Varje gång jag har sätt väktare som kommer in i t-bannor (röda linjen) så har dem med säg någon kamera team det är ingen sån leksaks kameror de riktiga proffs kameror.
så någon som vet varför det går efter dem hella tiden jag sett?
Såg samma skit vid Gullmarsplan för någon vecka sen. En hel brigad med väktare omhändertog en redigt packad snubbe och efter dessa 5-6 väktare följer en man med kamera och en kvinna med mikrofon.
Har aldrig sett så många väktare på en packad snubbe. Lär väl vara väktarnas 15 minuter i rampljuset.
Jag kopierar från wikipedia för det är så otroligt välskrivet!
"En ordningsvakt är i Sverige en person förordnad av polismyndigheten med begränsade polisiära befogenheter och skyldigheter. Ordningsvakter förordnas av Polismyndigheten i det län där han tjänstgör.
Ordningsvakten har till uppgift att "...medverka till att upprätthålla ordning" [1]. Områden där ordningsvakter kan tjänstgöra är till exempel kollektivtrafik, idrottsevenemang, krogar, tivoli, köpcentrum, sjukhus, ambassader, domstolar eller mässor. Polisen är förmän till ordningsvakter, och ordningsvakter har i första hand lojalitet mot polisen. Ordningsvakter har rapporteringsskyldighet till polismyndigheten. Ordningsvakter utövar myndighet vid nyttjande av sina befogenheter, och måste alltid ha lagstöd för varje ingripande.
Ordningsvakter blandas ofta ihop med väktare och entrévärdar. Dessa yrken är däremot åtskilda (observera att så kallade "dörrvakter" kan vara antingen ordningsvakt eller entrévärd)."
Och ja det är en reality serie som handlar om OV i tunnelbanan, Nordisk bevakningstjänst och G4s ska medverka. Den ska sändas till hösten tror jag, känner en kille som ska vara med, tror även jag kommit med vid ett par tillfällen då de ofta är ute och snurrar samtidigt som jag.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!