Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2022-03-23, 11:21
  #49
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Ehhh är väl ganska självklart att du är nöjd med din så gott som nya bil? Den hade ju inte hunnit börja krångla innan de sålde den och de behövde/kunde därför inte blåsa dig. Väldigt lätt att vara nöjd med en kärra som rullat 1,5k. Jag menar inte ens ett totalt chips&cola-fetto som du trashar väl fjädringen på ett halvår liksom.

Sen så in case u didn't notice kärring, tråden gäller Järfälla och inte Östersund.
Du får läsa lite bättre ditt Pucko.

Tråden handlar inte om bilen utan om bemötande och service från bilhandlarna/personal - och trådens inlägg har inte begränsat sig till att enbart handla om Riddermarks i Järfälla.

Det tråden INTE handlar om är vad du tycker om mina nya bil eller mina inlägg.
Kila iväg och lek någon annanstans nu.
Citera
2023-09-14, 11:14
  #50
Medlem
Reserverade en Toyota prius 2017. Swishade 500kr.
Trodde att vinterdäcken ingick eftersom de låg och skvalpade i bagaget vid provkörning

Vid hämtning så har de plockat ur dem och blåljuger mig i ansiktet om att "ett centrallager hanterar alla däck men om jag betalar 8 tkr extra för administrationsavgift så bjuder de på fraktavgiften för vinterdäck.
Jag avbröt affären med hänvisning till att det skulle ha framgått i kontraktet.

Köp er nästa elbil hos någon seriös handlare istället.
Citera
2023-09-14, 19:09
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sapdevguru
Reserverade en Toyota prius 2017. Swishade 500kr.
Trodde att vinterdäcken ingick eftersom de låg och skvalpade i bagaget vid provkörning

Vid hämtning så har de plockat ur dem och blåljuger mig i ansiktet om att "ett centrallager hanterar alla däck men om jag betalar 8 tkr extra för administrationsavgift så bjuder de på fraktavgiften för vinterdäck.
Jag avbröt affären med hänvisning till att det skulle ha framgått i kontraktet.

Köp er nästa elbil hos någon seriös handlare istället.
Däck ingår aldrig hos Riddermark, jag har frågat. Däremot framgår det ingenstans vid köp, riktigt dåligt.
Citera
2023-09-14, 19:22
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Däck ingår aldrig hos Riddermark, jag har frågat. Däremot framgår det ingenstans vid köp, riktigt dåligt.
Köp heller inte deras solid garanti
den är värdelös.


Hedin bil, europeiska motor, bavaria, rejmes , med flera må vara dyra men de är korrekta
Citera
2023-09-17, 19:43
  #53
Medlem
Lifewringers avatar
Generellt om Riddermark så är deras bilar skitiga och verkar inte ha gått igenom nån som helst rekond innan dom läggs ut igen till försäljn, på ex bytbil. Även interiört med smuts, fettfläckar, såg en Porsche 911 från dom där en hund måste ha klöst på skinnklädsel och ätit på radion bland annat..kollade på en nyare Audi hos dom och där saknades motorkåpa med mera...nu senast är till och med bilderna out of focus, kom igen det är 2023, alla kan ta en bild med lite skärpa med mobilen...
__________________
Senast redigerad av Lifewringer 2023-09-17 kl. 19:46.
Citera
2023-09-17, 22:59
  #54
Medlem
DayNites avatar
Köp aldrig en bil av Riddermark i Järfälla, deras säljare ljuger, har dålig koll samt är riktiga nasare
håll er borta! det kommer bara bli problem som ni får lösa själva och skapar bara strul, problem samt kostar tid, pengar

stay away
Citera
2023-11-04, 09:51
  #55
Medlem
Är i bilköpartagen och har också fått lite konstig känsla kring denne bilhandlare. De har relativt nyligen börjat ange att de finns på en adress i närmsta stad, i ett område där flera andra bilhandlare också huserar, men vid besök på Riddermarks adress finns inga bilar… Kändes märkligt när de frekvent annonserar flertalet bilar på denna ort/adress via t.ex Blocket.
Som jag tolkar annonserna så ska man höra av sig om man vill komma förbi och kika på bilarna, men vid kontakt så får jag veta att bilarna som annonserats på denna ort i själva verket står många mil/timmar bort och levereras isåfall hem till mig mot handpenning där de mer eller mindre förutsätter köp.
Försöker förklara att jag var nyfiken på en, för mig, ny bilmodell som jag bara sett på bild och i första hand var intresserad att t.ex provsitta, kolla innerutrymmen etc.
Fick tips att jag kunde väl titta på nån liknande bil hos någon annan handlare som faktiskt har sina bilar på den ort de annonseras 🤣
Jag tycker detta känns som lite ’Falsk marknadsföring’ från deras sida?
__________________
Senast redigerad av Pinnen77 2023-11-04 kl. 09:53.
Citera
2023-11-04, 09:54
  #56
Medlem
Masingas avatar
Invandrare som säljare ljuger en rätt upp i ansiktet.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback