Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-22, 22:40
  #1
Medlem
Hey? What's up med hypen kring modebloggare? What's up med gravallvaret när de i butiken ser en skjorta de bara MÅSTE HA i likhet med typ, eh luft? What's up med nya generationens språkbruk: "GAHH" (sätt att uttrycka frustration när hårspännena på HM är slut) eller "NAW" (titta på min chihuahua som fått senaste pjuxen från Fred Perry). What's up med skriftliga känslouttryck som typ "ler" och "rodnar", som förut bara gamla runkballspedofiler skrev? What the fuck is up??
Citera
2011-08-22, 22:51
  #2
Medlem
Jarans avatar
Är du från New Jersey?
Citera
2011-08-22, 22:54
  #3
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ohmydoll
Alla modebloggare borde brännas på bål

Ser inte problemet med att de finns. Jag brukar inte spendera speciellt många minuter om året på såna bloggar. På vilket sätt förstör de din tillvaro?
Citera
2011-08-22, 22:55
  #4
Medlem
Vad är grejen med det här att man säger "what's up med" istället för att skriva/tala som en normalbegåvad svensk?

Om du inte gillar modebloggarna, varför i hela helvetet ägnar du tid åt att läsa dem??? Jag läser inte sådant som inte intresserar mig, det finns betydligt bättre saker att lägga tiden på. Kanske något för dig att fundera över?
Citera
2011-08-22, 22:57
  #5
Medlem
ZooyorkeRs avatar
What's up med alla dina what's up? Du skriver som en bloggerska själv, kära du. Dessutom, vad spelar det dig för roll? Kan inte dessa människor få ha sitt lilla virtuella drömliv där de kör porsche även fast de inte har körkort, de går på kändisfester fast de sitter och blandar fuldrinkar i förorten osv.

Läs inte deras bloggar är mitt förslag! Sedan är det lite 2009 att klanka ner på bloggare. Idag behövs det inte, alla ser igenom dem förutom möjligtvis fjortonåriga tjejer som tja, hehe, bloggar.
Citera
2011-08-22, 23:11
  #6
Medlem
KimNeilJungs avatar
Vi prövar hos subkulturer.

//mod
Citera
2011-08-23, 00:20
  #7
Medlem
cannabis-slampas avatar
Dåligt språkbruk är inte på något sätt unikt för modebloggare.
Jag studsar till av förvåning om jag läser ett inlägg utan stavfel och särskrivningar på Flashback.
Om personen ifråga även använder "de" och "dem" på korrekt sätt så får jag en chock.

Frågan är alltså inte varför modebloggare skriver som krattor, de är väl som folk är mest.
Frågan är snarare varför folk i allmänhet inte kan skriva på sitt eget språk.
Citera
2011-08-23, 00:45
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Vad är grejen med det här att man säger "what's up med" istället för att skriva/tala som en normalbegåvad svensk?

Om du inte gillar modebloggarna, varför i hela helvetet ägnar du tid åt att läsa dem??? Jag läser inte sådant som inte intresserar mig, det finns betydligt bättre saker att lägga tiden på. Kanske något för dig att fundera över?


Hmm, jag får väl blanda svenska med engelska om jag vill. Samma som ifall jag skulle störa mig att du faktiskt skriver tre frågetecken efter varandra. Det är inte så att jag stör mig för att jag läser vilket jag inte gör. Det jag stör mig på är det förkastliga beträffande hur mycket makt och inflytande de verkar ha på unga tjejer som tar efter när dessa modebloggare i regel tillför lika mycket kunskap till samhället som en nymålad parkbänk som torkar.
Citera
2011-08-23, 18:33
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ohmydoll
Hmm, jag får väl blanda svenska med engelska om jag vill. Samma som ifall jag skulle störa mig att du faktiskt skriver tre frågetecken efter varandra. Det är inte så att jag stör mig för att jag läser vilket jag inte gör. Det jag stör mig på är det förkastliga beträffande hur mycket makt och inflytande de verkar ha på unga tjejer som tar efter när dessa modebloggare i regel tillför lika mycket kunskap till samhället som en nymålad parkbänk som torkar.
Så du får klanka ner på att andra använder uttryck som "gah" och "naw" osv, men du själv är helt oemottaglig för kritik mot ditt eget horribla sätt att uttrycka dig? Fin logik där måste jag säga...

Makten och inflytandet de har på unga tjejer är samma makt och inflytande som de mest populära tjejerna i skolorna har på de mindre populära tjejerna, detta är inget nytt fenomen och definitivt inget som vi vuxna ska behöva bry oss om utöver att försöka få ungdomarna att hålla i pengarna även om idolen Kenza har nya snygga stövlar.

Låt ungdomar vara ungdomar...
Citera
2011-08-24, 09:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GJJ
Så du får klanka ner på att andra använder uttryck som "gah" och "naw" osv, men du själv är helt oemottaglig för kritik mot ditt eget horribla sätt att uttrycka dig? Fin logik där måste jag säga...

Makten och inflytandet de har på unga tjejer är samma makt och inflytande som de mest populära tjejerna i skolorna har på de mindre populära tjejerna, detta är inget nytt fenomen och definitivt inget som vi vuxna ska behöva bry oss om utöver att försöka få ungdomarna att hålla i pengarna även om idolen Kenza har nya snygga stövlar.

Låt ungdomar vara ungdomar...

Horribla sätt genom att skriva What is up?
Det jag enbart försöker få fram här är att det finns bättre människor att se upp till än, precis, någon som har köpt ett par stövlar. Som exempel alla jävla modebloggare på omslag till tidningar för tonårstjejer. Fan, finns det ingen bättre rolemodel än någon som designar skor genom att peka på skiten i en katalog?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback