2011-08-24, 02:55
Medlem
Cruachans avatar
Jaha, tydligen har Rikards lilla "flört" med reportern på Viasat skapat debatt. Under intervjun snubblade Rikard lite på orden och visste inte vad han skulle säga, varpå han fick ur sig "du är vacker som få". Det har bland annat fått Johanna Frändén att gå i taket.

Såhär skriver hon på twitter: "Och så har vi för sista gången diskuterat om män och kvinnor bemöts likadant i sportjournalistyrket. Amanda är en pingla, men för i helvete."

Och: ""Du är vacker som få" - prova den på Slagthuset i Malmö i natt, Rikard Norling. Men bespara oss den while at work. #twittboll"

Och: "Kvällen manskommentar: "Jag hade inte tagit illa upp." Kvällens kvinnokommentar: "Well up yours then, honey." #norlinggate #twitboll"

Och: "Förutom att ni är ett gäng mediokra sexister utan agenda är ni faktiskt ganska pinsamma allihop. #mensovsågottförfan #norlinggate"

Intervjun: http://www.youtube.com/watch?v=SoBJmBNA-RA

Vad säger ni? Sexistiskt? Oproffsigt? Något att bry sig om överhuvudtaget?
Citera
2011-08-24, 02:58
Medlem
Om Johanna Frändén är "fotbollsexpert" så är jag en framtida samhällskritiker och militäranalytiker hos SVT/TV4-sporten.
Ajuste, jag har ju en penis -nvm det var inget. Eller nej, vänta, eftersom jag spelat med OS-medaljörer och f.d NHL-spelare (fast jag är 24) så kan jag ju hävda mig själv som en expert inom Ishockey.
Citera
2011-08-24, 03:02
Medlem
Er, handen på hjärtat tycker jag inte att det var något speciellt. Lät som han körde på feeling men ändå inte. Hon är inte ens särskilt snygg (hon är dock duglig).
Citera
2011-08-24, 03:05
Medlem
Hon är vare sig snygg eller sexig, vilket hon inte behöver vara i en fotbollsstudio. Men om hon tror, och det gör hon säkert, att hon är mer kvalificerade att få sitta i studion än andra män som brinner för fotboll där ute i svenska klubblag eller ledningar...herregud.
Hon om någon borde se sig själv i spegeln och inse hur "kvotering" gett henne ett arbete.
Citera
2011-08-24, 03:07
Medlem
Nudie86s avatar
Vadå göra en höna av en fjäder.

Norling är alltid lika pinsam att lyssna på i intervjuer. Ibland tror man att en hjärnblödning är på gång.
Citera
2011-08-24, 03:19
Medlem
Hugh.Hefners avatar
"Manskommentaren" har en poäng.
Hade inte blivit samma liv om en kvinna sa så till en man.
Citera
2011-08-24, 03:33
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
Hon är vare sig snygg eller sexig, vilket hon inte behöver vara i en fotbollsstudio. Men om hon tror, och det gör hon säkert, att hon är mer kvalificerade att få sitta i studion än andra män som brinner för fotboll där ute i svenska klubblag eller ledningar...herregud.
Hon om någon borde se sig själv i spegeln och inse hur "kvotering" gett henne ett arbete.

Om du nu talar om Johanna Frändén(?) så tycker jag nog att du är ute och cyklar. Hon är faktiskt relativt duktig och uppdaterad. Men nu handlade inte debatten om det, utan om huruvida kommentaren är sexistisk eller ej. Själv har jag svårt att hetsa upp mig över en löjlig komplimang och jag ser inget sexistiskt i den, men det är intressant att läsa hur arga många har blivit ikväll. Jag undrar varför.

En annan som är upprörd ikväll är fotbollsflatan på twitter. Hon ser ut såhär: http://a3.twimg.com/profile_images/1491765980/ll.jpg
Citera
2011-08-24, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hugh.Hefner
"Manskommentaren" har en poäng.
Hade inte blivit samma liv om en kvinna sa så till en man.
I detta sammanhanget tror jag dock det hade blivit liknande rabalder. Enormt oprofessionellt av Norling. Taffligt, patetiskt och ja, sexistiskt. Förstår han inte att han inte kan säga så i offentlig tv, då är där inte många hästar i boxarna...
Citera
2011-08-24, 03:41
Medlem
Judeschweins avatar
Stör mig på den där Frändén som var inkvoterad i VM-studion förra året och gjorde det till en ännu pissigare tillställning, okunnig och flosklerna haglar.

Så även här alltså! Tydligen en batikhäxa-lighet som precis som någon sa gör en höna av en fjäder. Hon skulle må bra av att kika lite på fotbollsprogram som sänds nere i sydeuropa där även lättklädda damer deltar. Har det alla dagar i veckan framför en Johanna Frändén i rutan.

Så här ska det va:
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/...74_468x532.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/...84_468x637.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/...23_468x725.jpg
http://i.dailymail.co.uk/i/pix/2009/...29_468x626.jpg
Senast redigerad av Judeschwein 2011-08-24 kl. 03:48.
Citera
2011-08-24, 03:48
Medlem
dj0h4nn3ss avatar
Tyckte det var roligt o småfnissade lite åt det när jag såg det på TV. Skoj när nån som blir intervjuad för en gångs skull kommer med nån oväntat istället för typ "Bara o ta nya tag till nästa match" "Vi hade inte marginalerna med oss ikväll" osv osv. Orka göra en stor grej av detta, dock är jag säker på att Sportbladet kommer skriva lika mycket om det här som själva matchen.
Citera
2011-08-24, 03:54
Medlem
Mufffs avatar
Allvarligt talat... vi bor fan i Sverige och att göra en så stor grej av denna lilla gulliga kommentar är ju bara patetiskt. Det kan väl inte vara annat än kul för Amanda att få höra detta egentligen? Hon är ju rabiat om hon ska dra detta vidare på Twitter flera gånger om. Löjligt.
Citera
2011-08-24, 04:25
Medlem
Cruachans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mufff
Allvarligt talat... vi bor fan i Sverige och att göra en så stor grej av denna lilla gulliga kommentar är ju bara patetiskt. Det kan väl inte vara annat än kul för Amanda att få höra detta egentligen? Hon är ju rabiat om hon ska dra detta vidare på Twitter flera gånger om. Löjligt.

Jag verkar ha formulerat mig illa. Amanda var reportern. Johanna Frändén är den som allra mest verkar ha blivit upprörd. Men även ett par andra framstående kvinnliga journalister på twitter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in