras på terjadefoton men den snabbaste infon fås på fgj.se. Håll utkik alltså!
__________________
Senast redigerad av Lodjuren 2012-03-01 kl. 17:15.
Citera
2012-03-01, 18:49
  #12010
Medlem
Kul, håller tummarna!
Citera
2012-03-01, 20:26
  #12011
Medlem
orrtupps avatar
Kanske OT, men idag skrev Gunnar Glöersen (som startade cirkus Terje) en krönika med titeln:Hur många fuskande naturfotografer finns det? Där han namnger en internationellt känd Ukrainsk naturfotograf som terjar lodjur!!
Citera
2012-03-01, 20:31
  #12012
Medlem
KaffeMedKotletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortan
Då vart det dags för Den store bildskaparen igen

Bildskaparens MANIfest# 18”För att göra effektfulla bilder behöver jag träna ögonen så att jag ser världen så som kameran gör.”

Och om man misslyckas kan man alltid klistra in ett Lodjur


Bildskaparens MANIfest# 19”Upprepa någonting enbart om jag kan förbättra det, annars måste jag gå vidare.”

Personligen undrar jag om alla Terjningar är avslöjade/presenterade eller är det så att Terje förbättrat klipp o klistrandet?

Så kan det mycket väl vara. Jag har ju lagt upp lite länkar när jag tyckt att något sett lustigt ut men då det verkar finnas mer bevis för äkthet än emot så har det ju inte blivit något vidare utredande omkring bilderna. Men man kan ju ladda ner photoshop tutorials och se på tio miljoner klipp om hur man gör saker och ting. Det kanske är dags att man börjar använda lite mer avancerade metoder för att undersöka hans bilder. Det kan vara så att han har trappat upp finessen med vilket han terjar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback