Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-01-08, 10:22
  #1
Medlem
Kan det vara så att det bakom hela flashbackforumet döljer sig en ond genomtänkt plan?
Där de gjort ett forum där man t.ex. kan diskutera konspirationer utan att egentligen se vad som är den riktiga sanningen bakom JFK, Olof Palme, WTC, och att Alingsås inte finns, nämligen flashbackforumet.
Citera
2006-01-25, 02:15
  #2
Medlem
En möjlighet vore att Flashback är startat av den styrande eliten, ett forum och community för att hålla koll på befolkningen och vad dom mest "extrema" åsikterna för tillfället är. Även ett effektivt sätt att samla in IP-adresser och på så sätt personuppgifter om dessa tänkare.
Citera
2006-01-25, 11:18
  #3
Medlem
Psychopatics avatar
Jo du! Där kom du allt på oss!
Själv är jag anställd av CIA & Pentagon, mest för att spåra folk som undrar hur man "rånar" godisautomater!

Nää... Men allvarligt så tror jag med 100% att Flashback inte alls har något att göra med någon myndighet, eller att det är någon form konspiration! Dessutom skulle det vara direkt olagligt att samla in åsikter på det sättet i det så ordentliga Sverige!

Fast... Admin själv, är kanske självaste SÄPO-chefen
Citera
2006-01-26, 13:27
  #4
Medlem
n3mos avatar
att det ska vara olagligt att samla personliga åsikter osv kan vara lögn!!! alla kan vara bevakade och vi är bara inlindade i en gosig fantasi värld där dom påstår att våran integritet är värd nånting för dom
Citera
2006-01-29, 22:38
  #5
Medlem
vsops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychopatic
Fast... Admin själv, är kanske självaste SÄPO-chefen


Nope. Det är Sten B
Citera
2006-02-03, 16:43
  #6
Medlem
Rans avatar
Jo, har haft den idén rätt länge. Mest att Flashback är styrda av några slags utomjordingar, och moderatorerna är deras slavar.
Citera
2006-02-27, 19:47
  #7
Medlem
sten.bs avatar
Jag har tänkt på det faktum att; vi konspirationsteoretiker försöker genomskåda den konspiration vi är utsatta för.

Sen har vi alla vakthundar, som på alla plan försvarar maktens manipulationer på alla plan vare sig det gäller 11/9, månfejken eller förintelsenindustrin.

Jag tänker att det grundar sig på en överdriven auktoritetstro som kanske har sin grund i en domiminant fadersfigur eller ren hjärntvätt av Washington-trumpeter.
Citera
2006-02-27, 22:31
  #8
Medlem
Pads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sten.b
Jag har tänkt på det faktum att; vi konspirationsteoretiker försöker genomskåda den konspiration vi är utsatta för.

Don't quit your day job.
Citera
2006-03-04, 19:12
  #9
Medlem
sten.bs avatar
Jag vill väcka denna tråd, på grund av att frågan är viktig.

Det finns dom som menar att det är vi, som vill ha bevis på exempelvis 11/9, skulle vara dom som försöker dölja vad som hände.

Det är tvärtom. Lägg fram allt vad som hände så kan vi som "fria" människor ta ställning.
Citera
2006-03-05, 16:41
  #10
Medlem
Silent Storms avatar
"månfejken"?

LOL!

Vad var det jag sa! Dom tror fortfarande att månlandningarna var fejkade! Förstår ni nu hur omöjligt det är att försöka föra en debatt med såna totala idioter?

Jag slår vad om att sten.b har en bergsäker teori om vart Elvis är också.
Citera
2006-03-07, 11:16
  #11
Medlem
sinistrals avatar
sten.b jag tvingas erkänna att du är underhållande, men om du skulle försöka få nån som helst trovärdighet så kanske du skulle undvika att tro att allt är en konspiration.. det vore förmodligen bättre om du tog en "konspiration" och agiterade för den istället för att försöka få hela värlen till en konspiration, för om det inte är så att du utgår från att själva mänskligheten är en konspiration så händer det faktiskt en hel del saker av ren slump. Bara ett vänskapligt tips i all välmening.
Citera
2006-03-07, 11:40
  #12
Medlem
sten.bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sinistral
sten.b jag tvingas erkänna att du är underhållande, men om du skulle försöka få nån som helst trovärdighet så kanske du skulle undvika att tro att allt är en konspiration.. det vore förmodligen bättre om du tog en "konspiration" och agiterade för den istället för att försöka få hela värlen till en konspiration, för om det inte är så att du utgår från att själva mänskligheten är en konspiration så händer det faktiskt en hel del saker av ren slump. Bara ett vänskapligt tips i all välmening.

Tack för tipset Men nu är det så att jag tycker inte hela mänskligheten är en konspiration.

Däremot när det gäller mänsklig verksamhet inom pengar och makt så utgår jag ifrån att det är konspiration tills jag blir överbevisad om motsatsen, vilket händer ibland och blir till en stor tröst för mig själv.

Jag kan ibland bli lite avundsjuk på de människor som i sin godtrogenhet sväljer allt som trumpetas ut av maktens trumpeter. Det verkar så okomplicerat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback