2004-11-17, 12:51
Medlem
Nelsons avatar
Har en bil (240) som behöver rostlagas undertill för att gå igenom besiktningen, någon som vet på ett ungefär vad det kan kosta, jag vet att det är svåruppskattat?

Har fått för mig att det är dyrt att laga rostskador, den vänstra främre tvärbalken blir till smulor bara man petar på den. Vad tror ni skrota eller lagas?

Jag värderade bilen till runt 7-10 tKr innan bilcancern slog till..
Citera
2004-11-18, 05:33
Awaiting Email Confirmation
Obscenes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nelson
Har en bil (240) som behöver rostlagas undertill för att gå igenom besiktningen, någon som vet på ett ungefär vad det kan kosta, jag vet att det är svåruppskattat?

Har fått för mig att det är dyrt att laga rostskador, den vänstra främre tvärbalken blir till smulor bara man petar på den. Vad tror ni skrota eller lagas?

Jag värderade bilen till runt 7-10 tKr innan bilcancern slog till..

Hitta nån som gör det svart så är det fixat för en 5-hundring.

Inget dyrt, inget svårt. Har gjort det på ett flertal volvo själv.
Citera
2004-11-18, 16:49
Medlem
Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene
Hitta nån som gör det svart så är det fixat för en 5-hundring.

Inget dyrt, inget svårt. Har gjort det på ett flertal volvo själv.

Hur fan fixar man sånt, själv svets, eller går det att byta ut på något annat sätt?

Tyvärr känner jag inte till någon svartverkstad, tack för kostnadsupplysningen.
Citera
2004-11-18, 17:46
Obscenes avatar
Citat:
Hur fan fixar man sånt, själv svets, eller går det att byta ut på något annat sätt?

Ser det inte för jävligt ut punktar man på tillklippta plåtbitar utanpå, efter det "sjuka" tagits bort. Dvs man lägger en lapp.

Alternativet är väl att köpa tvärbalken som bergis finns som ekonomiplåt (monteringsklar plåtbit). Kolla hos mekonomen tex.
Citera
2004-11-18, 17:48
Obscenes avatar
Citat:

Äh, finns mycket folk som äger en svets som behöver stärka kassan så här innan jul..

edit: förresten, har du varit inne på bes? gör det först, får du fler tvåor än dom du känner till så kan man ju ta dom samtidigt...

eller så chansar man.
Citera
2004-11-18, 18:24
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:

Kolla in någon lagom liten bilverkstad på Gula Sidorna, när du sen ska betala brukar dom fråga om du vill ha kvitto....Ett annat tips är att kolla med en Gör-Det-Själv verkstad, innehavarna brukar göra lite extra jobb vid sidan. Var bor du? Jag har lite tips i Götet.
Citera
2004-11-19, 00:43
Medlem
Nelsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obscene
Äh, finns mycket folk som äger en svets som behöver stärka kassan så här innan jul..

edit: förresten, har du varit inne på bes? gör det först, får du fler tvåor än dom du känner till så kan man ju ta dom samtidigt...

eller så chansar man.

Jo den har varit inne på besiktning, det är körförbud som gäller om det inte åtgärdas.

Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Kolla in någon lagom liten bilverkstad på Gula Sidorna, när du sen ska betala brukar dom fråga om du vill ha kvitto....Ett annat tips är att kolla med en Gör-Det-Själv verkstad, innehavarna brukar göra lite extra jobb vid sidan. Var bor du? Jag har lite tips i Götet.

Jag bor inte i Götet, trist sånt här. Jag brukar vara rätt bra på att skruva och fixa själv. Men plåt- och rostskador kan jag inte med.
Citera
2004-11-19, 03:00
Obscenes avatar
finns alltid nån som åter sig svartsjobb.

fråga runt i bekantskapskretsen ifall dom känner till nån!
Citera
2004-11-24, 23:43
Medlem
Hunk Goldens avatar
he he.. nu med körförbud på bilen värderas den till.. 1500:- minus skrotensavgifterså det borde väl ligga ca på 300 kr... tja det blir räääätt mycke svets innan den är uppe på 7-10kkr... kanske lägga krutet på en besiktigad bil för 5kkr... eller betala meken 100-150kr/tim..fast då får du inge kvitto..
räkna på hur länge¨bilen rullat utan jätte reparationer.. vad den har kostat dej per månad... då vet du om den är värd att reparera. köpte du bilen för 20 månader sedan för 20 000:- å den är värd noll idag så kostar den dej 1000:- månade... hyfsat billigt.. med tanke på att värdeminskningen på nyare bilar med lite extra mil ligger 5-10 tusen kr i månaden i värdeminskning..

sen är det ju en annan femma om du har kulor att investera i en ny kärra eller får låna till reparationen..

man kan köpa en -03 med få mil till en billig peng....

http://www.blocket.se/view/3798136.h...l=0&c=1&city=0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in