Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2004-11-23, 01:25
  #1
Medlem
Själv tycker jag att Pripps blå 5,2 är ett alldeles utomordentligt gott öl, och jag kan inte förstå varför många verkar hata det. Själv tycker jag det är mycket godare än svenska öl som exempelvis norrlands guld osv. Pripps är fanimig alltid ett säkert kort.
Pripps blå ska ju tydligen vara ett av de mest sålda ölen i sverige, så varför säljer det så bra när så många (verkar) ogilla det? Eller har jag bara fått för mig det hela? Gäller bara pripps blå-hatet här på flashback?

Ge gärna er synpunkt och motivera det väl.
Citera
2004-11-23, 01:47
  #2
Medlem
icys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Döpar'n
Själv tycker jag att Pripps blå 5,2 är ett alldeles utomordentligt gott öl, och jag kan inte förstå varför många verkar hata det. Själv tycker jag det är mycket godare än svenska öl som exempelvis norrlands guld osv. Pripps är fanimig alltid ett säkert kort.
Pripps blå ska ju tydligen vara ett av de mest sålda ölen i sverige, så varför säljer det så bra när så många (verkar) ogilla det? Eller har jag bara fått för mig det hela? Gäller bara pripps blå-hatet här på flashback?

Ge gärna er synpunkt och motivera det väl.

Alla öl är äcklig, därför är också Pripps blå äcklig. Konstigare är det inte!
Citera
2004-11-23, 01:53
  #3
Medlem
fnuskes avatar
Addera till ekvationen det otroligt äckliga helylle "här dricker vi minsann lättöl men vi vill egentligen ha stark" reklamkampanjer i blå färgton som förpestat människors vardag under flertalet år så får du fram svaret varför folk hatar det.

Om vi bortser från det faktum att det är ölsorten som mest efterliknar urin i både färg, lukt och smak.
Citera
2004-11-23, 01:57
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnuske
Om vi bortser från det faktum att det är ölsorten som mest efterliknar urin i både färg, lukt och smak.

Om pripps blå smakar urin, så smakar fanimig alla andra öl koncentrerad urin. Pripps blå smakar helt enkelt bättre än mycket inom öl...
Citera
2004-11-23, 01:59
  #5
Medlem
har inte druckit starkölen, men folkisarna är bland det äckligaste jag smakat i ölväg.

usch för dem!
Citera
2004-11-23, 02:10
  #6
Medlem
Pripps stark- och folköl tycker jag inte är något särskilt men deras lättöl är bäst i sitt slag. En mycket god måltidsdryck.
Citera
2004-11-23, 02:19
  #7
Medlem
SchKutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Döpar'n
Om pripps blå smakar urin, så smakar fanimig alla andra öl koncentrerad urin. Pripps blå smakar helt enkelt bättre än mycket inom öl...

Tycker jag inte... Både Lapin Kulta, San Miguel, Corona, Norrlands Guld smakar bättre... Det finns andra öl som jag smakat också som vart bra mycket godare än pripps blå men jag kommer inte ihåg namnen för man hade väl fått i sig en del då
Citera
2004-11-23, 02:33
  #8
Medlem
Madchilds avatar
Döpar´n/

Det är Thomas Ledins fel. Att ganska få krogar köper in Pripps är väl också en bidragande orsak.
Citera
2004-11-23, 02:40
  #9
Medlem
Här går nu hand det jag minns och bevarar,
dagar jag levt och dem vänner jag saknat,
mötte då ljus,
aldrig tog slut,
och minnet av dig då,
dina färger var blå......


Citera
2004-11-23, 02:43
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SchKutt
Tycker jag inte... Både Lapin Kulta, San Miguel, Corona, Norrlands Guld smakar bättre... Det finns andra öl som jag smakat också som vart bra mycket godare än pripps blå men jag kommer inte ihåg namnen för man hade väl fått i sig en del då

Sist jag tog en jätte-klunk Norrlands guld fick jag kraftiga kvälkningar och dödsångest - det skulle aldrig kunna hända med pripps blå. Inte ens min morfar som själv är norrlänning gillar Norrlands guld!
Citera
2004-11-23, 06:50
  #11
Medlem
Carcasss avatar
Pripps Blå är menlös på många sätt. Smakar ju mer vatten än öl - en riktigt värdelös öl med andra ord.
Citera
2004-11-23, 07:59
  #12
Medlem
Pripps blå ÄR en lågprisöl. Den är absolut billigast för oss (jobbar på krogen) i inköp. Det skiljer ett par kronor per liter vilket är ganska mycket.
Men smaken i sej är det inget fel på, OM man håller sej till Pripps. Skräckupplevelsen kommer oftast om man druckit Spendrups eller något annat en hel kväll och sedan kommer till en krog med Pripps, då skär det sej. Fast det är likadant om man byter tvärtom, fast kanske inte lika mycket. Pripps är ju en öl med tradition, det sker just nu ett tronskifte på ölsidan i sverige. Förr var ju Pripps störst på krogarna, men får nu ge vika för Spendrups. Pratar man med äldre folk så föredrar dom ofta Pripps.....
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback