Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-24, 20:04
  #1
Medlem
zombiedolls avatar
Hej!

Har en massa problem jag måste få hjälp med.
Idag köpte jag battlechest där jag fick två skivor, en med första wow och en med Burning Crusade.

Mitt första problem är att när jag stoppar in den första skivan i min bärbara så hittar datorn inte skivan. Det är som att jag inte tagit in någon skiva alls. Sedan så prövar jag samma skiva i en annan dator. Och det funkar korrekt. Då tänkte jag att det är problem med min cd-läsare på datorn men icke, sims2 fungerade för datorn att hitta. Så det är något problem jag inte förstår alls. Skivorna till wow köpte jag IDAG så det är det inget fel på.

Mitt andra problem är att, när jag stoppar i första wow i den datorn som det funkar på så står det "DVD-RW enhet (D TBC.4.0.0_d1" okej... tänkte jag eftersom det är Vanilla-wow skivan jag satt i. Och när jag väljer att börja installera så börjar den installera Burning Crusade..

Efter ungefär halva installationen av Burning Crusade med vanilla skivan så står det att jag ska stoppa in disc 2. Alltså det som är tänkt att vara The burning Crusade. Detta gör jag och då fortsätter installationen. Dock kommer det upp samma ruta "DVD-RW enhet (D TBC.4.0.0_d2". Och då får jag välja om jag vill köra installer.exe. Mhm, detta gör jag inte då det verkar som att min pågående installation fortsätter. Sedan bara denna avslutas och inga spår av wow förutom några oidentifireade filer finns på datorn

Jag är väldigt förvirrad...
Citera
2011-08-24, 20:15
  #2
Medlem
Strunta i skivorna utan gå in på blizzards europiska sajt och ladda ner installationsprogrammet därfrån i stället. Har haft problem själv när jag kört installationen från skivor men det har alltid fungerat med den nedladdade. Tar lite tid eftersom den tankar allt över nätet.

https://eu.battle.net/account/download/
Citera
2011-08-24, 20:17
  #3
Medlem
zombiedolls avatar
Måste jag inte köpa på nytt om jag väljer "Full Game Client" då? Jag har ju köpt spelen på skiva redan
Citera
2011-08-24, 20:19
  #4
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombiedoll
Måste jag inte köpa på nytt om jag väljer "Full Game Client" då? Jag har ju köpt spelen på skiva redan
Nej.
Citera
2011-08-24, 20:21
  #5
Medlem
zombiedolls avatar
Nähe Vad är det jag betalar för när jag köper skivorna då? Det måste ju finnas något eftersom annars hade väl inte skivorna behövt finnas över huvudtaget? :c
Citera
2011-08-24, 20:23
  #6
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zombiedoll
Nähe Vad är det jag betalar för när jag köper skivorna då? Det måste ju finnas något eftersom annars hade väl inte skivorna behövt finnas över huvudtaget? :c
Är du korkad? Du betalar för din cd-key som du skapar ditt konto med
Citera
2011-08-24, 20:23
  #7
Medlem
draxxuss avatar
Edit: var lite sen där
Citera
2011-08-24, 20:26
  #8
Medlem
zombiedolls avatar
Åh ! Men.. Okej. Jag återkommer om det blir mer problem

Tack iaf ^^
Citera
2011-08-24, 20:29
  #9
Medlem
grusmannens avatar
Start --> dator---> skiva
Citera
2011-08-24, 20:32
  #10
Medlem
zombiedolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grusmannen
Start --> dator---> skiva

Kändes som du försökte dumförklara mig lite där..
Skivan finns även inte där. När jag högerklickar och trycker på öppna så öppnas min cd-läsare och det kommer upp en ruta där det står "sätt in en skiva"
Citera
2011-08-24, 20:33
  #11
Avstängd
CrackThiss avatar
Ladda bara ner installationsprogrammet från deras hemsida. Det är bara att starta sen slutar den när allt är installerat inklusive alla patchar osv.

Seg dator?

1. Starta installationen på kvällen/natten
2. Sov
3. Vakna upp, allt är installerat och klart för att spelas

enkelt.
Citera
2011-08-24, 20:37
  #12
Medlem
zombiedolls avatar
Allt blev mycket enklare nu när jag förstod att det var CD-nycklarna som stod på varje skiva bakom .

Skrev in koderna på mitt account på Battle.net. En sista fråga bara:

http://i56.tinypic.com/dgktgw.png

Det ser ut sådär på mitt account. Betyder det att när jag laddat ner det jag gör nu så kommer jag ha Vanilla + TBC när jag startar spelet?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback