Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-15, 10:31
  #1
Medlem
Finns det någon som vet något mer om Larry Hagman som spelade JR i Dallas? Hagman är ju gift med svenskan Maj Axelsson och brukade åtminstone tidigare tillbringa somrarna i Sverige. Så har någon träffat honom eller vet något mer personligt om Larry Hagman? Han verkar vara en ganska sympatisk figur.

Larry Hagaman intervjuas i Nya Journalen år 1994:

http://svtplay.se/v/2498639/oppet_arkiv/jr_1994
Citera
2011-08-15, 11:47
  #2
Medlem
fredrikdenstores avatar
Jag misstänker att den här skithögen har en hel del på sitt samvete, men då han inte tillhör min vänkrets har jag själv inget att framföra. Hoppas att det finns andra som kan berätta lite lort om människan.
Citera
2011-08-15, 11:59
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Finns det någon som vet något mer om Larry Hagman som spelade JR i Dallas? Hagman är ju gift med svenskan Maj Axelsson och brukade åtminstone tidigare tillbringa somrarna i Sverige. Så har någon träffat honom eller vet något mer personligt om Larry Hagman? Han verkar vara en ganska sympatisk figur.

Larry Hagaman intervjuas i Nya Journalen år 1994:

http://svtplay.se/v/2498639/oppet_arkiv/jr_1994
Lite lustigt att se den där intervjun då han säger att han är "helt färdig" med Dallas som serie. Undrar i vilken roll han återkommer i i en viss legendarisk serie som har nypremiär nästa år? Ännu lustigare är det att han påstod sig bara "ta en drink eller två" mellan inspelnngarna. Patrick Duffy och han krökade riktigt hårt under inspelningarna och Duffy påstod att han själv drack en hel flaska champange varje dag tillsammans med Hagman och att Hagman då redan varit igång och krökat sedan tidigt på morgonen. Hagmans lever var ju som bekant varit en ganska omskriven följetång i början av 90-talet.

Maj Axelsson är mycket riktigt svenska och deras äktenskap är en av få Hollywood äktenskap som hållit så pass länge som deras gjort (tror de gifte sig redan på 50-talet). Hon har dessvärre långt framskriden Alzheimers nuförtiden och Hagman har öppet talat om svårigheterna i att varje dag förklara föpr henne varför hon inte får följa med hem från sjukhemmet när han hälsar på henne. Hagman menar att ett av skälen till att han medverkar i den nya Dallas-serien är för att sysselsätta hjärnan med något annat och bearbeta den svåra tillvaron med sin frus sjukdom.
Citera
2011-08-15, 17:51
  #4
Medlem
..Dom flesta som skulle sitta inne med något skvaller om honom är väl döda idag...
Citera
2011-08-15, 18:01
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
..Dom flesta som skulle sitta inne med något skvaller om honom är väl döda idag...
Hur tänker du då? Hagman är känd för att umgås med folk som är mycket yngre än honom själv. Till sina bästa vänner privat räknar han faktiskt sina gamla jobbkompisar Linda Gray och Patrick Duffy (som är ung nog att vara Hagmans son).
Citera
2011-08-17, 14:30
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Hur tänker du då? Hagman är känd för att umgås med folk som är mycket yngre än honom själv. Till sina bästa vänner privat räknar han faktiskt sina gamla jobbkompisar Linda Gray och Patrick Duffy (som är ung nog att vara Hagmans son).

Håller med. Och om Hagman tillbringade somrarna i Sverige så måste det väl finns något att berätta? Eller åkte han direkt från flygplatsen till en liten isolerad hydda där han höll en låg profil? Verkar osannolikt med tanke på att han var en tämligen social typ som ofta sågs i vimlet.
Citera
2011-08-17, 16:42
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomteboda
Håller med. Och om Hagman tillbringade somrarna i Sverige så måste det väl finns något att berätta? Eller åkte han direkt från flygplatsen till en liten isolerad hydda där han höll en låg profil? Verkar osannolikt med tanke på att han var en tämligen social typ som ofta sågs i vimlet.
Minns faktiskt hans Sverigevisit lite vagt från medierna. Har för mig att han höll någon presskonferens i Sverige och någon stolle bakom kameran som hade fått ordet försökte göra sig lustig och ropade till Hagman "Say something in Swedish!!" varpå Hagman försynt svarade "Goddag Goddag". Det verkade vara den ungefärliga höjden av hans svenskakunskaper.
Citera
2011-08-18, 13:26
  #8
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Minns faktiskt hans Sverigevisit lite vagt från medierna. Har för mig att han höll någon presskonferens i Sverige och någon stolle bakom kameran som hade fått ordet försökte göra sig lustig och ropade till Hagman "Say something in Swedish!!" varpå Hagman försynt svarade "Goddag Goddag". Det verkade vara den ungefärliga höjden av hans svenskakunskaper.
Det verkade ju ganska sympatiskt. På tala om 1 eller 2 drinkar så kanske han räknar en flaska som en drink så en eller 2 drinkar kanske menar 1 eller 2 flaskor med Hagmans mått . Han tillsammans med han som spelade Cliff Barnes var mina favoriter i Dallas. Hagman verkar förövrigt vara född i Texas på riktigt och inte bara i serien. Jag har för mig att Dallas spelades in i texas förutom att det utspelades där. det är någonting jag har fått för mig är ganska ovanligt idag nämligen att man spelar in en serie på plats.
__________________
Senast redigerad av The Beach boy 2011-08-18 kl. 13:33.
Citera
2011-08-18, 14:32
  #9
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Det verkade ju ganska sympatiskt. På tala om 1 eller 2 drinkar så kanske han räknar en flaska som en drink så en eller 2 drinkar kanske menar 1 eller 2 flaskor med Hagmans mått . Han tillsammans med han som spelade Cliff Barnes var mina favoriter i Dallas. Hagman verkar förövrigt vara född i Texas på riktigt och inte bara i serien. Jag har för mig att Dallas spelades in i texas förutom att det utspelades där. det är någonting jag har fått för mig är ganska ovanligt idag nämligen att man spelar in en serie på plats.
Han dricker bara flaskvis så drinkar med Larrys mått mätt betyder flaskor.
Citera
2011-08-18, 14:42
  #10
Medlem
The Beach boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fredrikdenstore
Han dricker bara flaskvis så drinkar med Larrys mått mätt betyder flaskor.
Det var det jag skrev...
Citera
2011-08-18, 14:45
  #11
Moderator
Psilosophers avatar
Larry Hagman är en uttalad LSD-entusiast Lite otippat, kan man tycka.

http://search.avg.com/?d=4e400503&i=...lng=sv-SE&nt=1
Citera
2011-08-18, 15:04
  #12
Medlem
fredrikdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Beach boy
Det var det jag skrev...
Du skrev kanske... . Jag bekräftade! En flaska bourbon = en drink.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback