Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-27, 23:41
  #1
Medlem
snowman.80s avatar
Vad tycker ni om dagens musik på bla NRJ och Rix fm?

Är det bara jag som tycker att dom borde Variera musiken bättre?


För några veckor sen så hörde jag låten " Gubben I Lådan " 5 gånger på 1 TIMMA!

på stationen NRJ.

Hur tycker ni att en radiostation borde vara upplagd?

Nu för tiden så hör man aldrig bra och klassiska låtar, förutom på Bandit såklart
Citera
2011-08-27, 23:43
  #2
Medlem
Cerises avatar
Jävla skitmusik, jag skäms när jag ibland lyssnar. Idioter som har noll musiksmak och noll kunskaper i musik. Skrikiga fjortisröster varje gång man sätter på radion och det ger mig huvudvärk.
Citera
2011-08-27, 23:43
  #3
Medlem
lyssnar bara på Rockklassikern nu
Citera
2011-08-27, 23:45
  #4
Medlem
Baiuls avatar
Så mycket negermusik på radion att jag inte pallar mera, funderar seriöst på att inte lyssna på radio över huvud taget, alltså att stänga av den helt.
Citera
2011-08-27, 23:47
  #5
Avstängd
lecatts avatar
Det är lite tröttsam musik alldeles för lite dragspel och fiol dem begriper tydligen inte att folk uppskattar lite rejäl musik, som Harry Brandelius, Snoddas Norgren,Elvis Presely,och Eldkvarn
Citera
2011-08-27, 23:49
  #6
Medlem
PacmanSwes avatar
Känns som att så gott som alla låtar handlar mer eller mindre om sexiga bitches som shakear röva på danceflooret.
Illa.
Jag lyssnar på mix megapol, dom känns lite bättre.
Citera
2011-08-27, 23:50
  #7
Medlem
maggotss avatar
Rockklassiker är bra. Star FM var ju rätt nice när den fanns, dock på tok för mycket ABBA.
Citera
2011-08-27, 23:50
  #8
Medlem
Arzeniks avatar
Spelar ingen roll vilken station eller kanal man lyssnar på, alltid samma slinga som dem byter varannan timma. På Mix Megapol spelar dem sönder Veronica Maggio för tillfället och det är ingen ovanlighet att dem spelar samma låt tre gånger i timman. Tacka vetja spotify
Citera
2011-08-27, 23:55
  #9
Medlem
snowman.80s avatar
håller med er alla till 100%

Dagens musik handlar bara om Sex, förlorad kärlek, droger, respekt..

Vart är musiken påväg?


Nackdelen är att när man bor i Göteborg så har man bara tillgång till Bandit för att lyssna på bra musik.

Skulle tro att någon ny låt som liknar Iron Maiden, Queen, KISS, Beatles låtar mm aldrig kommer tillbaks.
Citera
2011-08-27, 23:59
  #10
Medlem
Arzeniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snowman.80
håller med er alla till 100%

Dagens musik handlar bara om Sex, förlorad kärlek, droger, respekt..

Vart är musiken påväg?


Nackdelen är att när man bor i Göteborg så har man bara tillgång till Bandit för att lyssna på bra musik.

Skulle tro att någon ny låt som liknar Iron Maiden, Queen, KISS, Beatles låtar mm aldrig kommer tillbaks.

Möjligen att dem spelar klassiska låtar på Bandit, men är det någon kanal som spelar samma låtar varje timma så är det ju ändå Bandit.
Citera
2011-08-28, 00:01
  #11
Medlem
snowman.80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arzenik
Möjligen att dem spelar klassiska låtar på Bandit, men är det någon kanal som spelar samma låtar varje timma så är det ju ändå Bandit.



Hm.. Har faktiskt aldrig varit med om det

Dock så väljer jag alltid Bandit före NRJ

NRJ spelar ju sin musik efter en Spellista säger dom. Inte konstigt att man hör samma låtar om och om igen
Citera
2011-08-28, 00:08
  #12
Medlem
Jag mår illa på riktigt när jag lyssnar på radio-musik. Det är inte ens musik.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback