Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-02-12, 08:28
  #2485
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiimm
Att man inte kan se repriser förens efter 48 timmar gäller inte oss i Sverige utan endast USA/Kanada pga blackouts.


japp du har säkert rätt i detta fast nu har vi ingenting att kunna se reprisering på längre något som fungerade utmärkt på gamecenter.
Citera
2016-02-12, 12:59
  #2486
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
japp du har säkert rätt i detta fast nu har vi ingenting att kunna se reprisering på längre något som fungerade utmärkt på gamecenter.

Nej, det har vi verkligen inte. Och jag förstår inte vad problemet är för Viaplay Varför kan man inte som Viaplaykund kunna få logga in via NHL.tv istället. Eftersom dom inte verkar att få det fungera på något annat sätt.
Citera
2016-02-12, 14:24
  #2487
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flash99

Det är således fråga om ett avtalsproblem mellan NHL.COM och MTG och inget annat!

Ungefär så här tror jag också. En vidarelänkning som brustit tar inte så här lång tid att fixa. När Viaplay gick och sa att man jobbar med NHL för att fixa detta tycker jag man samtidigt bekräftar att man helt förlorat tillgången till NHL.tv/GC. Så nu jobbar de förmodligen på att få tillgång till tjänsten igen. Summan av det hela = man var aldrig förberedda på bytet som man påstod och nu får de betalande kunderna ta smällen. Mycket dålig info från Viaplays sida också!

Citat:
Fakta 2: Viasat har idag enbart avtal om att få sända sina matcher med 4 timmars förskjutning - de säger att i sommar kommer det bli förändrat och bli 48 tim.

Detta köper jag inte heller från deras sida. Någon får gärna rätta mig om jag har fel, men sänds inte ALLA deras sändningar i så fall med samma "rättigheter"? Dvs kan man inte spola bak 4h på samtliga evenemang de sänder? Faktumet är nog mer troligt att de KAN inte ge längre tillgång än dessa 4h från start (pga av brister i tjänsten), men med mycket klagomål på att ge mer tillgång så ska de nu äntligen fixa 48h...åter igen, till samtliga evenemang om jag fattat det rätt. Således finns inga rättigheter någonstans som säger 4h max.

Nu kommer jag visserligen dumpa Viaplay snart, men jag hoppas de får igång detta snarast så de som hänger kvar får det man betalat för. Måste säga att mängden problem och klagomål de haft sedan de gick ut med prishöjningen är häftigt. Bra tillfälle att höja när man inte klarar att leverera det man lovat!
Citera
2016-02-12, 18:55
  #2488
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiimm
Nej, det har vi verkligen inte. Och jag förstår inte vad problemet är för Viaplay Varför kan man inte som Viaplaykund kunna få logga in via NHL.tv istället. Eftersom dom inte verkar att få det fungera på något annat sätt.


Nhl.tv är tydligen inget dom har rättigheter att sända enligt supporten på viaplay så allt är ju ganska invecklat då och ologiskt eftersom dom hade rättigheter att sända gamecenter.Ett smidigt byte till en uppgraderad och bättre tjänst tycker man är det som skulle gjorts men istället en jävla soppa ,

Men det verkar ju vara massor med barn sjukdomar på den tjänsten NHL.TV enligt dom som har tillgång till det bla USA så riktigt antiklimax just nu när det gäller att följa NHL hockeyn som man kunnat göra innan och många fans som är förbannade och mkt besvikna både på detta med viaplay men även tjänsten NHL.TV som sagt verkar mest vara massa kvalite bekymmer.
__________________
Senast redigerad av popeye1 2016-02-12 kl. 18:57.
Citera
2016-02-13, 09:50
  #2489
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Nhl.tv är tydligen inget dom har rättigheter att sända enligt supporten på viaplay så allt är ju ganska invecklat då och ologiskt eftersom dom hade rättigheter att sända gamecenter.Ett smidigt byte till en uppgraderad och bättre tjänst tycker man är det som skulle gjorts men istället en jävla soppa ,

Men det verkar ju vara massor med barn sjukdomar på den tjänsten NHL.TV enligt dom som har tillgång till det bla USA så riktigt antiklimax just nu när det gäller att följa NHL hockeyn som man kunnat göra innan och många fans som är förbannade och mkt besvikna både på detta med viaplay men även tjänsten NHL.TV som sagt verkar mest vara massa kvalite bekymmer.

Ja, det verkar allt bara vara en enda massa problem med att just se NHL hockey just nu. Förbannat trist. Speciellt när man hade förhoppningar att det skulle bli väldigt bra när NHL uppgradera sitt GameCeter till NHL.tv. Och hur kan Viaplay inte ha tillgång till NHL.tv? NHL.tv är ju en uppgradering av GameCenter och vi borde då ha tillgång till NHL.tv. Jävla irriterande på Viaplay med detta nu.
Citera
2016-02-13, 10:18
  #2490
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiimm
Ja, det verkar allt bara vara en enda massa problem med att just se NHL hockey just nu. Förbannat trist. Speciellt när man hade förhoppningar att det skulle bli väldigt bra när NHL uppgradera sitt GameCeter till NHL.tv. Och hur kan Viaplay inte ha tillgång till NHL.tv? NHL.tv är ju en uppgradering av GameCenter och vi borde då ha tillgång till NHL.tv. Jävla irriterande på Viaplay med detta nu.


Ja så kan man tycka vore ju mest logiskt att bara gå över till NHL.TV fast enligt supporten på viaplay så har dom inga rättigheter i dagsläget att sända NHL.tv så rättigheterna gällde väl gamecenter då och viaplay har blivit tagna på sängen av NHLs byte mitt i säsongen.Sedan kan man ju tycka att NHL beter sig som idioter då dom inte verkar få ut sin produkt till fansen

Om viaplay har rent mjöl i påsen och inte visste om detta med ändringen mitt i säsongen har ju NHL kört över viasat/viaplay och säkert en diskussion där nu som pågår om rättigheter? inte nåt jävla länk fel som viaplay påstår för hur svårt kan det va att ordna ett sådant fel på denna långa tiden som redan gått, och dom har dessutom ingen mer information i dagsläget så kallt räknat så får man se NHL live sändningar denna säsongen på viaplay och tills nästa säsong så har dom ökat sitt fönster för reprisering efter live sändningar från 4 till 48 timmar som dom själva har gått ut med.

Sedan är det ju extremt dålig tajming med Viaplays höga pris ökning nu, så om dom vet att dom inte kommer kunna sända gamecenter/nhl.tv denna säsongen så väntar dom säkert med att gå ut med denna information pga av det.
Citera
2016-02-13, 13:12
  #2491
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
Ja så kan man tycka vore ju mest logiskt att bara gå över till NHL.TV fast enligt supporten på viaplay så har dom inga rättigheter i dagsläget att sända NHL.tv så rättigheterna gällde väl gamecenter då och viaplay har blivit tagna på sängen av NHLs byte mitt i säsongen.Sedan kan man ju tycka att NHL beter sig som idioter då dom inte verkar få ut sin produkt till fansen

Om viaplay har rent mjöl i påsen och inte visste om detta med ändringen mitt i säsongen har ju NHL kört över viasat/viaplay och säkert en diskussion där nu som pågår om rättigheter? inte nåt jävla länk fel som viaplay påstår för hur svårt kan det va att ordna ett sådant fel på denna långa tiden som redan gått, och dom har dessutom ingen mer information i dagsläget så kallt räknat så får man se NHL live sändningar denna säsongen på viaplay och tills nästa säsong så har dom ökat sitt fönster för reprisering efter live sändningar från 4 till 48 timmar som dom själva har gått ut med.

Sedan är det ju extremt dålig tajming med Viaplays höga pris ökning nu, så om dom vet att dom inte kommer kunna sända gamecenter/nhl.tv denna säsongen så väntar dom säkert med att gå ut med denna information pga av det.

Precis, med tanke på det höjda priset som SKA NHL.tv ingå eftersom GameCenter (Vad jag fattat det som) inte finns längre utan är just NHL.tv. Och att isf Viaplay inte har tillgång till det är rent sagt uselt. Om nu Viaplay veta om detta ett tag nu och inte gått ut med det gör dom det endast bara värre för dom. Utan NHL.tv är det inte lönt att ha Viaplay om man endast är kund där för hockeyns skulle.

Dags för Viaplay att lösa detta nu.
Citera
2016-02-13, 23:51
  #2492
Medlem
Kongruensbojds avatar
Har de flesta här bara Viaplay? Har man Viasat som leverantör så sänds väl alla matcher på Xtra-kanalerna? Bara att programmera boxen och spela in!
Citera
2016-02-17, 19:30
  #2493
Medlem
"Nu får du som Sportkund tillfällig åtkomst till NHL.TV via PC och Mac. Genom NHL.TV kan du ta del av hela NHL-säsongens repriser, se flera matcher samtidigt och välja borta- eller hemmalagets feed - precis som det tidigare varit möjligt i GameCenter.

Mer information om hur du kommer igång hittar du här:
http://kundservice.viaplay.se/tillfalligt-avbrott-pa-nhl-gamecenter"

Så skönt att dom nu får tillgång till NHL.TV. Ungefär vad man hela tiden eftersökt. Nu är det just nu bara tillfälligt. Undrar hur dom ska göra sen?
Citera
2016-02-17, 21:33
  #2494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kiimm
"Nu får du som Sportkund tillfällig åtkomst till NHL.TV via PC och Mac. Genom NHL.TV kan du ta del av hela NHL-säsongens repriser, se flera matcher samtidigt och välja borta- eller hemmalagets feed - precis som det tidigare varit möjligt i GameCenter.

Mer information om hur du kommer igång hittar du här:
http://kundservice.viaplay.se/tillfalligt-avbrott-pa-nhl-gamecenter"

Så skönt att dom nu får tillgång till NHL.TV. Ungefär vad man hela tiden eftersökt. Nu är det just nu bara tillfälligt. Undrar hur dom ska göra sen?


japp har testat och måste säga att det fungerar klockrent mkt nöjd

Denna tillfälliga lösning är tills dom har fått fram ett mer permanent sätt att komma åt NHL.tv via deras Viaplay sida så riktigt bra nyheter idag!
Citera
2016-03-23, 22:13
  #2495
Medlem
ensiferums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av popeye1
japp har testat och måste säga att det fungerar klockrent mkt nöjd

Denna tillfälliga lösning är tills dom har fått fram ett mer permanent sätt att komma åt NHL.tv via deras Viaplay sida så riktigt bra nyheter idag!

Jag kommer inte åt nhl.tv men kommer åt nhl.com/tv å de är bedrövligt.
Som många andra här vill man se matcherna men inte mitt i natten så replays för matcher iallafall ett par dagar bakåt är guld.

Men tjänsten suger ju rövhål, "commercial break in progress" snurrar under pauserna men det är inte bortklipptt å hela jävla visnings-linjen är sneare än en dåligt porrstream


Med det sagt är jag jävligt glad att se +/-10sek knappar
Citera
2016-04-03, 02:01
  #2496
Medlem
Kongruensbojds avatar
Bor i ett land där man kan få tillgång till NHL.tv utan att gå omvägen via ex. Viaplay. Sajnade upp i morse för 5 ynka dollar för resten av säsongen (t o m 1 oktober). Mycket imponerad av bildkvaliteten och funktionerna!

Riktigt kul att kunna se hockey utan att joxa med VPN eller ryska strömmar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback