Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-08-27, 13:51
Medlem
omigals avatar
Som en motsats till denna tråd.

https://www.flashback.org/t1637001

Alltså droger som har gett er upplevelser ni är tacksamma över att ha fått.

Gräset får mig bättre koncentrerad och på så sätt har jag kunnat reda ut saker i mitt huvud bättre än när jag varit nykter.
Citera
2011-08-27, 14:06
Medlem
tantvrists avatar
Skulle väl vara marijuana och alkohol, tobak också då alla dessa tre möjliggjort flera sociala situationer, samtalsämnen och avslappning.

Marijuanan har även gjort mig trevligare än jag var förut.
Citera
2011-08-27, 14:09
Medlem
vetickes avatar
Lsd gav en del nyttiga insikter och fick ett bekvämare tänkande en tid efter. Det gav mig heller inga som helst problem efteråt vilket är väldigt bra.
Citera
2011-08-27, 14:14
Medlem
NaturalBornChillers avatar
Cannabis, syra och svamp. Dessa droger har fått mig att börja tänka annorlunda och lite filosofiskt. Gett mig en helt ny syn på livet, till det bättre.

Jag håller på att experimentera en del med olika substanser, men dessa tre är nog de enda jag kommer fortsätta med i framtiden med jämna mellanrum.
Citera
2011-08-27, 14:16
Medlem
Höstlängtans avatar
Marijuana - utan tvekan eftersom det fick mig att uppskatta socialt umgänge i onyktert tillstånd (har alltid ogillat alkohol nämligen. Det är okay att supa lite då och då men jag blir less på det jävligt fort).
Svamp - eftersom det lärde mig att jag kan återuppleva en form av upptäckar/upptäcks -lycka jag endast upplevt i barndomen. Att spela ett spel svampad är som att vara i en interaktiv film. Att gå runt i naturen svampad är som att ja... vara Columbus som upptäcker nya världen typ. Allt är fantastiskt, intressant och mysigt helt enkelt. Så som världen kändes när man var barn.
MDAI - Lärde mig att fortsätta kämpa mot min livslånga depression, och just hur viktigt det är med kompisar/vänner.
Fentanyl - Eftersom det öppnade ögonen på mig. Lärde mig just hur farligt det är med opioider. Jävligt nice drog, men verkligen inte värd alla risker. Fentanyl ser jag som det sista steget innan man börjar skjuta säg sub eller horse IV. Just den korta halveringstiden är fruktansvärt lömsk och ja... ond helt enkelt.
Citera
2011-08-27, 14:25
Medlem
likeithards avatar
Ecstasy/MDMA, det är inte ett simpelt rus som amfetamin, cannabis eller tramadol.

MDMA är en upplevelse.
Citera
2011-08-27, 14:32
Medlem
HolyCraps avatar
Psykedeliska droger, LSD bland annat: Det gav mig en livslust som jag inte hade innan.
Citera
2011-08-27, 14:59
Medlem
BigFatCones avatar
Jag är rätt glad över alla droger jag har testat. Erfarenhet och kunskap är ovärderligt.
Citera
2011-08-27, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag är rätt glad över alla droger jag har testat. Erfarenhet och kunskap är ovärderligt.
Tänkte skriva samma sak.
Citera
2011-08-27, 15:44
Medlem
Nattskattas avatar
MDMA,svamp och amfetamin (första gången,de andra kunde jag lika gärna skippat) Är jag väldigt glad över att jag testade faktist... annars skulle jag ha varit i ett helt annat skede av livet nu
Citera
2011-08-27, 16:22
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höstlängtan
Marijuana - utan tvekan eftersom det fick mig att uppskatta socialt umgänge i onyktert tillstånd (har alltid ogillat alkohol nämligen. Det är okay att supa lite då och då men jag blir less på det jävligt fort).
Svamp - eftersom det lärde mig att jag kan återuppleva en form av upptäckar/upptäcks -lycka jag endast upplevt i barndomen. Att spela ett spel svampad är som att vara i en interaktiv film. Att gå runt i naturen svampad är som att ja... vara Columbus som upptäcker nya världen typ. Allt är fantastiskt, intressant och mysigt helt enkelt. Så som världen kändes när man var barn.
MDAI - Lärde mig att fortsätta kämpa mot min livslånga depression, och just hur viktigt det är med kompisar/vänner.
Fentanyl - Eftersom det öppnade ögonen på mig. Lärde mig just hur farligt det är med opioider. Jävligt nice drog, men verkligen inte värd alla risker. Fentanyl ser jag som det sista steget innan man börjar skjuta säg sub eller horse IV. Just den korta halveringstiden är fruktansvärt lömsk och ja... ond helt enkelt.

Angående Opioiderna på slutet så är jag jävligt glad att jag testade dem. Har testat de allra flesta och ångrar inget.

Tycker trots allt de är värda alla risker, men det tycker jag kanske för att de inte orsakat mig en massa jävelskap... om man inte räknar ett sjujävla beroende, som gör att jag inte har råd med annat, inte ens mat, och en del djävulska abstinenser. Men det är just det... jag tycker det priset och riskerna är helt ok med tanke på det underbara ruset och välmåendet jag får ut av det.

Kan inte tänka mig ett liv utan opioider och jag är glad att jag hittade och testade guldet.

Men med det sagt så vill jag inte heller drogromantisera, även om det blir så när man skriver så där. Jag skriver bara hur det känns för mig, och hur mycket jag älskar opioider.

Inga andra droger har kommit i närheten av opioider. Kan inte säga att jag ångrar andra droger, det kvittar känns det som. De betyder inget. Hade lätt klarat mig utan Cannabis, som bara gett mig en massa obehagligheter, men det var många år sedan nu och inget jag behöver gräma mig över.
Citera
2011-08-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Håller med där jag också....alla resor har varit givande oavsett om det har varit bra eller dåliga vändor
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in