Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-09-08, 22:51
Medlem
GlennGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schteekaarn
ni som inte känner Malin ska inte säga något!!

ni var inte där under de där åren.. ni var inte oroade över att mista en av era närmaste, ni tänkte inte "det här kan vara sista gången jag ser malin"..
om ni inte var en av dom så ska ni inte uttala er om henne och hennes liv.

Är du helt dum i huvudet? Det här är flashback för böfvelen, om det är något vi gör här är att värna om rätten att uttala sig om vem / vad / hur som helst - i princip. Häng du på www.jehovasvittnen.se istället.
Citera
2011-09-09, 09:18
Medlem
Charmaines avatar
Givetvis är det mycket bekymrande om en tolvåring missbrukar tabletter! Det är lätt att raljera och kalla henne både det och det andra, faktum kvarstår: En tolvåring, vars kropp och hjärna fortfarande inte är färdigutvecklade, är mycket känslig för alla slags droger.

I den åldern har man inget konsekvenstänkande heller (det är inte färdigutvecklat förrän man är drygt 20 år), så det är lätt hänt att man blandar potentiellt livsfarliga tabletter.

Nej, detta är fruktansvärt och att vissa inte inser det är beklämmande. Hur blasé kan man bli?

Men vänligen återkom någon gång i framtiden, när ni själva har barn i den åldern. Då ska vi se om ni fortfarande tycker det är okej att tolvåringar poppar piller...
Citera
2011-09-09, 12:53
Medlem
Måste hålla med någon föregående skribent.

Missbrukade/självmedicinerade själv med alkohol från omkring 13 års ålder, och drack åtminstone 5 dagar i veckan. Hade jag haft möjlighet till benzo, eller andra droger hade jag utan tvekan kört på dem också.

Nu är väl missbruk bland så pass unga ett relativt litet problem men den enda lösningen är att fånga upp unga som mår dåligt och lära sig att se de tecken som finns.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in