Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-08-12, 22:57
  #1
Medlem
Tja, hoppas att jag placerar denna tråden rätt!

Nu ska high tech killen själv fixa nya högtalare till datan då jag är trött på att sitta med headset...

SÅ! Jag har mellan 2-3k att lägga på ett par högtalare som skall användas till datorn.

Behöver hjälp med iprincip allt! Vad för högtalare jag skall köpa, om det är lätt att koppla in dom osv? Har verkligen noll koll här (är inte helt efterbliven så kan följa instruktioner osv).

Så länka, ge tips, osv osv osv! Vill ha ut det mesta av pengarna självklart, kan även lägga till lite om jag känner att det är värt det!

Tackar i förhand Mvh Eckelbarnet
Citera
2011-08-12, 23:02
  #2
Medlem
Ferromans avatar
Vill du ha sorround ljud , två bra diskanter? Två bra allt i all högtalare eller det vanligaste vilket är ( skulle jag tippa på ) två diskant högtalare & en bas/subwoofer?
Citera
2011-08-12, 23:08
  #3
Medlem
deprecations avatar
Har själv ett Logitech z-5500, väldigt nöjd !
Sen har du även Logitech z-906.
Edifier S730. Kanske lite över din budget men, tror det är värt !
Citera
2011-08-12, 23:09
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferroman
Vill du ha sorround ljud , två bra diskanter? Två bra allt i all högtalare eller det vanligaste vilket är ( skulle jag tippa på ) två diskant högtalare & en bas/subwoofer?

Två bra allt i allo låter perfekt om det går att fåtag i något vettigt. En vän till mig har det och det räcker gött och väl ljudmässigt. Han fick dom av någon släkting så han vet inte heller vart det finns att fåtag på bra högtalare (inte heller direkt high tech av sig)
Citera
2011-08-12, 23:10
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deprecation
Har själv ett Logitech z-5500, väldigt nöjd !
Sen har du även Logitech z-906.
Edifier S730. Kanske lite över din budget men, tror det är värt !

Logitech z-5500 systemet har jag med lyssnat på hos en annan vän, väldigt gött ljud faktiskt. Men gillar inte att det är ett 5.1 system, har ingenstans att placera all skit :P
Citera
2011-08-12, 23:10
  #6
Medlem
troböds avatar
Lättast möjliga lösning: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=125301

Mycket välljud för pengarna och spöar vilket Logitech-paket som helst.
Citera
2011-08-12, 23:14
  #7
Medlem
Ferromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eckelbarnet
Två bra allt i allo låter perfekt om det går att fåtag i något vettigt. En vän till mig har det och det räcker gött och väl ljudmässigt. Han fick dom av någon släkting så han vet inte heller vart det finns att fåtag på bra högtalare (inte heller direkt high tech av sig)

Isåfall kan jag rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=125301
EDIT; såg att ovan hade länkat samma.

Hursomhelst går det nog lika bra med logitech högtalare för dig eftersom du itne verkar vara en " märkes bög " Om du förstår vad jag menar. Lycka till!
Citera
2011-08-12, 23:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferroman
Isåfall kan jag rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=125301
EDIT; såg att ovan hade länkat samma.

Hursomhelst går det nog lika bra med logitech högtalare för dig eftersom du itne verkar vara en " märkes bög " Om du förstår vad jag menar. Lycka till!

Haha nej märket är skit samma, vill bara få så mycket ljud som möjligt för 3k

Logitechet ligger nog högst på listan just nu iallfall, men skulle andå uppskatta om någon kom med något bättre förslag! Då 2 allt i allo skulle vara smidigare.
Citera
2011-08-12, 23:18
  #9
Medlem
troböds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferroman
Isåfall kan jag rekommendera http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=125301
EDIT; såg att ovan hade länkat samma.

Hursomhelst går det nog lika bra med logitech högtalare för dig eftersom du itne verkar vara en " märkes bög " Om du förstår vad jag menar. Lycka till!
Märkesbög? Kvaliteten på både ljud och material är långt mycket bättre än vad Logitech kan erbjuda. Dessutom är väl knappast Audioengine något prestigemärke.
Citera
2011-08-12, 23:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av troböd
Märkesbög? Kvaliteten på både ljud och material är långt mycket bättre än vad Logitech kan erbjuda. Dessutom är väl knappast Audioengine något prestigemärke.

Men jag har svårt att se hur dom två små högtalarna ska kunna slå ett Logitech 5.1 system? Nu är jag som sagt inte så insatt men i mina ögon verkar dom ja, ganska små?
Citera
2011-08-12, 23:36
  #11
Avstängd
liddizs avatar
Jag köpte mina bose högtalare för 3k. ett bra klipp, väldigt bra ljud
Citera
2011-08-12, 23:38
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liddiz
Jag köpte mina bose högtalare för 3k. ett bra klipp, väldigt bra ljud

Länk please?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback