2011-08-25, 10:01
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av puddler
hahaha ja, typiskt vreskärringar att agera så här, kan slå vad om att varenda twitterinlägg i TS är skrivet av kvinnor.

Ja, så då säger det således inte så mycket att era antifeministiska utomlandsvänner har blivit chockade över jämställdheten och genusmedvetenheten i Sverige.
Citera
2011-08-25, 10:42
Medlem
Neroxxs avatar
För i helvete vad förbannad man blir när man läser detta.
Varför gör folk en sån stor grej av en uppmuntrande kommentar.
Feminismen har fan gått för långt alltså.

Vissa säger att det är oproffsigt osv, varför kan inte tv vara avspänt osv.
Måste inte vara strikt, vi lever på 2000-talet.
Citera
2011-08-25, 11:04
Medlem
ThePuppetMasters avatar
Är det bara för mig kommentarerna till artikeln tagits bort? Var det för många icke-godkända åsikter som flödade, så att de stängde ner allting istället för att bara ta bort de "opassande" kommentarerna.
Citera
2011-08-25, 11:05
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
För i helvete vad förbannad man blir när man läser detta.
Varför gör folk en sån stor grej av en uppmuntrande kommentar.

Men är det inte ganska nedvärderande att fälla sådana kommentarer till någon som är i en professionell situation? Det hade väl varit en annan sak om han hade sagt det till henne när hon inte stod och jobbade. Ja, komplimanger är OK men man får väl för fan respektera en person i deras yrkesroll.
Citera
2011-08-25, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vinet
Ja, så då säger det således inte så mycket att era antifeministiska utomlandsvänner har blivit chockade över jämställdheten och genusmedvetenheten i Sverige.

Jo, du får betänka att de flesta är lyckligt ovetandes om allt vad tokfeminism innebär. Många har aldrig ens sett en genushäxa. Inte ens på bild! Klassar du dem som antifeminister så har du förstås helt rätt. Men fel.
Citera
2011-08-25, 11:09
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Men är det inte ganska nedvärderande att fälla sådana kommentarer till någon som är i en professionell situation? Det hade väl varit en annan sak om han hade sagt det till henne när hon inte stod och jobbade. Ja, komplimanger är OK men man får väl för fan respektera en person i deras yrkesroll.

Så bara för man är under arbete kan man inte säga en sådan sak.
Sen är det inte nedvärderande att säga att någon ser vacker ut.
Det är bara något som samhället fått folk att tro, en komplimang är något positivt.

Kan lova dig att det inte skulle vart samma reaktion ifall det skedde tvärtom, dvs hon sa det till honom.
Citera
2011-08-25, 11:16
Medlem
Vinets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Kan lova dig att det inte skulle vart samma reaktion ifall det skedde tvärtom, dvs hon sa det till honom.

Om jag skulle bli intervjuad av en manlig journalist och skulle säga att jag gick ut och pratade med honom för att han är "vacker som få" så skulle jag nog ses som en idiot.
Citera
2011-08-25, 11:19
Medlem
frigolitpannas avatar
Tycker synd om herr Norling.
Hans grava synfel gör att han står och kallar denna flickan för vacker, stackarn...
Citera
2011-08-25, 11:33
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Om jag skulle bli intervjuad av en manlig journalist och skulle säga att jag gick ut och pratade med honom för att han är "vacker som få" så skulle jag nog ses som en idiot.

Det tror jag faktiskt inte, sedan kan det kanske ha med att göra på vilket sätt man säger det.
Citera
2011-08-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Men snälla människa jag dömer inte efter om de är kvinnor eller inte jag bara konstaterar att dessa kvinnliga sportjournalister inte når upp till samma nivå som deras manliga kollegor och det är väl också fullt förståeligt att det är svårare för en kvinna att sätta sig in i herrfotboll som är en naturlig del av många killars uppväxt. Ditt exempel med Anja Gatu är förresten helt åt fanders eftersom hon ensam har sänkt Sport-delen i Sydsvenskan när hon tog över efter den fenomenale Åke Stolt.

Du anser att Gatu är dålig, men de andra jag nämnde då? Är de okej? Varför skulle det vara svårare för en kvinnlig journalist att sätta sig in iherrfotboll? Många av dem har ju säkert spelat fotboll själva och vet vad det handlar om, det handlar väl fortfarande om fotboll eller hur? Det blir inte automatiskt en helt annan sport bara för att det handlar om män. Erkänn i stället att män i alla tider har känt sig hotade när kvinnor kommer in i en miljö där män har kunnat härja fritt i decennier. Precis som man dömde ut de första tjejerna som gjorde lumpen, blev piloter, blev poliser, blev präster osv precis likadant dömer man ut kvinnliga sportjournalister. Det finns väl även många riktigt dåliga sportjournalister som är män eller är alla män bättre journalister just för att de är män enligt dig?
Citera
2011-08-25, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frederic
Nej, mest för att kvinnor kan träna, träna, och återigen träna...Men hur mycket dom än håller på kommer dom inte bli bättre på sporten än the avarage p14....

Anser du att t ex Jane Björck är en dålig journalist? Eller Pamela Andersson? Du dömer ut dem bara för att de är kvinnor. För att det stör dig att det inte enbart är män som rapporterar om sport. Jag tycker att det är otroligt otidsenligt att bli upprörd över en sådan sak. Det handlar väl om person och inte kön eller hur? Det finns väl precis lika många manliga sportjournalister som är dåliga i så fall?
Citera
2011-08-25, 15:05
Medlem
dubbelsyrans avatar
Jo alla kommentarer är borta
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in