• 1
  • 2
2011-08-12, 19:22
Medlem
sourds avatar
Tjenare.
Jag har precis sänkt min HTC Desire i havet, och behöver därför en ny mobiltelefon. Jag vill ha en mobiltelefon i dag som motsvarar det HTC Desire var när den kom ut. Alltså en telefon i samma prisklass och med en prestanda som i dag motsvarar det HTC desire var på "sin tid". Det jag huvudsakligen använder mobiltelefonen till är att lyssna på musik med spotify. Jag tar en del bilder också. Telefonen får inte ha större skärm än HTC Desire.

Tack
Senast redigerad av sourd 2011-08-12 kl. 19:47.
Citera
2011-08-12, 19:24
Medlem
skogspromenads avatar
Det som gäller just nu är väl Samsung Galaxy S2/HTC Sensation/Desire HD/HTC Incredible S.

Det är någon av dem jag skulle köpa just nu om det var läge för det. Finns väll några Sony Ericsson / LG telefoner också, men dem köper jag inte pga dålig kvalité på andra mobiler jag haft av de märkena.

HTC Sensation är väl den multimedia telefonen som gäller nu. HD Inspelning osv.

De två första är att föredra, enligtmig.
Senast redigerad av skogspromenad 2011-08-12 kl. 19:27.
Citera
2011-08-12, 19:31
Medlem
Min sambo har en samsung galaxy II, han har lite problem med den när det gäller bilder och så, telefonen lever även sitt eget liv den mesta tiden så han har gått tillbaka till sin iphone 4.

Min mamma har en LG optimus som hon är jättenöjd med, hon kan lyssna på musik och även ta riktigt bra bilder och filma i HDkvalité.

Själv kör jag fortfarande på deisren och tänker inte byta den, det enda negativa är att bilderna inte blir så bra i telefonen. Men annars fungerar den klockrent.
Citera
2011-08-12, 19:35
Medlem
sourds avatar
Skulle tillägga att jag tyckte att Desire var lite för tjock, skulle gärna vilja ha en lite smalare telefon. Skärmstorleken var däremot perfekt, Desire HD är alldeles för stor för mig.
Galaxy S2 lutar det mest åt nu faktiskt, eller är den lika stor som Desire HD?
Citera
2011-08-12, 19:39
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sourd
Skulle tillägga att jag tyckte att Desire var lite för tjock, skulle gärna vilja ha en lite smalare telefon. Skärmstorleken var däremot perfekt, Desire HD är alldeles för stor för mig.
Galaxy S2 lutar det mest åt nu faktiskt, eller är den lika stor som Desire HD?

Skärmen är stor och skön på SGS2. Den är tunnare än Desire HD, den är väll mindre än 1 cm tjock på sitt tunnaste ställe, om jag inte missminner mig. Men den är plastig och jag tycker att den känns lite dålig i kvalitén. Men det är en superbra telefon hård- och mjukvaru mässigt.
Citera
2011-08-12, 19:41
Medlem
sourds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Skärmen är stor och skön på SGS2. Den är tunnare än Desire HD, den är väll mindre än 1 cm tjock på sitt tunnaste ställe, om jag inte missminner mig. Men den är plastig och jag tycker att den känns lite dålig i kvalitén. Men det är en superbra telefon hård- och mjukvaru mässigt.

Är skärmen på s2 lika stor som på desire HD?
Senast redigerad av sourd 2011-08-12 kl. 19:46.
Citera
2011-08-12, 19:43
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Är skärmen på s2 lika stor som på desire HD?

Dem har lika stora, 4.3".
Citera
2011-08-12, 19:48
Medlem
sourds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Dem har lika stora, 4.3".

Vi kan skrota alla telefoner med så stora skärmar, jag har små händer och lyckas därför inte hantera dessa på ett bra sätt. Jag behöver en telefon med max 3.7" skärm.
Citera
2011-08-12, 19:52
Medlem
svettipungs avatar
Desire S?
Citera
2011-08-12, 19:53
Medlem
skogspromenads avatar
Citat:
Vi kan skrota alla telefoner med så stora skärmar, jag har små händer och lyckas därför inte hantera dessa på ett bra sätt. Jag behöver en telefon med max 3.7" skärm.

HTC Wildfire S har ju 3.2"...

HTC Incredible S och Samsung Galaxy S (1) har ju 4", har en sådan och tycker inte skärmen är så stor.

Sen Desire S med 3.7".
Citera
2011-08-12, 19:54
Medlem
sourds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svettipung
Desire S?

Det får nog bli den, 1000:- billigare än de andra telefonerna också. Är det värt det?
Citera
2011-08-12, 20:00
Medlem
svettipungs avatar
Citat:
Är det värt det?

Jag tror det är värt det. Har läst att den är lik den gamla Desiren som jag tycker är grym.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in