Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-15, 12:50
  #1
Medlem
Tjena!

Är lite av en ljudbög, älskar allt som har att göra med högtalare, bas och ljud!
Köpte en LG Optimus 2X för ett tag sedan och har installerat Spotify, har självklart premium.

Började lyssna på lite låtar med telefonen inkopplad i bilen, min första reaktion var; Shit va dåligt ljud... Provade med polarens Iphone 4, vilken jävla skillnad! Mycket klarare ljud, också mycket kraftfullare! Har högtalare och slutsteg etc för 30k + i bilen så det känns väldigt tråkigt att ljudkvalitén ska vara så pass dålig när man kör genom telen..

Provade också jämföra telen med en lite äldre Iriver mp3 spelare, skillnaden var löjlig, vill inte ens lyssna på musik genom telefonen för att jag blir så besviken, en kompis har en likadan tele som jag, provade lyssna på den och det var samma skit.. SKIT.. Någon som vet en lösning på detta? eller är det bara skrota skiten och köpa en Iphone?

Mvh
Citera
2011-08-15, 13:15
  #2
Medlem
Du kan ju kolla på inställningarna i spotify vilken kvalité musik är inställd på, man kan välja på low bandwidth (96 kbit/s) eller High quality (160 kbit/s)
Citera
2011-08-15, 13:23
  #3
Medlem
Shit va korkad jag känner mig nu! >_> bara antog att de va 320 kbps efter som det var premium jag hade.. blev helt klart en stor förbättring! har bara provat med hörlurar nu, men skillnaden blev rätt stor! Tack så mycket!

Antog att den stog på 320 då jag använder samma account hemma på datorn och där har jag high quality på!

Mvh
__________________
Senast redigerad av Smacharen 2011-08-15 kl. 13:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback