Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-12, 10:15
  #1
Avstängd
Illuminazis avatar
Datorn är igång och man ser de första sekunderna av introt sen blir det svart igen. Sen får man se Windows XP laddskärmen i 1 sekund sen blir de helt svart.

Intromusiken att man är vid skrivbordet hörs och man sitter där som ett fån.

Stänger man av och på skärmen är det samma visa igen. Bild i 1 sekund sen helt svart.

Vad är det för fel ? Allt funkade finfint igårkväll när jag senast stängde av den.


Edit: Har haft datorn igång nu sedan tråden startades, skärmen också. Märker att bilden kommer tillbaka i 1 sekund då och då utan att jag slår av och på.
__________________
Senast redigerad av Illuminazi 2011-08-12 kl. 10:27.
Citera
2011-08-12, 11:17
  #2
Medlem
Ace007s avatar
vill du ha hjälp får du nog ge oss lite mer info om din dator

att bara säga att din dator stänger ner sig efter en sekund.....säger nada

så upp med detaljer, typ av dator, typ av hårdvara, ålder på din dator etc

i mina öron låter det som ett hårdvarufel, men som sag var, mer info skulle hjälpa att hjälpa dig hitta felet
Citera
2011-08-12, 11:29
  #3
Avstängd
Illuminazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ace007
vill du ha hjälp får du nog ge oss lite mer info om din dator

att bara säga att din dator stänger ner sig efter en sekund.....säger nada

så upp med detaljer, typ av dator, typ av hårdvara, ålder på din dator etc

i mina öron låter det som ett hårdvarufel, men som sag var, mer info skulle hjälpa att hjälpa dig hitta felet

Det är inte datorn som stänger ner sig. Skärmen blir svart sen återkommer bilden i en sekund helt slumpmässigt.

Skärmen är nog de äldsta förrutom chassit. Ca 5 år gammalt bägge 2.

Skärmen är en Philips 170S.

Läser du förstainlägget förstår du nog scenariot! Verkar som du inte riktigt läst igenom !
Citera
2011-08-12, 12:00
  #4
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminazi
Det är inte datorn som stänger ner sig. Skärmen blir svart sen återkommer bilden i en sekund helt slumpmässigt.

Skärmen är nog de äldsta förrutom chassit. Ca 5 år gammalt bägge 2.

Skärmen är en Philips 170S.

Läser du förstainlägget förstår du nog scenariot! Verkar som du inte riktigt läst igenom !

Som jag ser det.
1. Antingen så är skärmen trasig (testa med annan skärm)
2. Grafikkortet trasigt (testa med annat grafikkort)
3. Moderkortet
Citera
2011-08-12, 12:06
  #5
Medlem
Kolla så alla sladdar sitter i ordentligt, så att det inte är glapp någonstans. Givna förstasteg, men ack så många som missar dessa!
Citera
2011-08-12, 12:39
  #6
Avstängd
Illuminazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langben1
Som jag ser det.
1. Antingen så är skärmen trasig (testa med annan skärm)
2. Grafikkortet trasigt (testa med annat grafikkort)
3. Moderkortet

Citat:
Ursprungligen postat av Goot
Kolla så alla sladdar sitter i ordentligt, så att det inte är glapp någonstans. Givna förstasteg, men ack så många som missar dessa!


alla sladdar sitter i ordentligt.. nu så tryckte ja till skärmens själva ram så det klickade till. Nu funkar skärmen igen men den va riktigt svag 10-15 sekunder vilken den inte brukar vara längre än 1-2 sekunder.
Citera
2011-08-12, 12:43
  #7
Medlem
langben1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminazi
alla sladdar sitter i ordentligt.. nu så tryckte ja till skärmens själva ram så det klickade till. Nu funkar skärmen igen men den va riktigt svag 10-15 sekunder vilken den inte brukar vara längre än 1-2 sekunder.
Ny skärm
Citera
2011-08-12, 12:57
  #8
Medlem
Det är dags för en ny skärm för dig, hade ungefär samma problem för inte så länge, och det blir bara värre och värre hela tiden.. Till slut kommer den inte att fungera alls (min gjorde det) Sen efter några dagar så kan den starta igen!


(exakt samma skärm)
Citera
2011-08-12, 22:13
  #9
Avstängd
Illuminazis avatar
omg jag får 500kr kan jag filma och ladda upp på youtube där jag gör vad ni vill med skärmen..

slå söner, pissa, skita, spy på den vad som helst.

nu ska åbäket åt helvete.. den slocknade nu igen.. har redan kört en kniv genom mitten..
Citera
2011-08-12, 22:23
  #10
Medlem
Ferromans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illuminazi
omg jag får 500kr kan jag filma och ladda upp på youtube där jag gör vad ni vill med skärmen..

slå söner, pissa, skita, spy på den vad som helst.

nu ska åbäket åt helvete.. den slocknade nu igen.. har redan kört en kniv genom mitten..

Haha, oj oj här var vi lite arga. Ja gå och spy på den medans du slickar anuset på ett får. Jävlar vad det skulle få igång mig! WOHH!!

Nä men jag skulle tippa på att du får byta skärm. Verkar som att den har lagt av. Testa med en annan skärm vettja. om problemet återstår kan det vara grafikkortet.
Citera
2011-08-18, 17:02
  #11
Avstängd
Illuminazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ferroman
Haha, oj oj här var vi lite arga. Ja gå och spy på den medans du slickar anuset på ett får. Jävlar vad det skulle få igång mig! WOHH!!

Nä men jag skulle tippa på att du får byta skärm. Verkar som att den har lagt av. Testa med en annan skärm vettja. om problemet återstår kan det vara grafikkortet.

Tyvärr jag är svensk inte från Wales. Jag är mer inne på Homo Sapiens.

Blir väl att jag köper ny skärm. Har ingen nytta av datorn än så länge.
Skärmen blev till dörrstopp, strömsladden en bogserlina och foten en askkopp.

Tackar.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback