Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-25, 12:58
  #85
Medlem
Den första öl jag drack var pripps blå och den smakade apa, jag tyckte inte om någon öl på den tiden. För några år sedan tänkte jag att jag skulle prova en pripps blå då jag numer tycker om öl men spottade ut den illa kvickt, pripps blå smakar fortfarande apa enligt mig. Mina favoritöl är Maes pils ( belgisk öl finns inte här) Stella artois, Warsteiner.
Citera
2017-04-25, 13:36
  #86
Medlem
vikingrods avatar
Har inget emot en kall Pripps, likaså med andra "fattig-öl" som Kung, Blågul etc.
Funkar bra att dricka när man är törstig.
Till och med en kall Arboga 10.2 kan man sänka. Gillar dom flesta så länge dom inte är för söta/beska.
Har två plattor med Sofiero 7.5 hemma nu, räknas väl med som alkisöl. Tycker dom är riktigt goda i kylskåpstemp. Perfekt till maten.
Citera
2017-04-25, 16:07
  #87
Medlem
Situationss avatar
Jag trodde att Pripps blå var en typisk favoritöl hos folk. För mig är det i alla fall en klassiker som alltid håller. Särskilt Pure, som är en mycket fin törstsläckare under de varma sommarmånaderna
Citera
2017-06-08, 10:13
  #88
Medlem
Internhumors avatar
De har varit några riktig soliga dagar där jag bor och av någon anledning bestämde jag mig för att köpa flera burkar Pripps Blå Export för att chilla. Kylde ölen väl och och tog med lite kryddiga tilltugg dit där jag satte mig utomhus för att njuta i solen.

Det var en underbar upplevelse! Smaken tog mig tillbaka till en tid då jag drack lättöl som måltidsdryck. Pripps Blå är verkligen en angenäm måltidsdryck. Perfekt till ölkorv, nötter eller svensk husmans.

Jag bestämde mig under helgen för att Pripps Blå nu åter har kommit för att stanna som sommaröl och måltidsöl i min vardag.
__________________
Senast redigerad av Internhumor 2017-06-08 kl. 10:15.
Citera
2017-06-08, 11:04
  #89
Medlem
NickLidstroms avatar
Pripps Blå smakar lite "öl", det är lite som om man jämför Loka Crush mot en vanlig läsk. Tycker inte att den är äcklig men väldigt neutral, fungerar helt klart bra på sommaren som törstsläckare.
Citera
2017-06-08, 11:07
  #90
Medlem
JoelSUOMIs avatar
De som har något emot Pripps Blå har helt klart inte sett tillräckligt mycket Jönssonligan!
Citera
2017-06-08, 11:21
  #91
Medlem
Det behöver inte vara något fel på Pripps blå. Men varför välja blå när det finns så mycket annat att välja på.
Citera
2017-06-08, 11:54
  #92
Medlem
Internhumors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Det behöver inte vara något fel på Pripps blå. Men varför välja blå när det finns så mycket annat att välja på.

Det är en tvättäkta hushållsöl som passar som handen i handsken vid en måltid svensk husmans.

Den lilla smaktouchen av knäckebröd i ölen är själva kungakronan på mästerverket.
Citera
2017-06-08, 12:58
  #93
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Pripps är en god svensk klassiker, lättdrucken och läskande. Men frågan är om det verkligen är samma gamla Pripps, bryggd enligt orginalreceptet, sedan Carlsberg tog över och la ner bryggerierna i Stockholm, Göteborg och Sudsvall och la all produktuon i Falkenberg istället? En del äldre människor hävdar att Pripps inte längre är vad det än gång var.

Pripps låg ju på 5,2 alk.volymprocent från början, så en förändring har uppebarilgen gjorts. För det var väl efter att Carlsberg tog över som man sänkte alkoholen? Finns ju en risk att det är en "fejkprodukt" likt Mariestads...
Citera
2017-06-18, 23:10
  #94
Medlem
jack.danielss avatar
Slutade köpa Pripps när dom la ner bryggeriet i gbg, som en slags protest...haha. Detta är väl närmare 20 år sedan! Men har köpt den nu några gånger de senaste månaderna, den är billig och smakar som alla andra lager, varken mer eller mindre.
Citera
2019-03-07, 20:03
  #95
Medlem
PingPongZongs avatar
Dom vill verka märkvärdiga. Pripps Blå var det enda folk drack på 80talet. ALLA drack Pripps Blå. Oavsett vad någon nu säger. Men var ett tag sedan jag drack den nu. Så köpte ett par st idag. Hade dom i frysen 1.5timmar. Öppnade den första nu. Ofyfan vad gott det är.
Citera
2019-03-07, 20:30
  #96
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Döpar'n
Själv tycker jag att Pripps blå 5,2 är ett alldeles utomordentligt gott öl, och jag kan inte förstå varför många verkar hata det. Själv tycker jag det är mycket godare än svenska öl som exempelvis norrlands guld osv. Pripps är fanimig alltid ett säkert kort.
Pripps blå ska ju tydligen vara ett av de mest sålda ölen i sverige, så varför säljer det så bra när så många (verkar) ogilla det? Eller har jag bara fått för mig det hela? Gäller bara pripps blå-hatet här på flashback?

Ge gärna er synpunkt och motivera det väl.

Jag är långt ifrån alla.

Av alla 3.5% är ju Pripps blå den som är bäst vare sig till mat, törstsläckare, nödfylla med mera.

Starkare öl dricks inte då blir man ju full!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback