2011-08-21, 20:27
Medlem
borrizs avatar
För första gången i mitt liv har jag offrat kalufsen för en 3 mm snaggning idag.
Nu på kvällen har jag börjat fundera över hur jag sköter denna nya (om än obefintliga) frisyr.
  • Hur ofta är det lämpligt att underhållssnagga (hittar inget bättre ord) med hårtrimmern?
  • Behövs det någon form av schamponering/balsam?
  • Vi är i skarven mellan augusti/september, behöver jag oroa mig för solen?
Vad mer behöver jag tänka på?
Citera
2011-08-21, 20:36
Medlem
HejAntons avatar
Har själv kört snaggat i över ett år, även om jag alltid snaggar 7mm. Själv låter jag det växa för att någon månad senare snagga det igen.

Schamponering är väl en självklarhet egentligen, det lilla du har blir fortfarande smutsigt.

Solen behöver du nog inte oroa dig för, hösten är här nu och det är mulet hela dagarna, iallafall utanför Stockholm.
Citera
2011-08-21, 20:47
Medlem
SpaCCs avatar
Solen skulle ju vara om du var EXTREMGINGER. Och då menar jag ett riktigt särfall.
Citera
2011-08-21, 20:48
Medlem
Ferromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
För första gången i mitt liv har jag offrat kalufsen för en 3 mm snaggning idag.
Nu på kvällen har jag börjat fundera över hur jag sköter denna nya (om än obefintliga) frisyr.
  • Hur ofta är det lämpligt att underhållssnagga (hittar inget bättre ord) med hårtrimmern?

Jag har haft snaggat sedan jag var 8 år. Det var ungefär 40 år sedan.

Jag "underhållssnaggar" en gång i månaden. Den tjugoandra för att vara exakt.

Schamponering/balsam är överskattat. Du kan tvätta håret med vanlig dusch creme.

Du behöver inte oroa dig för solen om du inte är kritvit och blir solbränd av att vara ute i en timma på vintern.

Lycka till!
Citera
2011-08-21, 20:49
Medlem
rfvs avatar
Underhållssnagga
Det gör du när du tycker det har blivit förlångt.
Citera
2011-08-21, 21:35
Medlem
Ko.i.kukens avatar
underhållssnagga behövs inte göras.
tvätta det behövs inte lika ofta (ca 2ggr/vecka)
solen är ingen fara
Citera
2011-08-21, 21:41
Medlem
Köp en hårklippare för ett pris som du trivs med (finns från 200 spänn och uppåt) som du kan underhållstrimma med, när du tycker håret är för långt.
Citera
2011-08-21, 22:01
Medlem
Brinkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz

Underhållssnagga gör du när du tycker de blivit för långt för vad du tycker är okej.

Shampoo är givet, men behövs inte alltför ofta, bra att vattna dig lite då och då men shampoo behöver du inte mer än 2 ggr/v.

Solen är inga problem alls.

Bra att tänka på är att du antagligen ser kriminell ut och kommer förmodligen bemötas därefter
Citera
2011-08-21, 23:01
Medlem
Skohornets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ko.i.kuken
underhållssnagga behövs inte göras.
tvätta det behövs inte lika ofta (ca 2ggr/vecka)
solen är ingen fara

Behövs och behövs, lär väl vara rätt lämpligt att göra om man vill behålla snaggen.
Citera
2011-08-21, 23:08
Medlem
Ko.i.kukens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skohornet
Behövs och behövs, lär väl vara rätt lämpligt att göra om man vill behålla snaggen.

jaha, du menar så. trodde att du menade att man måste snagga till sidorna lite då och då för att det ska se vettigt ut
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in