2011-08-22, 23:58
Bannlyst
Varje gång jag har sätt väktare som kommer in i t-bannor (röda linjen) så har dem med säg någon kamera team det är ingen sån leksaks kameror de riktiga proffs kameror.

så någon som vet varför det går efter dem hella tiden jag sett?

tråden kanske ligger fel men mod kan flytta
Citera
2011-08-23, 00:02
Bannlyst
antar att det handlar om detta alltså en dokumentär precis som dom som visats på tv förut med polis i gävle osv.
Citera
2011-08-23, 00:03
Medlem
knullklassons avatar
TV-inspelning kanske?

Edit: Tvåa på bollen. The internetz is so fast!
Senast redigerad av knullklasson 2011-08-23 kl. 00:05.
Citera
2011-08-23, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SMEKK
antar att det handlar om detta alltså en dokumentär precis som dom som visats på tv förut med polis i gävle osv.
aa det är nog det. mod kanske kan flytta tråden till tv nu
Citera
2011-08-23, 00:11
Medlem
Såg samma skit vid Gullmarsplan för någon vecka sen. En hel brigad med väktare omhändertog en redigt packad snubbe och efter dessa 5-6 väktare följer en man med kamera och en kvinna med mikrofon.

Har aldrig sett så många väktare på en packad snubbe. Lär väl vara väktarnas 15 minuter i rampljuset.
Citera
2011-08-23, 01:26
Bannlyst
Ordningsvakter är inte samma sak som väktare.
Citera
2011-08-23, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ADAMIN
Ordningsvakter är inte samma sak som väktare.
Upplys oss gärna.
Citera
2011-08-23, 20:37
Medlem
bluzs avatar
Jag kopierar från wikipedia för det är så otroligt välskrivet!

"En ordningsvakt är i Sverige en person förordnad av polismyndigheten med begränsade polisiära befogenheter och skyldigheter. Ordningsvakter förordnas av Polismyndigheten i det län där han tjänstgör.

Ordningsvakten har till uppgift att "...medverka till att upprätthålla ordning" [1]. Områden där ordningsvakter kan tjänstgöra är till exempel kollektivtrafik, idrottsevenemang, krogar, tivoli, köpcentrum, sjukhus, ambassader, domstolar eller mässor. Polisen är förmän till ordningsvakter, och ordningsvakter har i första hand lojalitet mot polisen. Ordningsvakter har rapporteringsskyldighet till polismyndigheten. Ordningsvakter utövar myndighet vid nyttjande av sina befogenheter, och måste alltid ha lagstöd för varje ingripande.

Ordningsvakter blandas ofta ihop med väktare och entrévärdar. Dessa yrken är däremot åtskilda (observera att så kallade "dörrvakter" kan vara antingen ordningsvakt eller entrévärd)."

Och ja det är en reality serie som handlar om OV i tunnelbanan, Nordisk bevakningstjänst och G4s ska medverka. Den ska sändas till hösten tror jag, känner en kille som ska vara med, tror även jag kommit med vid ett par tillfällen då de ofta är ute och snurrar samtidigt som jag.
Citera
2011-08-24, 14:59
Medlem
samfishers avatar
Jag kan också bekräfta att det rör sig om en dokumentär genom 100% källor
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in