2011-08-23, 12:36
Medlem
vinflaskans avatar
Nu har något hänt, datorn stänger av sig och går in i viloläge utan att jag gjort något. Så håller det på, håller på,osv. Finns någon hjälp att få? Tack.
Citera
2011-08-23, 12:42
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Rubrik redigerad //Mod

Det skadar nog inte om du skriver ner lite detaljer. Du lägger tråden under Windows, men vi kan inte gissa oss fram vilket operativsystem som du har.
Citera
2011-08-23, 12:51
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Rubrik redigerad //Mod

Det skadar nog inte om du skriver ner lite detaljer. Du lägger tråden under Windows, men vi kan inte gissa oss fram vilket operativsystem som du har.

Oj då, sorry. En stor Siemens med XP som är lite gammal men gått bra tills nu. Finns det möjligen en scemaläggare som gör att den stänger av och går ner i viloläget? Kan ju vara fibblande med okända knappar eller nå´t.
Det händer också med min nya mus att den helt plötsligt inte fungerar. Tar ur kabeln och så kör jag tills nästa gång det händer. Det händer saker hela tiden!
Citera
2011-08-23, 12:57
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Appropå Rubriken:

Datorn SKALL gå ner i viloläge när man inte gör någonting..

Det vore lätt irriterande om den gick ner i viloläge medan man arbetade/spelade på den!

Eller?
Citera
2011-08-23, 13:06
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av /Nisse_Hult
Appropå Rubriken:

Datorn SKALL gå ner i viloläge när man inte gör någonting..

Det vore lätt irriterande om den gick ner i viloläge medan man arbetade/spelade på den!

Eller?

Jag uttryckte mig fel. Skäms.
Datorn stänger av sig. Jag måste alltså starta om den igen. Jag sitter och tittar på gamla Hill Street Blues och då stänger den ner. Möjligen är det själva serien som får datorn att reagera så här. Obs ironi.
Näe, det händer även annars att allt blir svart och tyst.
Citera
2011-08-23, 16:42
Medlem
Kaustis avatar
Provat stänga av det i kontrollpanelen / power options (minns inte vad det heter på svenska; energialternativ kanske?) för det schemat du använder?
Citera
2011-08-23, 21:00
Medlem
vinflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Provat stänga av det i kontrollpanelen / power options (minns inte vad det heter på svenska; energialternativ kanske?) för det schemat du använder?

Tackar, där hittade jag vad jag sökte. Den stod ju på minimala energiförbrukningar och det skulle det inte vara.
Duktig gosse/flicka.
Senast redigerad av vinflaskan 2011-08-23 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in