Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-09-29, 22:56
  #169
Medlem
JoyDivisi0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybridad
Tack för allt!

Hur mycket gick hela kalaset, 6 månader, på?
Citera
2012-09-30, 17:36
  #170
Medlem
Kungens.hands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoyDivisi0n
Hur mycket gick hela kalaset, 6 månader, på?

Kan säga för mig själv. Flyg, visum och själva vistelsen i Indien gick på 28 lök.
Citera
2012-10-01, 01:23
  #171
Medlem
landar i delhi på tisdag på morgonen. tänkte ta mig upp till kasol med första bästa bussen.
någon som befinner sig i parvati valley nu, eller som ska dit denna vecka?
hör av er!
Citera
2012-11-29, 09:37
  #172
Medlem
GigantisktSystems avatar
Åk bara med riktiga taxichafförer i storstäder, åkte själv på en rejäl skam i Bombay för två år sedan
Citera
2012-11-29, 09:42
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoyDivisi0n
Hur mycket gick hela kalaset, 6 månader, på?

Nu ska jag ej säga hur det gick för ts. Men man kan komma snuskigt billigt undan nere i Indien. Thailand kan slänga sig i väggen. Betala flygresa/visum sen lever du som en chef där nere i ett halvår på 60laxxar. Även om du är en suput som jag.
Citera
2013-03-17, 08:25
  #174
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hybridad

Dont;


Fort Kochi (Ernakulams och dess förorter är så mycket mer intressanta. Hyr en båge och bomba omkring där ett tag. Jag var där med några vänner och Royal enfields i 10 dagar. Där här ni glädje)

Håller med om att Ernakulam också är sevärt (i typ 1 dag) men varför avråder du folk att åka till Fort Kochi? Tycker själv att det var riktigt skön stämning och absolut ett "don't miss" för alla som är intresseade av kolonialhistoria och byggnader i kolonialstil (inklusive en grym katedral som portugiserna byggde back in the days). Fort Kochi är även ett av få ställen i Indien där jag druckit riktigt gott kaffe.
Citera
2013-03-17, 12:41
  #175
Moderator
Neksnors avatar
Angående hur mycket pengar som går åt i Indien. Jag gjorde av med ca 2200-2300 kr/veckan inklusive allt i Indien för två år sedan. Sedan tillkommer resan till/från Indien, vaccinationer, visum mm.
Citera
2013-03-17, 15:33
  #176
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Angående hur mycket pengar som går åt i Indien. Jag gjorde av med ca 2200-2300 kr/veckan inklusive allt i Indien för två år sedan. Sedan tillkommer resan till/från Indien, vaccinationer, visum mm.

Vaccinationer? jag drar till thai imorrn och har inte tagit nåt.
Fattar inte varför inte man antar att det skydd man klarar sig med i Sverige idag även räcker där nere...

Hur bodde du? hostel, bungalow eller dorm. Spriten brukar vara det dyraste i vissa länder, sen boende mat.

Men 2300 i veckan är 270 kr i veckan, inte dåligt alls. Borde vara lika som 6500 för 6 månader exkl transport till och från kära svedala.

Får ta tag i visat till hösten och fara ner dit. Jag bränner över 200 sek per dag här.
Citera
2013-03-17, 19:43
  #177
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Vaccinationer? jag drar till thai imorrn och har inte tagit nåt.
Fattar inte varför inte man antar att det skydd man klarar sig med i Sverige idag även räcker där nere...

Hur bodde du? hostel, bungalow eller dorm. Spriten brukar vara det dyraste i vissa länder, sen boende mat.

Men 2300 i veckan är 270 kr i veckan, inte dåligt alls. Borde vara lika som 6500 för 6 månader exkl transport till och från kära svedala.

Får ta tag i visat till hösten och fara ner dit. Jag bränner över 200 sek per dag här.
2300 kr/vecka.

Hade ingen aning om när jag senast vaccinerat mig, så det blev boostrix, typherix, dukoral och twinrix tror jag. Fast en del hade jag tagit tidigare i samband med annan resa.

Bodde med fläkt, inte AC, för det mesta med eget sittdass och något som påminde om en dusch. Något ställe hade TV, men det var i brist på annat boende. Bungalow var det bara i Goa, annars guesthouse och enklare hotell någon natt. Tåg i 2AC eller 3AC.

Alkohol var det inte så mycket, någon öl på kvällen om den lokala sedvänjan tillät, lite mer i Goa.
Citera
2013-03-17, 20:23
  #178
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
2300 kr/vecka.
<klipp>
Aha, det förklarade mycket. Skulle till inden men det bliv annorstädes, 2300skr /v

Men, för 10.6kbht/v så fixar jag nog det i thai åxå.

Men du måste levt som en prins i alla fall.

Varför jag inte förstår när man pratar sek... är obegripligt. Sorry my friend.
Citera
2013-03-17, 21:25
  #179
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christery
Aha, det förklarade mycket. Skulle till inden men det bliv annorstädes, 2300skr /v

Men, för 10.6kbht/v så fixar jag nog det i thai åxå.

Men du måste levt som en prins i alla fall.

Varför jag inte förstår när man pratar sek... är obegripligt. Sorry my friend.
Jag snålade ju inget alls, men jag gick inte på vilka taxipriser osv som helst. Levde gott, åkte runt en massa. Hade ju lätt kunnat spara in en del på lägre tågklasser (byter hellre upp än ner om en klass är full, särskilt på långa sträckor), letat lite billigare boende trots att det var sent, tokprutat.

Flyg försiktigt
Citera
2013-03-18, 04:58
  #180
Medlem
christerys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neksnor
Jag snålade ju inget alls, men jag gick inte på vilka taxipriser osv som helst. Levde gott, åkte runt en massa. Hade ju lätt kunnat spara in en del på lägre tågklasser (byter hellre upp än ner om en klass är full, särskilt på långa sträckor), letat lite billigare boende trots att det var sent, tokprutat.

Flyg försiktigt

Will do just that. Fly carefully...

Men, nu måste jag packa, taxin kommer om nån timme...
Månne vad man ska ha med sig... Hmm....

Så tåg var vettigt i Indien, sitter i valet och kvalet om jag ska bussa eller tåga upp till chang mai.

Jag lutar lite mot tåg, dock är det dyrare än buss. Men finessen att kunna spatsera omkring är nog värt några kronor.

Jag trodde att det skulle vara tvärt om, men det är klart - sovkupe för 4-6 pers mot en buss som är lika stor som dom kan trycka in 40+ pers i.

Hur var priserna, kollade du buss kontra tåg på samma sträcka i Indien?
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f1631634

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback