Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-09, 14:56
  #157
Medlem
DjPuttes avatar
Tv rättigheterna måste ju börja klaran rätt snart iom det är inte långt borta för face off i NHL med premiären i STHLM bla, Vä'ntar bara på att VIASAT kommer med en reales där dem säkrat rättighterena för 5år framåt för NHL i Sverige
Citera
2011-09-09, 15:54
  #158
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Tv rättigheterna måste ju börja klaran rätt snart iom det är inte långt borta för face off i NHL med premiären i STHLM bla, Vä'ntar bara på att VIASAT kommer med en reales där dem säkrat rättighterena för 5år framåt för NHL i Sverige

Varför inte ESPN? Om Viasat får exklusiva rättigheter får dom banne mig se till att sända i HD och mer än endast 5 matcher i veckan.
Citera
2011-09-09, 16:09
  #159
Medlem
NirvanAs avatar
Grejen är ju att följer man NHL mer än någon casual tittare, och kanske också följer ett lag som inte är lika "populärt" så är ju web streaming ett måste... hur många Yotes, Islanders, Ducks matcher sänds per säsong i Svensk tv... inte många...

Web streaming (GCL/espnplayer) blir ju som ett säsongskort på nätet medan folk i Sverige köper säsongskort till deras tv-abonnemang för att följa deras lag i Elitserien.
Citera
2011-09-09, 17:48
  #160
Medlem
crillecrilles avatar
En fågel viskade i mitt öra att MTG försöker köpa Canal+. Det skulle ju underlätta en del i den här diskussionen
Citera
2011-09-09, 18:13
  #161
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
En fågel viskade i mitt öra att MTG försöker köpa Canal+. Det skulle ju underlätta en del i den här diskussionen
Haha ja varför inte bättre ha en kanal än 2st rivaliserande kan vi ju säga!
C+ har ju inte gått precis med vinst så att säga, Sedan vill MTG/VS åt Elitserien och Allsvenskan så¨bara hoppas då slipper man en digitalbox
Citera
2011-09-09, 20:05
  #162
Medlem
jelens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
En fågel viskade i mitt öra att MTG försöker köpa Canal+. Det skulle ju underlätta en del i den här diskussionen

Kan det vara som så att fågeln egentligen menade Canal Digital?

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=287654
Citera
2011-09-09, 20:08
  #163
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jelen
Kan det vara som så att fågeln egentligen menade Canal Digital?

http://www.minhembio.com/forum/index...owtopic=287654
Jag tror jag hörde rätt.
Citera
2011-09-10, 04:18
  #164
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crillecrille
Jag tror jag hörde rätt.

Jag tror du snackar skit.
Citera
2011-09-12, 23:34
  #165
Medlem
melackos avatar
Goda nyheter. Skickade mail till NHL GCL supporten med frågan om PS3-appen kommer finnas i Europa och fick svaret: You'll find available all the apps needed to be used in order for you to be able to watch NHL GAME CENTER LIVE including from your PS3.

Hoppas bildkvalitén där är av ypperst klass, vilket jag inte ser någon anledning till varför den inte skulle vara. PS3an är väl en superdator jämfört med en två år gammal lap-top?

Hoppas verkligen det funkar bra och att bilden är av tillräckligt hög klass. Vore super! Streams via datorn tycket jag blir sådär. Jag är petig.
Citera
2011-09-13, 01:29
  #166
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Goda nyheter. Skickade mail till NHL GCL supporten med frågan om PS3-appen kommer finnas i Europa och fick svaret: You'll find available all the apps needed to be used in order for you to be able to watch NHL GAME CENTER LIVE including from your PS3.

Hoppas bildkvalitén där är av ypperst klass, vilket jag inte ser någon anledning till varför den inte skulle vara. PS3an är väl en superdator jämfört med en två år gammal lap-top?

Hoppas verkligen det funkar bra och att bilden är av tillräckligt hög klass. Vore super! Streams via datorn tycket jag blir sådär. Jag är petig.

Man SKA vara petig med bildkvalité! Speciellt när det kommer till NHL.
Att det kommer till PS3 nu även i Europa är helt fantastiskt! Givet köp.
Tillåt mig: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
Citera
2011-09-13, 02:05
  #167
Medlem
melackos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wema
Man SKA vara petig med bildkvalité! Speciellt när det kommer till NHL.
Att det kommer till PS3 nu även i Europa är helt fantastiskt! Givet köp.
Tillåt mig: JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA

Jag vågar inte riktigt säga hurra än. Är väldigt oteknisk, så vad tror du om bildkvalitén? Sitter på en 10mbit-lina och högsta upplösningen på espn player (3000kbps) kunde upplevas lite buggigt på datorn, men det beror väl snarare på datorn än nätet?

Om det funkar bra och ger en vettig 720p bild så är det ju helt fantastiskt!

Obs, ska dock tillägga att det är från NHL GCL jag fått bekräftat att appen ska komma, ps3 har inte svarat på mailet ännu.
Citera
2011-09-13, 02:23
  #168
Medlem
wemas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av melacko
Jag vågar inte riktigt säga hurra än. Är väldigt oteknisk, så vad tror du om bildkvalitén? Sitter på en 10mbit-lina och högsta upplösningen på espn player (3000kbps) kunde upplevas lite buggigt på datorn, men det beror väl snarare på datorn än nätet?

Om det funkar bra och ger en vettig 720p bild så är det ju helt fantastiskt!

Obs, ska dock tillägga att det är från NHL GCL jag fått bekräftat att appen ska komma, ps3 har inte svarat på mailet ännu.

Själv har jag 100mibt-lina, och med HDMI från laptop till TV på 3000kbps så får jag riktigt fin kvalité.
Självklart kan det egentligen vara MYCKET bättre, men då jämför jag "fin kvalité" med vad streams brukar prestera.
Så jag skulle inte gråta om detta nu inte skulle vara sant/gå i stöpet eller liknande.

Med en 10mbit-lina och PS3 så tror jag du ska få det att fungera. Jag är dock långt ifrån någon expert på ämnet. Snillen spekulerar!
PS3an i sig ska iaf inte ha några som helst problem att streama 720p.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback