• 1
  • 2
2011-08-12, 21:10
Medlem
Nemjungs avatar
Yo,
Vad brukar ni äta under helger då ni kanske är ensamma hemma o lite ensamma och vill lyxa till det? Själv ska jag gratinera ett par ostron, käka lite räkor med baguett o dricka lite gott till de..
Tycker ni själva att de är lönt att lägga pengar på lite goare käk än när man är med någon?
Citera
2011-08-12, 21:18
Medlem
El-Knoxs avatar
Ser alltid fram emot helgen då man har tid att ta det lugnt och laga lite gott käk till sig själv.
Äter alltid samma sak mån - fre; Macka med kokt ägg, ris och tonfisk, stekta ägg, keso och vasslepulver (deffar för tillfället).

Imorgon blir det tortillas med stekt blandfärs och lite grönsaker (ingen ost, creme fraiche eller dylikt tyvärr). Men fan vad gott det ska bli.
På söndag blir det nötfärsbiffar.

Håller med Zepofan. Lägger hellre mer pengar på finare käk om man bjuder någon annan på mat.
Lagar sällan något avancerat när det bara är jag som ska äta.
Senast redigerad av El-Knox 2011-08-12 kl. 21:45.
Citera
2011-08-12, 21:42
Medlem
zepofans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemjung
Yo,
Vad brukar ni äta under helger då ni kanske är ensamma hemma o lite ensamma och vill lyxa till det? Själv ska jag gratinera ett par ostron, käka lite räkor med baguett o dricka lite gott till de..
Tycker ni själva att de är lönt att lägga pengar på lite goare käk än när man är med någon?
Jag gör nog tvärtom, när jag har sällskap blir det bättre mat än när jag är ensam. Vad finns det liksom för mening med att ställa sig och laga till en trerätters och sedan äta själv?
Citera
2011-08-12, 22:18
Medlem
Jag struntar i vad det är för dag på veckan Jag köper o äter det jag känner för om det så är en tisdag eller lördag. Jag kan likväl äta oxfilet, kräftor el sjötunga en vardag som helgdag. Men så är jag kanske lite bortskämd oxå vad det gäller god och "fin" mat efter alla år i restaurangbranchen?
Citera
2011-08-13, 00:51
Medlem
Jag brukar satsa på något som faktiskt tar lång tid att laga mer än att försöka gå efter lyx.. För mig är det lyx att faktiskt kunna göra en enkel köttgryta som får koka flera timmar.
Citera
2011-08-13, 07:04
Bannlyst
Jag är nog tvärtom! Jag behöver ordentlig lagad mat på vardagar. Då lyxar jag till det! Men när helgen kommer så brukar det inte bli någonting speciellt, utan mest saker som varma mackor, gratänger och andra saker som går snabbt att göra.
Citera
2011-08-14, 04:50
Medlem
Idag blev det tomatsås. Tror nog det blev en av de godaste jag gjort. Till detta, stekt lök, zucchini, fänkål och vitlök med penne, och mycket olivolja. Planerade färsk tagliatelle, men så fick man veganbesök. Ja, just det. Det blev ju inte helt ensamt, men det var tanken när jag påbörjade matlagningen

Tycker det är fett nice att lyxa till maten när man är ensam. Fast främst genom att man ägnar själva matlagningen god tid.
Citera
2011-08-14, 15:08
Medlem
No_fears avatar
Göra egen sushi brukar jag lyxa till min ensamma helgdagar med, det tar lite tid att göra och man har lite småfix att dona med det. Nu har inte jag nåt fruntimmer att vara med utan ensam för mig är utan barnen och dom är inte så förtjusta i sushi så det väger också in varför det blir sushi i ensamheten
Citera
2011-08-14, 17:01
Medlem
Jag säger som No Fear, jag passar på att laga sånt mina barn inte gillar (är hos sin far varannan vecka). Då blir det kryddstarkt bl.a.
Citera
2011-08-14, 19:03
Medlem
No_fears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av helpantad
Jag säger som No Fear, jag passar på att laga sånt mina barn inte gillar (är hos sin far varannan vecka). Då blir det kryddstarkt bl.a.

Ja här blir det också en hel del kryddstarkt, men det är inte enbart öronmärkt för helgen utan blir till vardags också
Citera
2011-08-14, 23:07
Medlem
Averys avatar
Brukar oftast passa på att testa nya maträtter samt äta väldigt mycket kryddstark mat då jag slipper tänka på andedräkten.
Citera
2011-08-14, 23:52
Medlem
cerns avatar
Blir alltid massa skräpmat, helst friterad kyckling med pommes.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in