Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-08-11, 10:55
  #13
Medlem
Citat:
Lättaste sättet att få de ur världen är ju att ringa dom. Säg precis som det är. Det står fel reg. nr. -Jaha, då behöver du inte betala den då


Är väl inte det lättaste sättet??!!! Låt boten glida ner i papperskorgen och glöm den, det är det lättaste sättet!
Citera
2005-08-11, 12:02
  #14
Medlem
Lost dreamers avatar
Och skulle dem mot förmodan typ gissa rätt reg nr och ringa mej så kan jag ju bara neka, det är dem som gjorde fel denna gången(även om jag faktiskt felparkade,men räddad av försynen =)
Citera
2005-08-11, 12:18
  #15
Medlem
embiass avatar
Nu är jag inte hundra på hur pboterna ser ut
men om det är en karbonkopia som sätts
på rutan så kan det ju om du har otur vara
så att de skrev svagt så att på din kopia står det
NEU och på deras MEU

Men köp en trisslott ändå
Citera
2005-08-11, 12:22
  #16
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Kasta inte P-boten. Spara den som bevis på att det inte är ditt reg.nr. som står på den. De kanske ändrar på sitt ex...
Citera
2005-08-11, 12:23
  #17
Medlem
Lost dreamers avatar
Det står KLART och tydligt MEU och jag har NEU.
No dubt sir..
Citera
2005-08-11, 12:23
  #18
Medlem
Lost dreamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlittrigaGullan
Kasta inte P-boten. Spara den som bevis på att det inte är ditt reg.nr. som står på den. De kanske ändrar på sitt ex...


mkt smart!!
Citera
2005-08-11, 16:33
  #19
Medlem
Thorsten_Flincks avatar
Man skall aldrig någonsin betala en P-bot innan första påminnelsen kommer. Helst tycker jag man skall överklaga precis innan påminnelsen går ut också, så får man typ en månad till på sig innan man måste pröjsa. Gillar att dra ut på tiden med såna där gnidna jävlar.
Citera
2005-08-11, 16:47
  #20
Medlem
Lost dreamers avatar
Jag hatar dem oerhört!!!
Måste degradera mej med alkohol för att hålla mej kall..
Citera
2005-08-11, 22:51
  #21
Medlem
Hunk Goldens avatar
kontrollera alltid regnr och vilket brott man är anklagad för.
fick en p-bot på en gata i örebro där det stod att jag hade parkerat på cykelbana...
det fanns ingen cykelbana på den gatan..
punkten under var datumparkering..
men dumfaan hade kryssat en ruta fel...
åkte ner till farbrorblå på morgonen och ville att dom skulle visa mej cykelbanan..
p-avdelningen var , på den tiden i samma hus så dom ringde ett samtal..
och det kom en tjänsteman/kvinna och tog hand om den..

klarade mej ur oxå i gbg en g på att körde ner å parkera kl 19.00 -05.00 fått böter under natten för. för nån dj.. regel jag inte ens kommer ihåg namnet på. så jag ringde å frågade...

å berätta att jag parkerat, laggt i cash. å åkt på morgonen.. var bara på en snabbis över natten..hehe.. å då kunde det inte förväntas att jag kände till dom lokala städreglerna. å att hon som bodde där hade inte körkort..

fick ett brev senare fr polischefen i gbg att böterna hade avskrivits..

är man osäker på att man gjort fel så kolla .. nr står på boten ..
Citera
2005-08-11, 23:15
  #22
Medlem
Azraels avatar
Som sagts; du behöver inte betala böterna.

Råkade ut för en liknande sak här i Gbg. De hade skrivit en bokstav fel. Jag blev lite nyfiken och kollade upp om det fanns något fordon som hade det regnr som de skrivit på lappen. Det visade sig vara en fyrhjulig motorcykel i övre norrland. Undrar vad den stackaren tänkte när han fick betalningspåminnelse för en p-bot på tredje långgatan i Gbg..? Och vad han sedan skrek till gatukontoret?

- "Ja, men int ha ja parkerat på nån jefla gata i Göteborg me sommarskotern!!!"
Citera
2005-08-11, 23:38
  #23
Medlem
Lost dreamers avatar
Nästan så man skulle skaffa fejkplåtar..hahaha
Citera
2005-08-11, 23:46
  #24
Medlem
Hunk Goldens avatar
skaffa regskyltar framåbak till en skoter så kanske dt funkar,,,,
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback