Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-26, 12:43
  #145
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsleg
är typ beroende

Jag känner igen det här. Men det är en jälva bergochdalbana va? Kolla hur ofta du
faktiskt mår sådär jävla skitbra som du mår när du får det du behöver; och sen kan
du kolla på hur ofta du inte mår så.

Jag tror att du kommer se att du mår bra (får din fix) max 1 dag av 10. Det skulle
betyda att du har mått euforiskt skitbra ungefär en månad av det år du nu har
lagt på den här killen. Lägger du 1 år, mår du bra en månad, och piss 11 månader.
Lägger du 10 år kommer du att må bra totalt 1 år, och kasta bort 9. Det gjorde
jag. Jag vet.

Gå därifrån, och hitta sen nåt som gör att du inte kastar bort nio tiondelar av din
tid. Det är mitt råd.
Citera
2011-08-26, 12:47
  #146
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsleg
nej han säger att han inte fattar och nu när jag försöker prata med honom säger han att det är JAG som gör så att han mår dåligt

Jag tror ni båda är väldigt osäkra. Han pratar med en till för att få "kvitton"
på att han duger, och du försöker få ett kvitto på att du duger och är älskvärd
från nån som ger dig guilttrips.

Han skyller på dig och trycker ner dig för att du ska "hålla dig på mattan" och
vara svag och tillgänglig. Precis som han vill. Då kan du sitta där och må dåligt
tills dess den där MSN-finskan loggar ut, och då ringer han dig så får du komma
och få din fix genom att få lite uppmärksamhet.

Destruktivt är var det är. Du kommer att gå sönder. Ta tag i detta innan du går
sönder.
Citera
2011-08-26, 12:52
  #147
Medlem
Repos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsleg
nej han säger att han inte fattar och nu när jag försöker prata med honom säger han att det är JAG som gör så att han mår dåligt, och då frågad jag hur, och då var det tydligen för att jag blir arg på honom så ofta, och varför blir jag det? jo för att han gör saker mot mig HELA tiden och då kan jag inte bara hålla det inne...........
Stop! Stop! Stop!
Jag har inte läst alla dina inlägg men rent generellt så anser jag att så fort ett problem ska få klarhet och ens partner börjar med att skylla problem på en själv, då är det ett tecken på att relationen inte mår bra. För din egen hälsas välbefinnande så bör du bryta förhållandet, du är tjej och ung, sånna får lätt nya pojkvänner utan att anstränga sig. Var inte rädd för att bryta. Du kommer få mycket mer ro då.
Citera
2011-08-26, 13:14
  #148
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repo
Stop! Stop! Stop!
Jag har inte läst alla dina inlägg men rent generellt så anser jag att så fort ett problem ska få klarhet och ens partner börjar med att skylla problem på en själv, då är det ett tecken på att relationen inte mår bra. För din egen hälsas välbefinnande så bör du bryta förhållandet, du är tjej och ung, sånna får lätt nya pojkvänner utan att anstränga sig. Var inte rädd för att bryta. Du kommer få mycket mer ro då.

jo allt är fucked up.

jo men jag vill ha någon som faktiskt gör saker för mig och uppskattar det jag gör för honom. känns som det är sjukt svårt att hitta någon sådan.....
Citera
2011-08-26, 13:16
  #149
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag tror ni båda är väldigt osäkra. Han pratar med en till för att få "kvitton"
på att han duger, och du försöker få ett kvitto på att du duger och är älskvärd
från nån som ger dig guilttrips.

Han skyller på dig och trycker ner dig för att du ska "hålla dig på mattan" och
vara svag och tillgänglig. Precis som han vill. Då kan du sitta där och må dåligt
tills dess den där MSN-finskan loggar ut, och då ringer han dig så får du komma
och få din fix genom att få lite uppmärksamhet.

Destruktivt är var det är. Du kommer att gå sönder. Ta tag i detta innan du går
sönder.

Men det värsta är att hon både dricker och ligger med killar varje kväll och så både snusar hon och röker = en fjortis! och vi är ju verkligen motsatsen, han är min första för att jag vill vänta på den ''rätta'' osv. och varför går han då till henne? hon kan ju INGET om förhållanden, hon kan ju inte ens något om tjejer? väldigt jobbigt
Citera
2011-08-26, 13:18
  #150
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Jag känner igen det här. Men det är en jälva bergochdalbana va? Kolla hur ofta du
faktiskt mår sådär jävla skitbra som du mår när du får det du behöver; och sen kan
du kolla på hur ofta du inte mår så.

Jag tror att du kommer se att du mår bra (får din fix) max 1 dag av 10. Det skulle
betyda att du har mått euforiskt skitbra ungefär en månad av det år du nu har
lagt på den här killen. Lägger du 1 år, mår du bra en månad, och piss 11 månader.
Lägger du 10 år kommer du att må bra totalt 1 år, och kasta bort 9. Det gjorde
jag. Jag vet.

Gå därifrån, och hitta sen nåt som gör att du inte kastar bort nio tiondelar av din
tid. Det är mitt råd.

Jag vill, men det känns som att allt är mitt fel. att det faktiskt är jag som är boven i det hela, jag har ingen aning längre och det gör mig galen!
Citera
2011-08-26, 13:26
  #151
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsleg
varför går han då till henne?

Tricket med en kille som har dålig självkänsla är han kommer fortsätta gå till vem som helst
som ger honom kvitton på att han är älskvärd och bra. Jag skulle inte bli förvånad om han
har flera kontakter än er båda.

Citat:
Ursprungligen postat av fejsleg
hon kan ju INGET om förhållanden

Citera
2011-08-26, 13:28
  #152
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsleg
Jag vill, men det känns som att allt är mitt fel.

Det är inte ditt fel. Du är lite söndermanipulerad bara. Lyssna nu på farbror och
gör slut med den här. Tacka mig om ett år, när du ser att jag sparade dig ett
till år av att varken veta ut eller in.
Citera
2011-08-26, 13:32
  #153
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Tricket med en kille som har dålig självkänsla är han kommer fortsätta gå till vem som helst
som ger honom kvitton på att han är älskvärd och bra. Jag skulle inte bli förvånad om han
har flera kontakter än er båda.




Jo jag skulle inte heller förvåna mig. För när jag kom på honom med henne frågade jag först om han skrev med någon tjej och då sa han nej. och varför skulle han säga nej om han inte döljde något? om det hade varit en random tjej så skulle han nog sagt ja direkt, men nu när han sa nej FLERA ggr...

sen har jag hittat bilder på en tjej på hans dator, alltså på samma tjej. det var både påklädda och avklädda. och mappen var väl gömd...... fan, det kanske är hon finskan?
Citera
2011-08-26, 13:36
  #154
Medlem
Repos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsleg
jo allt är fucked up.

jo men jag vill ha någon som faktiskt gör saker för mig och uppskattar det jag gör för honom. känns som det är sjukt svårt att hitta någon sådan.....
Någon sådan som också inte uppskattar dig och som vill ha bekräftelse av andra tjejer samtidigt
Nämen döm alla killar till att vara en grå massa och håll dig till "din" pojke då. Det låter sjukt mycket bättre
Citera
2011-08-26, 13:37
  #155
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fejsleg
då sa han nej... fan, det kanske är hon finskan?

Det spelar ingen roll vem det är. För försvinner hon kommer andra.
Citera
2011-08-26, 13:39
  #156
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Repo
Någon sådan som också inte uppskattar dig och som vill ha bekräftelse av andra tjejer samtidigt
Nämen döm alla killar till att vara en grå massa och håll dig till "din" pojke då. Det låter sjukt mycket bättre

jo jag vet jag låter både patetisk och sorglig på samma gång, förlåt för det haha ;D

men det känns nästan som jag är beroende
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback