Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-16, 17:48
  #1
Medlem
Snälla snälla kan nån hjälpa mig, är medlem på en sexsida där jag har bilder både publikt och privat, en person skrev till mig nyss att de har blivit stulna o alla är upplagda på en porrsajt! :s jag hittar inte dem men vill ha ner dem så fort som möjligt o bara lägga mig under täcket typ, hur fan ska jag göra?! :s
Citera
2011-08-16, 17:51
  #2
Medlem
NirvanAs avatar
Hoppas du trollar

De är förmodligen redan uppe på 50 andra också, se det som ett förlorat slag, tänk efter innan du lägger upp bilder på nätet.
Citera
2011-08-16, 17:53
  #3
Medlem
Fukitals avatar
Pics or it didn't happen.

Ont. Inte mycket du kan göra egentligen. Lär dig av din läxa och hoppas ingen du känner ser bilderna.
Citera
2011-08-16, 17:53
  #4
Medlem
Du måste ju lägga upp bilderna här så att vi medlemmar vet vilka bilder vi ska hitta o sen hacka bort ifrån internetz!

Och nej, det är aldrig smart att ladda upp bilder på internet (förutom här dårå).
Citera
2011-08-16, 17:53
  #5
Avstängd
minusgraders avatar
Hittar du dom inte? Personen kanske bara trollar med dig..
Citera
2011-08-16, 17:54
  #6
Medlem
Kinman.s avatar
Har du läst igenom rättigheterna när du vart medlem på sajten? Kan ju va så att allt du laddar upp äger dom. Och isåfall har dom rätt att sälja/ge dom vidare. Och andra av deras "samarbetspartners" har också rätt till bilderna.

Men oavsett så blir det väldigt svårt... Man ska alltid vara försiktig med att lägga upp bilder.

Men försök hitta sidan och kolla upp om det stämmer först.
Citera
2011-08-16, 17:56
  #7
Medlem
Känns som magen går sönder snart x( Jag blev medlem på den sidan men fattar inte, kan inte se någons bilder, måste väl säkert betala eller nån sån skit, fan med!!! Försöker få kontakt med den personen som skrev till mig men hon verkar utloggad :s Fick inget namn eller nånting, fuck!!
Citera
2011-08-16, 18:01
  #8
Medlem
supraas avatar
[quote=Fukital]Pics or it didn't happen.

1+


Ont maila och skriv att du tänker stämma dom om bilderna inte försvinner från sidan kmr nog inte funka men du kan alltid testa..
Citera
2011-08-16, 18:01
  #9
Medlem
micaeles avatar
Får du inte kontakt med den person som meddelade dig kan inget göras, eftersom ingen utav oss varken vet vilken sida du pratar om eller vilka bilder som visar dig i prekära situationer.
Citera
2011-08-16, 18:08
  #10
Medlem
Kinman.s avatar
[quote=supraa]
Citat:
Ursprungligen postat av Fukital
Pics or it didn't happen.

1+


Ont maila och skriv att du tänker stämma dom om bilderna inte försvinner från sidan kmr nog inte funka men du kan alltid testa..

Som sagt " Pics or it didn't happen. "

De flesta sexsajter nu förtiden har så att om du laddar upp bilder har dom rätt att använda dom till olika saker på nätet. Så oavsett om hon nu skulle göra en stämning skulle det inte komma nånvart.

Får helt enkelt bli en läxa om det nu e så att detta hänt och dom ligger ute.
Citera
2011-08-16, 18:11
  #11
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissLycka
Snälla snälla kan nån hjälpa mig, är medlem på en sexsida där jag har bilder både publikt och privat, en person skrev till mig nyss att de har blivit stulna o alla är upplagda på en porrsajt! :s jag hittar inte dem men vill ha ner dem så fort som möjligt o bara lägga mig under täcket typ, hur fan ska jag göra?! :s

Enda som låter underligt är att bilderna blivit "stulna".... samt så är det mycket du inte nämner som tillexempel var det en privatperson, en annan medlem på sidan, eller några som arbetar med sidan som mailade dig angående detta.


men för att sammanfatta så är slutet samma ändå avsett hur det gick till: Såfort du laddar upp någonting kan du mer eller mindre räkna med att det redan finns på 50 andra ställen utöver där du laddade upp det, så om man inte vill ha bilder eller videos på en själv lite överallt där man vill och inte vill, så ladda inte upp alls sådana saker.

men men, gör inte om samma mistag bara, vet att jag lärde mig utav mitt eget att inte ladda upp för sexigt material utav mig själv på nätet
Citera
2011-08-16, 18:16
  #12
Medlem
Jag letar som en dåre men hittar inte bilderna o som ni säger är det svårt om jag inte får namnet av den tjejen. Men jag borde ju kunna anmäla honom/henne, att han är fejk o så när jag väl hittar honom? Jag menar till sajten då alltså så de stänger ner kontot? O jag vet, verkligen inte smart att lägga ut såna bilder, har precis fått pojkvän med, fatta vad fetdumpad jag kommer bli nu!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback