Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-12, 19:22
  #1
Medlem
Systrar och bröder.

Är det bara jag som längtar till surströmmingsperioden?

Det jag nu vill berätta på att förhållandevis kort och kanske på ett konkret sätt är: att det går sanningar, osanning och rykten om "kameror". Känner att jag vill tipsa eller om ni tar detta som en varning.
Idag fick jag en gudomlig massage av en skönhet på ett nyöppnat ställe i söderort.
Frågade vart hon jobbade innan då hon hade varit i Sverige i två år, samt masserade som en gudinna.

Hon berättade att hon jobbade en kort tid på ett ställe vid Kungsholmen (ett ställe jag kände igen direkt vid beskrivning och namn). Men att hon valde (!) att sluta pga att dom hade kameror i taket som filmade kunderna samt tjejerna.

Hon tyckte själv det var väldigt obekvämt att bli filmad medans hon jobbade, och det kändes helt fel. Jag sa att det kanske var av säkerhetsskäl för personalen osv. Men hon tyckte det kändes väldigt väldigt obekvämt att jobba under dessa omständigheter.

Med detta så vill jag spä på ryktet om kameror på detta ställe. Ta det som ett tips eller kanske en varning. Har fått höra det från flera håll innan och nu från en som har jobbat där (jag vet att hon har jobbat där då jag känner igen hennes namn osv).


Tjejen som berättade detta ville bli utbjuden på middag av mig.
Jag valde att dricka upp mitt vatten och tänkte in your dreams

Tack.

SB
Citera
2011-08-12, 20:25
  #2
Medlem
Edit: Hon uttryckte sig såhär, "Dom gör videofilmer där".
Jag tänkte: Säljer dom klipp på Internet?
Citera
2011-08-12, 23:52
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av studsbollar
Systrar och bröder.

Är det bara jag som längtar till surströmmingsperioden?

Det jag nu vill berätta på att förhållandevis kort och kanske på ett konkret sätt är: att det går sanningar, osanning och rykten om "kameror". Känner att jag vill tipsa eller om ni tar detta som en varning.
Idag fick jag en gudomlig massage av en skönhet på ett nyöppnat ställe i söderort.
Frågade vart hon jobbade innan då hon hade varit i Sverige i två år, samt masserade som en gudinna.

Hon berättade att hon jobbade en kort tid på ett ställe vid Kungsholmen (ett ställe jag kände igen direkt vid beskrivning och namn). Men att hon valde (!) att sluta pga att dom hade kameror i taket som filmade kunderna samt tjejerna.

Hon tyckte själv det var väldigt obekvämt att bli filmad medans hon jobbade, och det kändes helt fel. Jag sa att det kanske var av säkerhetsskäl för personalen osv. Men hon tyckte det kändes väldigt väldigt obekvämt att jobba under dessa omständigheter.

Med detta så vill jag spä på ryktet om kameror på detta ställe. Ta det som ett tips eller kanske en varning. Har fått höra det från flera håll innan och nu från en som har jobbat där (jag vet att hon har jobbat där då jag känner igen hennes namn osv).


Tjejen som berättade detta ville bli utbjuden på middag av mig.
Jag valde att dricka upp mitt vatten och tänkte in your dreams

Tack.

SB


Jag har aldrig hört något rykte om kameror men ett ställe på Kungsholmen har kameraövervakning i lokalen vilket framgår av lagenliga skyltar. Har varit där och hörde jag ett ljud som påminde om en kamerazoom. Kan även ha varit cd-växlaren som lät. I taket ovanför båset upptäckte jag något kameraliknande. Stället är seriöst men det känns inte kul om man även som kund blir filmad.
Citera
2011-08-13, 00:25
  #4
Medlem
thunders62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan09
Jag har aldrig hört något rykte om kameror men ett ställe på Kungsholmen har kameraövervakning i lokalen vilket framgår av lagenliga skyltar. Har varit där och hörde jag ett ljud som påminde om en kamerazoom. Kan även ha varit cd-växlaren som lät. I taket ovanför båset upptäckte jag något kameraliknande. Stället är seriöst men det känns inte kul om man även som kund blir filmad.

Jag har hört ryktet. Tråkigt om det är sant, för det var ett ganska trevligt ställe ..och inte helt seriöst :-)
Citera
2011-08-13, 08:33
  #5
Medlem
heter_ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studsbollar
Hon berättade att hon jobbade en kort tid på ett ställe vid Kungsholmen (ett ställe jag kände igen direkt vid beskrivning och namn). Men att hon valde (!) att sluta pga att dom hade kameror i taket som filmade kunderna samt tjejerna.

Hon tyckte själv det var väldigt obekvämt att bli filmad medans hon jobbade, och det kändes helt fel. Jag sa att det kanske var av säkerhetsskäl för personalen osv. Men hon tyckte det kändes väldigt väldigt obekvämt att jobba under dessa omständigheter.

Vad skulle motivet vara, undrar man? För massösens säkerhet? För att kunna utpressa en sexköpare? För att kunna sparka en oseriös massös? Jag får inte ihop det.

Jag tycker det låter som ett ganska effektivt sätt att skrämma bort både kunder och massöser – såväl oseriösa som seriösa. Men korkade salongsinnehavare finns det ju gott om, så ...
Citera
2011-08-13, 09:13
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thunders62
Jag har hört ryktet. Tråkigt om det är sant, för det var ett ganska trevligt ställe ..och inte helt seriöst :-)


Då tänker vi inte på samma ställe. Jag tänker på ett ställe som skyltar med sin kameraövervakning och stället är seriöst. Kanske finns något som har dold övervakning.
Citera
2011-08-13, 11:22
  #7
Medlem
Tja. Carro här. Allt enligt plan.

Ang kameraövervakningen på kungsholmen så tror jag tyvärr att det ryktet är sant, i detta fall tror jag dock mer att syftet har varit/ är att övervaka så att inte personalen freebar. En misstänksam mamasan vad jag hört.
Bara att bojkotta den salongen.

Mer oroande i såfall är den helt galna expansionstakten av thaimassesalonger, det är nu så många, och så uppenbart att det inte finns marknad för detta, utan någon form av extratjänster.

Thaimasseutvecklingen i sthlm följer ju samma mönster som thairestaurangutveckligen, dvs en ohejdad, och delvis ogenomtänk expansion. Inom restaurangnäringen har ju en stor del finansierats genom de klassiska ockerlånen thai to thai. Vet även att en stor grossist från Göteborg varit inblandad. Dealen här är väl densamma ungefär som när MrArno China backade alla kinakrogar under 80 och 90 talet.

Min känsla är att fler och fler salonger drivs av andra än de vi ser i salongen. Tycker även att ökningen av nya thaitjejer utan några svenskakunskaper ökat, tjejer som kommer direkt från thailand. Anledningen till att det så pass sällan erbjuds BomBom tror jag helt enkelt är för att tjejerna inte vågar, de har mkt klara direktiv från ledningen att inte göra detta. Det vore att gå ett steg för långt, och prostitutionskopplingen blir då för uppenbar och korthuset kommer falla allför snabbt.
Utpressningsupplägget med filmning och sådant tror jag inte är aktuellt alls, så det behöver man knappast oroa sig för.

Som jag nämt tidigare har jag blivit inplockad och förhörd av civilpoliser, detta skedde i västra stockholm, utanför en salong som ej längre finns kvar.

Mitt känselspröt säger mig att det kommer ske en stor razzia inom kort mot thaisalonger i Sthlm. Allt annan vore ologiskt. Mkt tråkigt att se att thailändarna inte kan hejda sig själva, utan det ska upp salonger i varje gatuhörn. Jag är ganska säker på att vi ser helsidor i någon av dagstidningarna inom 6 månader, där många av oss här kommer känna igen bilderna i tidningen.

Jag vill med detta bara höja upp vaksamheten ett snäpp på de här inne som inte är så rutinerade.
För de gamla rävarna är detta knappast någon nyhet.
Och tänk på det, om ni blir inplockade av polisen , erkänn aldrig aldrig aldrig. Så länge du nekar kan de aldrig bevisa någon. Du har varit och fått massage inget annat. Punkt.
__________________
Senast redigerad av carolina kallur 2011-08-13 kl. 11:26.
Citera
2011-08-13, 13:45
  #8
Medlem
thunders62s avatar
.

Bara att instämma! Har exakt samma känsla. Vissa ställen som varit lite väl öppna med sina tjänster kommer nog snart att få problem. Sen kan jag återigen säga till alla er nyreggade eller med få inlägg som PM:ar mig om tips: Era PM raderas direkt! Så lägg ner det.
Citera
2011-08-13, 14:03
  #9
Medlem
heter_ingets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carolina kallur
Som jag nämt tidigare har jag blivit inplockad och förhörd av civilpoliser, detta skedde i västra stockholm, utanför en salong som ej längre finns kvar.

Mitt känselspröt säger mig att det kommer ske en stor razzia inom kort mot thaisalonger i Sthlm. Allt annan vore ologiskt.

Vad ställde de för typ av frågor? Rörde det just sexuella tjänster?

Skulle de vilja rensa upp i träsket, så är det ju bokföring och redovisning de borde rikta in sig på. Att man erbjuds kvitto är ju ungefär lika vanligt som ett erbjudande om boom-boom.

Vad ska de annars göra? Leta efter olja på kotten? Skicka den till SKL för analys?
Citera
2011-08-13, 14:14
  #10
Medlem
thunders62s avatar
Så slutsatsen är, passa på medan ni kan, men var försiktiga.
Citera
2011-08-13, 15:05
  #11
Medlem
Kallur,
har länsman lagt sin hand på dig? Det har gått mig förbi.
Hoppas det gick väl och att dom bjöd på skattebullar utan batong.

Vad fick du för luriga frågor?
Bilspanare eller hade dom svarta tajts och förklätt sig till massöser?
SB



Citat:
Ursprungligen postat av carolina kallur
Tja. Carro här. Allt enligt plan.

Ang kameraövervakningen på kungsholmen så tror jag tyvärr att det ryktet är sant, i detta fall tror jag dock mer att syftet har varit/ är att övervaka så att inte personalen freebar. En misstänksam mamasan vad jag hört.
Bara att bojkotta den salongen.

Mer oroande i såfall är den helt galna expansionstakten av thaimassesalonger, det är nu så många, och så uppenbart att det inte finns marknad för detta, utan någon form av extratjänster.

Thaimasseutvecklingen i sthlm följer ju samma mönster som thairestaurangutveckligen, dvs en ohejdad, och delvis ogenomtänk expansion. Inom restaurangnäringen har ju en stor del finansierats genom de klassiska ockerlånen thai to thai. Vet även att en stor grossist från Göteborg varit inblandad. Dealen här är väl densamma ungefär som när MrArno China backade alla kinakrogar under 80 och 90 talet.

Min känsla är att fler och fler salonger drivs av andra än de vi ser i salongen. Tycker även att ökningen av nya thaitjejer utan några svenskakunskaper ökat, tjejer som kommer direkt från thailand. Anledningen till att det så pass sällan erbjuds BomBom tror jag helt enkelt är för att tjejerna inte vågar, de har mkt klara direktiv från ledningen att inte göra detta. Det vore att gå ett steg för långt, och prostitutionskopplingen blir då för uppenbar och korthuset kommer falla allför snabbt.
Utpressningsupplägget med filmning och sådant tror jag inte är aktuellt alls, så det behöver man knappast oroa sig för.

Som jag nämt tidigare har jag blivit inplockad och förhörd av civilpoliser, detta skedde i västra stockholm, utanför en salong som ej längre finns kvar.

Mitt känselspröt säger mig att det kommer ske en stor razzia inom kort mot thaisalonger i Sthlm. Allt annan vore ologiskt. Mkt tråkigt att se att thailändarna inte kan hejda sig själva, utan det ska upp salonger i varje gatuhörn. Jag är ganska säker på att vi ser helsidor i någon av dagstidningarna inom 6 månader, där många av oss här kommer känna igen bilderna i tidningen.

Jag vill med detta bara höja upp vaksamheten ett snäpp på de här inne som inte är så rutinerade.
För de gamla rävarna är detta knappast någon nyhet.
Och tänk på det, om ni blir inplockade av polisen , erkänn aldrig aldrig aldrig. Så länge du nekar kan de aldrig bevisa någon. Du har varit och fått massage inget annat. Punkt.
Citera
2011-08-13, 15:10
  #12
Medlem
thunders62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studsbollar
Kallur,
har länsman lagt sin hand på dig? Det har gått mig förbi.
Hoppas det gick väl och att dom bjöd på skattebullar utan batong.

Vad fick du för luriga frågor?
Bilspanare eller hade dom svarta tajts och förklätt sig till massöser?
SB

Jag vill minnas att det var bilspaning. Har själv sett misstänkta bilar utanför visa ställen. Har dessutom från säker källa att ett känt ställe i Västerort är uppsagd från sitt hyreskontrakt pga klagomål från grannarna. Så det skruvas nog åt från alla håll nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback