Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-13, 15:12
  #1
Medlem
Noxids avatar
Hej!

Igår när jag hade satt på min dator (Windows Vista) och när jag skulle spela upp musik ur mina högtalare märkte jag att det inte kom något ljud. När jag öppnade volym-kontrollen märkte jag att den externa högtalarikonen hade försvunnit. Nu verkar det som om jag bara kan välja mellan att låta ljudet komma ut ur datorns-högtalare eller skärmens högtalare. Kan det vara så att högtalar-funktionen har råkat bli inaktiverad?

Jag har bifogat en bild, som kanske hjälper er att förstå vad jag menar.

http://imageshack.us/photo/my-images/189/ljudhjlp.jpg/

Nu undrar jag vad jag skall göra för att få tillbaka ikonen så att jag kan fortsätta att använda mina externa högtalare.

Tack för svar!
Citera
2011-08-15, 17:35
  #2
Medlem
Jag har samma problem. Har du lyckats få det att fungera?
Citera
2011-08-15, 17:44
  #3
Medlem
kattrumpas avatar
Vad händer om du går in i startmenyn och söker på Realtek? Jag får upp Realtek HD-ljudkonfiguration eller nåt sånt där och den sköter ljudet på min dator. Till exempel att inaktivera högtalare när jag sätter i headset osv Har du något sånt?
Citera
2011-08-15, 17:48
  #4
Medlem
Noxids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dius
Jag har samma problem. Har du lyckats få det att fungera?

Yess!

Vänsterklicka på den nuvarande uppspelningsenheten och välj sedan "Visa inaktiverade enheter". Efter det kommer den finnas som alternativ bland de andra enheterna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback