Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-17, 11:11
  #1
Medlem
Okej så här är det (inte samma vara som jag har en annan tråd uppe om, det är fortfarande olöst för övrigt.)

Jo jag har en hårdisk-dvd-brännare till min TV så jag kan spela in från tv och kolla på dvd osv.

För några månader sedan så började den strula, när den vägrade spela filmen DEATHWATCH (lågbudget film köpt för en tia släppt av Scanbox) det stod felmedellande att det var "okänt format" eller nåt fast det var svensk köpfilm, och dvdn åkte ur slädet.

Kolla så klart om det var dvdskivan som det var fel på på andra dvds men funka perfekt på dem.

Hursomhelst kom på att om man körde in den fram och tillbaka slädet med playknappen så till slut efter 3-4 gånger så startade filmen till slut.

Sedan på senare tid har det blivit fler och fler dvds som strulat, och de flesta vill inte ens starta trots repeterad "playtryckning".

Det konstiga är att det verkar vara dvds som är av "billig kvalite" som strulat mest, typ sånt släppt på Scanbox och CCV dem funka nästan aldrig, men sånt som var släppt på "högre kvalitet's-bolag" som Paramount och SF funka nästan alltid.

Då tänker ni kanske, varför inte bara lämna in den till butiken?

JO, för att när jag lämnade in den tidigare på grund av ett annat problem som bara hände "då och då" så sa dem på reparationen att dem inte kunde hittat något problem (även fast dem i butiken kunde se det när jag visade) och dem ville att jag skulle betala 700 spänn eller nått för att jag skickat in en fullt fungerande vara i straffavgift (lyckades komma undan den avgift efter mycket om och men).

Så DÄRFÖR har jag inte skickat in den tidigare, om dem skulle slängt in HARRY POTTER eller någon annan kvalitetsdvd då hade den funkat och då hade dem sagt samma sak: vi hittar inga problem.

Hursomhelst, jag blev trött häromdagen när jag körde in 4 olika filmer och ingen fungerade förrutom den 5:e så jag lånade en dvd-rengörare och körde i gång den (har varit nojig till att använda sådan då jag inte riktigt litar på att dem ska göra ett bra jobb utan kanske göra det värre).

Och visst, nu funkar INGEN dvd alls efter jag har rengjort den med dvd-rengöraren.

Nu är min fråga: Ska jag säga till dem på Elgiganten att jag använde dvd-rengörare? Eller kan då dem säga att det var mitt eget fel och säga typ att det var en defekt dvd-rengörare så du får skylla dig eller nått?

Har en extra 5årsförsäkring så jag ska väl vara lite extra täckt och så, men jag menar sista gången jag skicka in den hade jag bara tur att jag inte fick betala straffavgift.

Vad tror ni? Det kanske är bättre att bara säga att den blev sämre och sämre annars kanske dem säger att jag är skyldig till skadan?
Citera
2011-08-17, 11:33
  #2
Medlem
Qreatures avatar
Jag hade en lur en gång som var köpt på elgiganten, som helt plötsligt bara dog när jag skrev ett sms.
Lämnade då in den till elgiganten, efter någon vecka ringde dom och sa att jag hade haft sönder den själv och att jag var tvungen att betala en summa pengar för att ens kolla på telefonen? De hade tydligen hittat spår på den att det var jag? Typ bl a fuktskador.

Då ville dom också att jag skulle betala en summa. Tror det var runt 500 spänn. Men tvärväga och sa åt dom att behålla skiten, varför skulle jag betala för att se skador jag vet att jag själv inte gjort.
Sen dess köper jag aldrig mer på elgiganten, inte första gången deras kundservice beter sig som skit.

Hur som helst, min poäng är att. Förvänta dig inget alls när du lämnar in den, dom kommer antagligen hitta på nåt sätt att det är DU som förstört den och att det inte är fabriksfel av något slag.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback