Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-20, 02:00
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Läste i veckan om en undersökning som pekade ut folk med sk symetriska drag som mer självupptagna och mindre empatiska än genomsnittet. Så inte nog med att vi tvingas att leva med ett livslångt handikapp nu måste vi helt plötsligt börja bry oss. Så hur handikappad har du blivit i ditt liv blivit av att bara råkat bli så där perfekt?
Citera
2011-08-20, 02:02
  #2
Medlem
Fettopappas avatar
Jag tror absolut att det kan stämma, men samtidigt så kan man inte dra alla över en kant.
Jag är varken perfekt eller egoist
Citera
2011-08-20, 02:25
  #3
Medlem
Det vill jag gärna se en länk/referens på!

Tycks inte gå så bra ihop med den forskningen som stöder teorin om att kriminella generellt(!) sett är mindre attraktiva än icke kriminella.


se t.ex.

Mocan, Naci och Tekin, Erdal. (2010) ”Ugly Criminals” Review of Economics & Statistics, Vol. 92, Issue 1, s 15-30

Rayburn, Rachel och Wright, James. (2009) ”Never Pick a Fight with an Ugly Person, They’ve Got Nothing to Lose” Society, Vol. 46 Issue 4, s 347-349
Citera
2011-08-20, 02:27
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prokrastineraren
Tycks inte gå så bra ihop med den forskningen som stöder teorin om att kriminella generellt(!) sett är mindre attraktiva än icke kriminella.

Givet en koppling mellan "självupptagna och mindre empatiska" och kriminellt beteende så klart....
Citera
2011-08-20, 03:07
  #5
Avstängd
Varför bry sig om fula människor? Hela idén är ju att DE ska bry sig om MIG.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback