Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-10, 09:29
  #565
Medlem
Rewindings avatar
Coca Cola lemon som fanns i Sverige en begränsad tid men inte verkar ha slagit igenom, så sjukt gott.

Backläsk från 90-talet, monster var en favorit när vi tittade på disneydags.
Citera
2017-11-10, 09:44
  #566
Medlem
Charlies Lime Soda.

50cl burk. Var en höjdare ihop med en hamburgare på det lokala gatuköket på 70-talet.
Citera
2017-11-10, 19:53
  #567
Medlem
Zastroznjemjes avatar
Jag var väldigt liten i slutet av 80-talet, men minns trots det Flämt, Gulp, Wroom, samt givetvis fantomenläsken med djungelordspråket på etikettens insida. I 33cl-glasflaska i back givetvis. Men, vad smakade dessa egentligen?

Gulp smakade banan och jag fick en rejäl käftsmäll-flashback när jag hittade en läsk för ett tag sedan som påminde om den. Halka Banalka tror jag det var. (Vira blåtiras kompis)

Ni 70-talister eller tidigare som kanske minns bättre, vad smakade dessa egentligen? Jag minns bara hur de såg ut. Finns något idag som påminner om dessa?

Edit: Wroom smakade tydligen geléhallon när jag rotar på nätet.. /Edit
__________________
Senast redigerad av Zastroznjemje 2017-11-10 kl. 19:55.
Citera
2017-11-10, 21:53
  #568
Medlem
bees avatar
Fantomen var ju turkos i färgen och smakade passionfrukt
Citera
2017-11-10, 21:57
  #569
Medlem
pillenottens avatar
Merry fruktsoda och senare något som jag tror hette Shandy, typ lite rootberaktigt
Citera
2017-12-01, 19:02
  #570
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Minns inte vad någon hette men den enda var blodapelsinsmak. Vill så gärna hitta den igen!

Och tror den hette Life eller något kanske inte ens är i närheten. Men blå kork. Mangosmak. Ingen kolsyra. Saknar den kan inte googla fram bild hellee då jag inte minns vad den hette
Citera
2017-12-06, 18:30
  #571
Medlem
finns fortfarande på sina ställen med Blackorange känns alltid klassisk o vichy vatten
Citera
2017-12-06, 19:02
  #572
Medlem
Youresocools avatar
Vira Blåtira och Fanta Black. (70-talist)
Citera
2017-12-11, 15:23
  #573
Medlem
Konsum sålde under en kort period i slutet på 70- talet en kola som var genomskinlig som vatten, tror den var från Wårby bryggeri, den var inte helt olik cocacola i smaken, dock var det lite konstigt att dricka något som smakade som kola men såg ut som vatten det gick liksom inte ihop och överraskade varje gång man drack den, kanske var det därför som den togs bort ganska snabbt, folk såg inte flaskan bland alla sockerdrickor för att kola ska vara svart.
Citera
2017-12-11, 17:30
  #574
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ProcioneLavatore
Minns inte vad någon hette men den enda var blodapelsinsmak. Vill så gärna hitta den igen!

Och tror den hette Life eller något kanske inte ens är i närheten. Men blå kork. Mangosmak. Ingen kolsyra. Saknar den kan inte googla fram bild hellee då jag inte minns vad den hette

Blodapelsin, den hete Rio. Finns fortfarande, åtminstone lär Wasa Bryggeri ha den.
Citera
2017-12-11, 21:59
  #575
Medlem
ProcioneLavatores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nordiad
Blodapelsin, den hete Rio. Finns fortfarande, åtminstone lär Wasa Bryggeri ha den.
Ååh tack! Måste ut på jakt i veckan nu
Citera
2017-12-13, 21:27
  #576
Medlem
Frimurares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Youresocool
Vira Blåtira och Fanta Black. (70-talist)

Jag tänkte direkt på Vira Blåtira när jag såg den här tråden. Jag älskade den när jag var liten - passionerat och ohämmat. För ett tiotal år sedan så hittade jag den när jag var uppe i Gävle och bestämde mig självklart för att slå till. Håll på att spy när jag drack skiten.

Man hade dålig smak när man var liten, var vad jag kunde konstatera efter denna händelse. Aldrig mer!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback