Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2004-11-18, 15:34
  #1
Medlem
Johan 78s avatar
Nu är det så att man sticker till Kapstaden 1/12, och har funderat lite på hur det är med pengarna. Ska man ta med sig cash, kronor/dollar, eller ska man bara ha med sig Visa-kort? Eller ska man rent av behöva växla allt innan man åker (hemska tanke)?
Citera
2004-11-22, 23:05
  #2
Medlem
Grattis till ett bra resmal, kapstaden ar fantastiskt trevligt.
Jag tycker att du ska vaxla nagra kronor pa flygplatsen, typ forex. Ta sedan med dig visakortet, behover du mer cash dar nere sa ar det ju bara att anvanda en bankomat. Onodigt att ha en massa kontanter.
Citera
2004-11-23, 15:31
  #3
Medlem
Kapstaden är ett hyfsat ställee.
Det går även att köpa svenskt snus där i ett shoppingcentrum jag inte kommer ihåg namnet på.
Citera
2004-11-23, 17:47
  #4
Medlem
Johan 78s avatar
Ok, så kursen är ok om man tar ut i bankomat? När jag var på Venezuela så fick man den officiella kursen, ca 1900Bs per dollar om man tog ut i bankomat, men hela 3000Bs om man använde växlingskontor.
Citera
2004-11-26, 15:06
  #5
Medlem
u_n_mes avatar
Kan ju rekomendera FOREXs bankkort som du dels får en extra kopia av ifall du tappar bort det första och om du tappar det andra så får du ett nytt innom ett dygn. (säger dom) du sätter i alla fall in de penger du vill ha tillgång till och får samma växlingskurs som om du växlade på kontoret.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f162739

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback