• 12 670 online
  • 1 213 596 medlemmar
  • 62 603 645 inlägg
  • 1
  • 2
2011-08-16, 13:53
Medlem
Sjograss avatar
Det används frekvent här i cannabisforumet och nu undrar jag verkligen, vad har det för logik? Jag kan bara anta att ordet "noja" är en förtkortning/slang för "paranoia" som på wikipedia beskrivs som "ett sjukligt tillstånd av överdriven misstänksamhet".

Är ni misstänksamma för att börja skratta, blir ni misstänksamma när ni skrattar för mycket...? Ni förstår vart jag vill komma...

Är det överhuvudtaget någon som liksom jag anser att ordet "skrattnoja" är fullkomligt idiotiskt?
Citera
2011-08-16, 13:54
Medlem
konsentrations avatar
Jag trodde det var nån som skrattar för mycket på ett obehagligt sätt. Vet dock inte hur man upplever det själv då det inte är "min grej" att få skrattnoja.
Citera
2011-08-16, 13:55
Medlem
Ferromans avatar
Jag har bara hört det två gånger innan, och jag fick det förklarat för mig att det betydde;

När man är ute bland människor och skrattar som in i helvete, sedan nojjar pga detta för att de skrattar så "onaturligt" mycket.
Citera
2011-08-16, 13:59
Medlem
Epicediums avatar
Från början betyder det väl "ett skratt som ger upphov till paranoia."

Men även om det inte ger upphov till paranoia så brukar man väl kalla det skrattnoja, trots att man inte använder det för dess ursprungliga mening.
Citera
2011-08-16, 14:02
Medlem
CristDaFists avatar
Ja som ovanstående har sagt, man reagerar i skratt när nojjan kommer, hände mig på 4ho då skratta jag något fruktansvärt mycket tills det blev obehagligt men inte på röka dock. Används lite väl ofta i fel sammanhang. Skrattanfall och skrattnojja brukar folk mixa ihop tror jag.
Citera
2011-08-16, 14:41
Medlem
Spår av nötters avatar
Vissa garvnojor jag stött på har varit en bit over the top, ohämmat skrattande som knappt ger en tillfälle att andas. Sen när man tror det är över, ja då brakar det loss igen.

Bara stött på detta väldigt behagliga fenomen vid cannabis under ett fåtal gånger som ofta inträffade ibörjan av "rökarkarriären". Fortfarande väldigt trevligt dom gånget det fortfarande händer sig.
Mindre behagliga och ofrivilliga tillfällen då andra droger vart med i bilden.
Garv så innåt skogen som aldrig slutar och är helt okontrollerade skulle jag nog kunna anse innehålla en noja eftersom det kan bli obehagligt (aldrig upplevt det själv men däremot hos kvinntimmer)
Citera
2011-08-16, 19:18
Medlem
GlassKattens avatar
Bra fråga, har också funderat på det.
Vissa säger ju även "matnoja" om det jag kallar munchies.
Citera
2011-08-16, 19:29
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlassKatten
Bra fråga, har också funderat på det.
Vissa säger ju även "matnoja" om det jag kallar munchies.
Skrattnoja eller matnoja behöver inte betyda något dåligt även fast just ordet noja är inblandat, som i och för sig har en negativ laddning.

Beskriver helt enkelt något som är överdrivet, som att skratta okontrollerat/hysteriskt eller äta med enorm aptit.
Citera
2011-08-16, 21:33
Medlem
CrapNs avatar
Skrattnoja för mig är när du vill sluta skratta för att det gör ont i magen men det går verkligen inte!
Citera
2011-08-16, 21:50
Medlem
galnabullens avatar
jag hade något grönt en gång som då jag och mina vänner fick skrattanfall på så skatta vi så mycket att det blev läskigt så vi gick och la oss.
Citera
2011-08-16, 21:52
Medlem
Logiks avatar
Va? Jag har aldrig hört ordet användas i något annat sammanhang än "skratta skitmycket åt allting och inte kunna sluta". Särskilt vanligt i samband med cannabis.
Citera
2011-08-17, 00:27
Medlem
flashcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjogras
Det används frekvent här i cannabisforumet och nu undrar jag verkligen, vad har det för logik? Jag kan bara anta att ordet "noja" är en förtkortning/slang för "paranoia" som på wikipedia beskrivs som "ett sjukligt tillstånd av överdriven misstänksamhet".

Är ni misstänksamma för att börja skratta, blir ni misstänksamma när ni skrattar för mycket...? Ni förstår vart jag vill komma...

Är det överhuvudtaget någon som liksom jag anser att ordet "skrattnoja" är fullkomligt idiotiskt?
tar du alla uttryck ordagrant?
Citera
  • 1
  • 2