Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2011-08-28, 23:40
  #25
Medlem
comm_ons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintons
Köp en kabel med 1 hona och 2 hanar? enkelt, billigt och bra!
Hur ser den ut?
Citera
2011-08-29, 09:31
  #26
Medlem
Kingandaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vintons
Köp en kabel med 1 hona och 2 hanar? enkelt, billigt och bra!

Och hur hade du tänkt dig att få detta att funka?

Nej, TS. Det är en sånhär du ska ha.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=358924
Punkt slut.
Citera
2011-08-29, 09:35
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingandace
Och hur hade du tänkt dig att få detta att funka?

Nej, TS. Det är en sånhär du ska ha.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=358924
Punkt slut.
Tänkte precis som dig, hur tänkte han där..
Håller med ditt inlägg, han tar den där kabeln, alternativt ett annat dyrare märke om han vill, en smaksak ju.
Citera
2012-12-15, 20:41
  #28
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Ett år gammal tråd men jävligt intressant. (Postar här ändå för egen referens.)

Varför har Microsoft blockerat möjligheten att koppla en HDMI-kabel och deras egna kabel samtidigt? Något hinder, som att det kan bli kortslutning eller annat...?

I alla fall... Videon där killen öppnar Xbox-kabeln var hjälpsam och det tog mindre än en minut att öppna nya (svarta) kabeln. Dock verkar den inte koppla med min Yamaha RX-V450 vilket är märkligt så jag har förslutit den igen. http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=14500
Min grå kabel till den gamla konsollen (60GB) köpt ca 2009 har en TV/HDTV switch och alltså 2 par trippelkablar det har inte denna och det fattar man ju varför. Kan det vara det som strular? Den har inte röd/grön/blå utan bara gammel-röd/vit/gula så det ska funka men gör det inte.

Nya kabeln ger varken ljud i hemmabion eller bild och med HDMI har jag bild men inget ljud i hemmabion. Jag svär på att allt är kopplat som det var tidigare. Har provat alla inputs-raderna på baksidan bara för att. Men neh...


Synd, då får jag väl investera 99 kr i en optisk kabel då.
Det är bara att hoppas att det funkar.
Tack alla som redan har gett det rådet!
Citera
2012-12-15, 20:57
  #29
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TokfullSnubbe
Varför har Microsoft blockerat möjligheten att koppla en HDMI-kabel och deras egna kabel samtidigt? Något hinder, som att det kan bli kortslutning eller annat...?

Om man kör HDMI får man med både ljud och bild och ingen annan kabel behövs.
Jag förstår inte ditt problem.
Citera
2012-12-15, 21:21
  #30
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Ok, problemet är det som tråden handlar om.

Ja, jag har ljud och bild med HDMI till TV'n.
Tråden handlar om ljud till Hemmabion från Xbox 360 och vi har ingen HDMI till våra system eftersom dom är något före den tiden.
Läs igen.

Edit, såg din avatar först nu.
Tydligen är du i värre skick än jag trots att jag ser ut att må sämre.
__________________
Senast redigerad av TokfullSnubbe 2012-12-15 kl. 21:25.
Citera
2012-12-15, 23:30
  #31
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Men hur har du ordnat TV-ljudet till receiverrn då? Eller, det kanske du inte har? Då är det bara att fixa det.

För övrigt börjar jag piggna till, så nu är det bara på't igen.
Citera
2012-12-16, 16:40
  #32
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Kabel-TV gick på TV-högtalarna. Prioriterar DVD, filer, spel och Netflix som allt går via Xbox som jag fram till häromdagen hade kopplat till hemmabion.
Nu funkar som sagt bara HDMI rakt in i TV'n och Yes, givetvis med ljud och bild.
Var förbi Elgiganten idag för att köpa den där optiska kabeln men det var bilar parkerade t.o.m. utanför parkeringsplatsen så jag gjorde en U-sväng innan jag körde in men kom knappt därifrån pga alla galningar som ska handla och har handlat julklappar...
Får ta det en förmiddag i veckan istället.
Citera
2012-12-18, 14:06
  #33
Medlem
TokfullSnubbes avatar
Jahapp...
Grymt fint ljud i hemmasystemet med optiska kabeln, den biten är löst... Men...
Headsetet funkar inte.

Kabeln går nu under DTV/CBL-väljaren/knappen. Jag har också kopplat hörlurarna till DTV/CBL på stärkarens baksida. Lurarna har USB- och Phonokontakter. (röd/vita). Begriper inte vad som strular!
Jag har inget ljud i lurarna vilken utgång jag än väljer. Suck...
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback