Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-29, 11:24
  #37
Medlem
razlitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mvk
Den jävla fittan.
Den mannen har en egen plats reserverad i helvetet tillsammans med Zionisterna, diverse pedofiler, våldtäktsmän och alla korrupta GBG-pampar.
Smutsiga luder, tvi.

Och kommunister

"för du är säkert en"
Citera
2011-08-29, 11:31
  #38
Medlem
zaaph1s avatar
När sänds det på Svenska kanalen?
Citera
2011-08-29, 11:34
  #39
Avstängd
djannihs avatar
Jag måste pejla in denna dokumentär bara för att se vad detta praktexemplar av homo sapiens sapiens har att säga. Han är ju som sämst extremt underhållande.

Sen vad gäller diskussionen om 9/11, så finns både saker som talar för och emot alla konspirationsteorier. Den senaste i cirkusen runt detta är väl Obamas beslut att inte publicera bilder på "arrestationen/avrättningen" utav Bin Laden. för att sedan "begrava" honom i havet...

Luktar ju begraven hund (pun intended) lång väg om du frågar mig.
Citera
2011-08-29, 11:39
  #40
Medlem
Lawbreakers avatar
Något som jag tror är nyckeln i det hela vad gällande konspirationsteorier och dy.l. är att det gör att människor känner sig speciella. Att de "vet sanningen" jämfört med den ovetande massan. Varför är väl svårt o veta, men jag skulle tro att det handlar om människor som antingen vill synas/höras, eller människor som tidigare i livet känts sig osynliga och precis som alla andra, men som nu får vara med i en grupp som är väldigt exklusiv.

För att tackla själva ämnet då.. Det enda jag vet om ämnet är vad jag själv har sett och vet. Det jag sett/vet är att två flygplan kraschade in i WTC, ett i Pentagon, och ett som kraschade i Pennsylvania. Al-Qaida ligger troligen bakom, och den som tror att de är/var analfabeter har långt ifrån rätt. Visst, kanske den lokale stridskämpen i Afghanistan eller Irak är troligen inte den skarpaste kniven i lådan, men ledarna kommer från vitt skilda delar av samhället. Ta the big man himself, OBL. Han var född inom en rik saudisk familj, välutbildad och religiös. Knappast en typisk självmordsbombare eller hur?

Sedan har vi ju även som någon annan påstod frågan i hur många som känner till "konspirationen" Att bara 30 pers kan samordna, koordinera och utföra en plan i att attackera sig själva, för att få fram ett krig mot terrorismen... känns osannolikt.
Citera
2011-08-29, 11:47
  #41
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Tror man att Usa ligger bakom WTC då har man ju inte ens intelligensen för att knyta sina egna skor.
Är väl samma sorts människor som förnekar att förintelsen ägt rum också.

Aha. Det är därför snubbarna som gjorde loose change springer runt i kardborreskor!
Citera
2011-08-29, 12:00
  #42
Medlem
GrovBenstommes avatar
Kan vi få veta varför ingen inom NORAD fick sparken? Att de hade övning samma dag är ju lite suspekt.

Och vad som hände med byggnad 7?

Varför satt han kvar så länge när han fick beskedet i klassrummet?
Citera
2011-08-29, 12:00
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaaph1
När sänds det på Svenska kanalen?

Fredag 09 september på NatGeo Channel: 22:30
Lördag 10 september på Natgeo Channel: 02:00
Söndag 11 september på NatGeo Channel 21:30
Citera
2011-08-29, 12:19
  #44
Medlem
Mythknaeckarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme
Kan vi få veta varför ingen inom NORAD fick sparken? Att de hade övning samma dag är ju lite suspekt.

Och vad som hände med byggnad 7?

Varför satt han kvar så länge när han fick beskedet i klassrummet?

Den officiella förklaringen angående WTC 7 är att det var en kontrollerad sprängning. Dvs räddningstjänst ansåg att det var bättre att spränga huset för att elden inte skulle sprida sig till närliggande byggnader...

Att han sitter kvar i klassrummet beror nog på att han inte har en jävla susning vad man gör, vart man går, eller vad man ska säga när det händer något av den digniteten. Han väntar nog helt enkelt på att någon som kan något ska ta över skutan.
Citera
2011-08-29, 12:23
  #45
Avstängd
Atkinsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GrovBenstomme
Varför satt han kvar så länge när han fick beskedet i klassrummet?
Se intervjun så får du svaret.
Citera
2011-08-29, 12:24
  #46
Medlem
Deebo83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svulle
Men är du helt jävla dum i huvudet? Man tappar verkligen hoppet om mänskligheten när man läser något som detta. För det första är det du som är analfabet, tappad, har valt att inte lyssna på din svensklärare i skolan. Du är verkligen efterbliven på riktigt.

Antar att du är en av de här som har sett Zeitgeist och när eftertexterna rullat, med stora Bambi-ögon häpnat av förundan och tänkt: "Jag vet nu hur världen egentligen ser ut!!". För i helvete människa. Du får ju tänka lite rationellt och inte tro på allt du läser på forum och ser i konspiratoriska filmer.

Du menar alltså på fullaste allvar att Al-Qaida inte skulle kunna rekrytera piloter som även de är hjärntvättade. Eller är det bara lågutbildade som kan bli terrorister? Helt fantastiskt hur verkligen allt du skrev ovan är ett jävla skämt och verkligen makes no sense at all. Vet inte om man ska skratta eller gråta.

Men du, berätta gärna vad USAs regering är kapabla till. Berätta även hur logiskt du själv tycker det låter att beordra en terroristattack i sitt eget land, i New York, i världens finansiella centrum, där tusentals oskyldiga amerikaner dör och en tiondel av världens ekonomi raseras på en dag. Upplys mig nu, å du vise. Berätta nu.

edit: Såg nu ifrån ditt senaste inlägg att min teori stämmer till punkt och pricka. Du har alltså kollat på dokumentärer om 9/11, och anser dig därefter veta att det är USA och CIA som ligger bakom terrordåden i New York 9/11?

hahah! tur att du var så mycket med på dina svensklektioner din jävla nöt!
fråga dig själv frågan, skulle det vara den första gången som USA´s regering gör något extremt i hemlighet? läs lite historia och kom tillbaka när du får veta lite mer om vad CIA är och vilken slags histpria CIA och den amerikanska regeringen har. Tänk dig själv, USA är en av historiens mest framgångsrika länder, en stormakt...men hur gammalt ÄR USA? de måste väl ändå vara det absolut YNGSTA stormakten i historian. men skitsamma du är ju en aftonhora säkert som tror på allt som visas på tvn.

har aldrig sett zeitgeist, har dock haft funderingar på att göra det. men måste du verkligen se på dokumentärer för att använda din hjärna och dra egna slutsatser??? du kanske måste det eftersom du är en sån som gör som du blir tillsaggd, vitt är svart och svart är vitt så länge TVn säger det!

som sagt, hade terrorattacken slutat vid WTC UTAN building 7 och UTAN pentagon...så hade jag köpt den officiella versionen. men att säga att en organisation som AL-Qaida fick en lyckoträff på WTC och USAs mest bevakade ställe är som att säga att mike tyson fick storstryk av en 100cm dvärg på en proffsfight......de händer inte! du fattar tydligen inte vad media och USA är kapabla till, se filmen wag the dog.....den förklarar bra vad media är kapabla till och vad USAs regering är kapabla till.
Citera
2011-08-29, 12:36
  #47
Medlem
Deebo83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawbreaker
Något som jag tror är nyckeln i det hela vad gällande konspirationsteorier och dy.l. är att det gör att människor känner sig speciella. Att de "vet sanningen" jämfört med den ovetande massan. Varför är väl svårt o veta, men jag skulle tro att det handlar om människor som antingen vill synas/höras, eller människor som tidigare i livet känts sig osynliga och precis som alla andra, men som nu får vara med i en grupp som är väldigt exklusiv.

För att tackla själva ämnet då.. Det enda jag vet om ämnet är vad jag själv har sett och vet. Det jag sett/vet är att två flygplan kraschade in i WTC, ett i Pentagon, och ett som kraschade i Pennsylvania. Al-Qaida ligger troligen bakom, och den som tror att de är/var analfabeter har långt ifrån rätt. Visst, kanske den lokale stridskämpen i Afghanistan eller Irak är troligen inte den skarpaste kniven i lådan, men ledarna kommer från vitt skilda delar av samhället. Ta the big man himself, OBL. Han var född inom en rik saudisk familj, välutbildad och religiös. Knappast en typisk självmordsbombare eller hur?

Sedan har vi ju även som någon annan påstod frågan i hur många som känner till "konspirationen" Att bara 30 pers kan samordna, koordinera och utföra en plan i att attackera sig själva, för att få fram ett krig mot terrorismen... känns osannolikt.

tack för den fina lektionen i psykologi, nu känns det bättre, skulle dock ha behöft en diagnos så att jag kan sätta ett finger på vad jag har för problem!

1. den 11 september 2001 fick ETT enda plan flyga i USAs luftrum förutom militärflygen. ett enda flygplan, och kan du gissa vad det fraktade på?

2. Har du varit i saudiarabien eller något annat extremt religiöst land? har du någonsinn försökt känna av hur folk reagerar på namnet Usama bin laden? folk skrattar åt han, för att han var fejk. för Bin laden familjen handlar allt om buisness och pengar, bin laden familjen och Bush familjen har hängt i många år och sjungit runt en brasa och rökt feta jollar.

3. hur många personer var inblandade i watergate skandalen (som är en droppe i havet egentligen i jämnförelse). sen så handlade aldrig det krig som USA gjorde i afghanistan om terrorism det borde du väl förstå, för ingen spenderar väl miljarder på ett krig för att dra igenom stora rör i ett land medans man krigar???

4. varför attackerades IRAK när absolut inga vapen hittades?? löften om demokrati hahahaha skämtsamt. USA försökte göra samma sak med IRAN som ERKÄNDE att dom hade kärnvapen, men där vågade dom aldrig sig i för iran skulle piska dom tillbaka till sina indianrötter (nej jag är inte iranier).
Citera
2011-08-29, 12:42
  #48
Medlem
Mvks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av razlito
Och kommunister

"för du är säkert en"

Nej, sympatiserar inte med skitideologier som er flock får som måste tillhöra vänster eller höger.
Mina värderingar finns det inget parti för.

Jag hatar fittor helt enkelt, vet du vad det betyder?
Fittor?
Det är folk som utan moral.
Kommer någon ihåg vad det ordet betydde?
Moral?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback