2011-08-13, 07:31
Medlem
Det var enormt länge sedan vi hade något på gång och efter det så har vi glidit ifrån varann lite grann så känslorna har väl svalnat en hel del (även om hon tyvärr fortfarande betyder mer för mig än bara som en vän). Men så har vi den senaste tiden hittat tillbaka till varann, som bra och nära vänner.

Jag vet inte riktigt hur bra det egentligen är, å ena sidan tycker jag jättemycket om henne som vän, å andra sidan kanske ännu starkare känslor bubblar upp igen och att jag bara gräver min egen grav med den relationen.
Saken är den att vi är enormt lika till sättet, samma (lite konstiga) musiksmak osv, men anledningen till att det från första början inte blev något tror jag var för att gnistan inte riktigt fanns där, för henne, så jag vet inte om jag lever på hoppet eller vad jag gör i dagsläget.

Frågan är, om vi kommer nära varann igen med lite annan approach, kan något hända? Alt. Hur gör jag så att jag förlorar hoppet utan att sluta umgås med henne, eller är det kanske inte så farligt att gå med det här små känslorna för henne, utöver att det kan göra ont ibland(vilket ju i och för sig inte är så kul)?
Citera
2011-08-13, 08:47
Medlem
Subject9s avatar
I min erfarenhet så kan jag själv endast hålla vänskapsrelationer med tjejer som jag HELT tappat intresset för, att vara vän med någon man verkligen älskade när det tog slut är ingen bra ide. Det är inte värt risken att såra sig själv helt enkelt.
Citera
2011-08-14, 18:25
Medlem
Tack, inga andra inputs?
Citera
2011-08-14, 19:07
Medlem
Allt handlar om tid, jag har inga problem att vara kompis med ex som är 8 år tillbaka i tiden, alla som är färskare än 5 är en omöjlighet. Sen, sätt henne inte på en pekdistal, det finns tusen andra tjejer som är bättre för dig. Tänk på ditt eget bästa, gräv inte din egen grav, hon är inte värd det.
Citera
2011-08-14, 21:52
Medlem
Kanske idiotiskt att fråga (men hoppet är väl det sista som lämnar människan). Men om gnistan inte fanns där förr, tror ni den kan komma om man börjar träffas igen och är lite av en annan person (alla förändras ju)? Eller är sådant något som absolut måste finnas där från början?
Citera
2011-08-15, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antiantiliberal
Kanske idiotiskt att fråga (men hoppet är väl det sista som lämnar människan). Men om gnistan inte fanns där förr, tror ni den kan komma om man börjar träffas igen och är lite av en annan person (alla förändras ju)? Eller är sådant något som absolut måste finnas där från början?
har svårt att tro att ingen haft erfarenhet av det här (?).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in